Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ingen hagledesperado har VG slått fast.

OK, så er det kanskje slik det er, men hva faen skal vi tro vi som står i første linje og skal forholde oss til virkeligheten hver dag??? Vi har liksom ikke den "replay" muligheten vi. Trøsten er at vi har en evnetyrlig lønn.

- McLoud

Skrevet

Det er pussig; fyren er ikke hagledesperado, men sinnsyk. Jeg har alltid trodd at alle hagledesperadoer pr. def. var smårar i hodene sine.

Når man snakker om hverdagens problemer, er det ikke så mye å søke trøst i lenger. De sier på radioen at mors kjøttkaker er livsfarlige og at gjøk og sissik bringer med seg pest og død. I tillegg har vi muslimene.

Så ja, det er stort sett bare lønna å trøste seg med.

Skrevet

Det er pussig; fyren er ikke hagledesperado, men sinnsyk. Jeg har alltid trodd at alle hagledesperadoer pr. def. var smårar i hodene sine.

Når man snakker om hverdagens problemer, er det ikke så mye å søke trøst i lenger. De sier på radioen at mors kjøttkaker er livsfarlige og at gjøk og sissik bringer med seg pest og død. I tillegg har vi muslimene.

Den dagen gjøk og sissik brigner med seg trost og stær, tar jeg langperm. :-)

Håper du forstår hva jeg mener. Det er tross alt noen som skal ut og fronte disse folka.

Skrevet

Han er "bare" syk forteller familien til vedkommende.

Interessant at han da er registrert med 2 våpen....uten at noen har reagert på det i familien.

Skrevet

Bare litt dårlig impulskontroll, sånn som oss andre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Han ble en desperado, men var det ikke fra før. Slik sett er han helt ulik den drepte mannen fra Mysen som hadde en årelang historie med vold, trussler, ulovlig våpenbruk etc. På dette grunnlag kan en forstå den ulike språkbruken inkl ordet desperado.

2. Det er særdeles sterkt beklagelig at psykiatrien ikke er pålagt en varsling vedr ustabile personer og våpen, enten det gjelder sivile våpen eller militære.

En lignende ordning som varslingsplikten til barnevernet ved bekymring burde ha vært enkel å etablere

De avdelinger som tar ansvar i slike situasjoner må etablere samarbeid med de rette instanser "off record".

3. Jeg er ikke enormt imponert over politiets evne til raskt og effektivt "å fronte" disse personene. Med rett trening, utstyr og nok av de rette personene burde det være helt ufarlig og enkelt å løse slike oppgaver.

På den annen side har jeg stor forståelse for det virkelige problemet Politiet har i slike situasjoner. På den ene side krever presse og politikere at farlige personer ikke skal finnes ute i samfunnet. På den annen side blir det et helvedes styr og kritikk de gangene Politiet effektivt tar ut potensielle mordere.

Skrevet

Du får slå deg sammen med Ludvig Næssa. Ser ikke bort fra at det hadde vært en god match...:-)

"............................................"

Skrevet

Du får slå deg sammen med Ludvig Næssa. Ser ikke bort fra at det hadde vært en god match...:-)

Dere som sitter trygt på deres kontorer hver dag inkl NHD har det sikkert mye bedre enn oss som må ut og møte disse folka.

Jeg kan ikke velge bort, eller bortforklare virekeligheten. Den treffer meg i trynet hver jævla dag.

Skrevet

Dere som sitter trygt på deres kontorer hver dag inkl NHD har det sikkert mye bedre enn oss som må ut og møte disse folka.

Jeg kan ikke velge bort, eller bortforklare virekeligheten. Den treffer meg i trynet hver jævla dag.

Hva i all verden er det du forsøker å si nå?

".............................................."

Skrevet

Hva i all verden er det du forsøker å si nå?

".............................................."

Ikke annet enn at jeg kan ikke velge bort virkeligheten. Virkeligheten er der hver dag, hele tiden.

Skrevet

Vel, jeg har i grunnen mer sans for Børre Knudsen.

Folk som utrettelig slåss for en sak de brenner for, og hvor saken kan utlegges som god (forsvar av ufødt liv)... og som dertil gjør dette med stort engasjement og ikke-voldelige midler, avkrever en slags respekt.

Dette gjelder uavhengig av om man er enig med vedkommende i sak.

Skrevet

Ikke annet enn at jeg kan ikke velge bort virkeligheten. Virkeligheten er der hver dag, hele tiden.

Generelt gjelder at livet ikke er så lett som dolere vil ha det til.

Skrevet

Generelt gjelder at livet ikke er så lett som dolere vil ha det til.

I second that

Skrevet

Jeg lurte bare på hvorfor du sa det til meg, og om jeg hadde sagt noe somantydet noe annet.

"............................................."

Skrevet

I second that

Heh-heh. Hvem i all verden har påstått at livet var lett? Dolere eller ikke :-)

Skrevet

Den dagen gjøk og sissik brigner med seg trost og stær, tar jeg langperm. :-)

Håper du forstår hva jeg mener. Det er tross alt noen som skal ut og fronte disse folka.

Mulig bare jeg som skjønner at du er politi da eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...