Gå til innhold

Lave bukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan se fint ut med lave bukser, og rumpa blir vissnok penere av det, ifølge dem som har greie på det.

Men det er når man står. Når man sitter er det en annen historie.

Det er ikke pent når halve ræva er utenfor, g-strengen og valkene tyter på oppsiden av buksen. For det gjør det jo når man setter seg ned, og buksa er lav i utgangspunktet.

Så dere som sverger til lave bukser, hva gjør dere med dette problemet?

Man kan selvsagt ha lang genser, men da blir liksom poenget med at rumpa blir fin i den buksa borte, for da ser man ikke rumpa uansett.

Eller må man bruke en bukse når man står, og en annen når man sitter?

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ugga Bugga

16

• Yia

3

• flowy

2

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

La vær å sitte, du forbrenner mer kalorier når du står, og da forsvinner gjerne valkene....neida jeg bare tuller, jeg er helt enig med deg, men har desverre ikke noe råd å komme med....

Skrevet

Jeg så et sted at det nå var kommet en ny bukse som var lav i livet, men som gikk litt høyere opp bak enn foran. Da detter ikke rompa ut:-) Genialt!

Skrevet

Jeg så ei med buksa så lavt nede at truseinnlegget/bindet stakk opp. Det var ikke pent!

Skrevet

Jeg så et sted at det nå var kommet en ny bukse som var lav i livet, men som gikk litt høyere opp bak enn foran. Da detter ikke rompa ut:-) Genialt!

"men som gikk litt høyere opp bak enn foran. Da detter ikke rompa ut:-)"

Hurra for framskrittet

Annonse

Skrevet

Hvor får jeg tak i denne?

Skrevet

Lar være å ha valker.

Jeg har ikke valker, men synes uansett ikke det er pent at rumpa og trusa er over buksekanten når man sitter.

Skrevet

Jeg så ei med buksa så lavt nede at truseinnlegget/bindet stakk opp. Det var ikke pent!

*LOL*

Gjest ikke samme problem selv
Skrevet

Tror du må vurdere å kjøpe bukse i stor nok størrelse, evt redusere litt på valkene og rumpa?

Jeg bruker lave bukser, men har ikke noe problem med at valker tyter. Trusa er heller ikke over buksa hverken når jeg sitter eller står.

Men har sett at litt "større" damer kanskje tyter litt mer, og yngre jenter tror kanskje det er sexy at trusa synes? Det er hvertfall fint mulig at den ikke synes.

Gjest Amused
Skrevet

Det er forskjell på _litt_ lave, lave og _veldig_ lave bukser ;) Ta en "sittetest" allerede i prøverommet, så finner du helt sikkert en buksemodell som passer fint uten at hele rompa vises når du bøyer deg.

Skrevet

Tror du må vurdere å kjøpe bukse i stor nok størrelse, evt redusere litt på valkene og rumpa?

Jeg bruker lave bukser, men har ikke noe problem med at valker tyter. Trusa er heller ikke over buksa hverken når jeg sitter eller står.

Men har sett at litt "større" damer kanskje tyter litt mer, og yngre jenter tror kanskje det er sexy at trusa synes? Det er hvertfall fint mulig at den ikke synes.

Vel, jeg har ikke valker, og man kan selvsagt bruke lave truser (ikke string), men det er uansett ikke pent at det punktet hvor rumpesprekken begynner vises.

I tillegg har jeg et annet problem, nemlig at jeg har rumpe som stikker ut, er tynn rundt livet og svai i ryggen, slik at jeg svinger inn i korsryggen. Det gjør gjerne ikke buksene, derfor blir det for mye stoff i korsryggen, og buksene "gaper" der bak.

Så med visse bukser trenger jeg ikke engang sette meg, folk kunne kikket ned på underbuksene mine når jeg står (hvis jeg hadde brukt slike bukser), fordi buksene "gaper" veldig i korsryggen.

Man kan selvsagt bruke belte, men de oppfører seg igjen rart når man sitter, synes jeg.

Annonse

fuji1365380447
Skrevet

Jeg er helt enig med deg - selv på slanke, veltrente jenter, så ser det stygt ut nå man setter seg ned med lave bukser.

Den aller nederste delen av ryggen, like før rumpesprekken er ikke så fin syntes jeg, og jeg syntes det ser helt håpløst ut når halve ryggen er naken...

Til vanlig løser jeg dette med litt lengre gensere - men nå som jeg er gravid så går jeg bare med bukser som har så høyt liv at det rekker opp til under puppene ;-)

Skrevet

Hvor får jeg tak i denne?

De kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Men jeg vet at det er noe som heter pure color jeans som er laget på den måten.

Skrevet

De kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Men jeg vet at det er noe som heter pure color jeans som er laget på den måten.

OK, jeg fant websidene til pure color jeans, men det står ikke noe om butikker i Norge. Og jeg kjøper ikke bukser på postordre, for da passer de garantert ikke uansett.

Gjest ikke samme problem selv
Skrevet

Vel, jeg har ikke valker, og man kan selvsagt bruke lave truser (ikke string), men det er uansett ikke pent at det punktet hvor rumpesprekken begynner vises.

I tillegg har jeg et annet problem, nemlig at jeg har rumpe som stikker ut, er tynn rundt livet og svai i ryggen, slik at jeg svinger inn i korsryggen. Det gjør gjerne ikke buksene, derfor blir det for mye stoff i korsryggen, og buksene "gaper" der bak.

Så med visse bukser trenger jeg ikke engang sette meg, folk kunne kikket ned på underbuksene mine når jeg står (hvis jeg hadde brukt slike bukser), fordi buksene "gaper" veldig i korsryggen.

Man kan selvsagt bruke belte, men de oppfører seg igjen rart når man sitter, synes jeg.

Høres ikke ut som du velger riktig klær etter din kropp...

Skrevet

Jeg er også slank, men jeg syns det er vanskelig å finne lave bukser som sitter ordentlig. De har en tendens til å sige nedover bak på rumpa når jeg står, og når jeg sitter, blir det altfor mye synlig rumpe + valker. Jeg pleier å prøvesitte dem før jeg kjøper, og så ender jeg som regel opp med bukser som ikke er av de aller laveste.

Skrevet

Åh - ikke minn meg på det. Jeg var på håndballcup i helga (som tilskuer) og foran meg på tribunen (nedenfor) satt en meget omfangsrik mor med en sånn bukse du beskriver. Hun satt stort sett og lente seg framover hele tida, og halvparten av rumpa og g-strengen åpenbarte seg for oss som satt bak.

Det er dumt å si det, men det var rett og slett et blikkfang som gjorde det vanskelig å følge med på kampen. (Jada - jeg så kampen. Men lite pent var det i alle fall.)

Skrevet

Høres ikke ut som du velger riktig klær etter din kropp...

Nei, problemet er at det er vanskelig å finne klær som er tilpasset min kropp.

Derfor søker jeg råd her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...