Gå til innhold

Hvordam komme meg til Smedstad?

Anbefalte innlegg

Gjest Bonde på bytur
Skrevet

Skal til Oslo og Smedstad på mandag. Hvordan kommer jeg meg fra sentrum og dit? Hvilken trikk/t-bane kan jeg ta?

Gjest sjokolett
Skrevet

du kan ta bane 2 mot østerås, får en bane til, men husker ikke nr...

Buss 45 går fra majorstuen til smestad, fornebubussen går også fra maj. til smed. men husker ikke nr på den heller...

Skrevet

T-banen er definitivt enklest. Går ikke trikk den veien.

Om du kommer til Oslo S (?), går T-banen derfra. Bare følg skilter eller spør deg frem. Gå på "vestgående tog" (ellers havner du feil vei). Så tar du bane 2 (Østerås) eller 4 (Kolsås). Begge følger samme spor til Smestad, så deler den seg like etterpå. :)

Buss har jeg ikke peiling på.

Håper det var til hjelp.

Gjest Bonde på bytur
Skrevet

Om du kommer til Oslo S (?), går T-banen derfra. Bare følg skilter eller spør deg frem. Gå på "vestgående tog" (ellers havner du feil vei). Så tar du bane 2 (Østerås) eller 4 (Kolsås). Begge følger samme spor til Smestad, så deler den seg like etterpå. :)

Håper det var til hjelp.

Takk for svar. :) Men ifølge Trafikanten kan jeg ta trikk 13 mot Skøyen-Jar til Smedstad? Stemmer ikke dette da?

Skrevet

Håper det var til hjelp.

Heter virkelig trikkene fra Nasjonalteateret og vestover t-baner?

Jeg trodde t-banen bare gikk østover jeg. Og at f.eks Holmenkollbanen og Songsvannsbanen heter trikk eller undergrunnen?

Eller er det jeg som er helt akterutseilt :o)

Skrevet

Heter virkelig trikkene fra Nasjonalteateret og vestover t-baner?

Jeg trodde t-banen bare gikk østover jeg. Og at f.eks Holmenkollbanen og Songsvannsbanen heter trikk eller undergrunnen?

Eller er det jeg som er helt akterutseilt :o)

Vel, om du ser på skiltene, står det T for "tunellbane" ;)

Du finner ikke bane 1, 2, 4 eller 5 i trikkerutene heller.. ;)

Tror nok det mer handler om at "finfolket" på vestkanten _kaller_ t-banen for trikk (for det høres finere ut enn t-bane?), og så har det forplantet seg litt med årene? Men for innflytteren meg, blåser jeg en lang marsj i akkurat det! ;)

Skrevet

Takk for svar. :) Men ifølge Trafikanten kan jeg ta trikk 13 mot Skøyen-Jar til Smedstad? Stemmer ikke dette da?

Ehm, for å være ærlig, har jeg aldri tatt trikken noe særlig. For meg er t-bane-nettet definitivt enklest! :)

Dessuten fant jeg ikke Smestad som stoppested på Jar-trikken? Mulig jeg har surra da men.. ;)

Skrevet

Forresten - det enkleste for deg er å klikke på "kart" øverst til høyre på www.trafikanten.no, og skrive inn "Smestad" i søkefeltet. Merk av for "Finn et sted på kartet". Så holder du musa over Smestad og velger "reis til dette stedet" i den lille ruta som kommer opp. Da kommer det automatisk opp et nytt vindu med måter å komme seg til Smestad på, tider og avgangssteder. Lykke til!! :)

Skrevet

Vel, om du ser på skiltene, står det T for "tunellbane" ;)

Du finner ikke bane 1, 2, 4 eller 5 i trikkerutene heller.. ;)

Tror nok det mer handler om at "finfolket" på vestkanten _kaller_ t-banen for trikk (for det høres finere ut enn t-bane?), og så har det forplantet seg litt med årene? Men for innflytteren meg, blåser jeg en lang marsj i akkurat det! ;)

Jeg er oppvokst i Oslo Øst og vi og har alltid kalt det trikk. Men har ikke jeg tatt den på ørten år så skiltinga har jeg ikke sett :o)

Gjest Bonde på bytur
Skrevet

Forresten - det enkleste for deg er å klikke på "kart" øverst til høyre på www.trafikanten.no, og skrive inn "Smestad" i søkefeltet. Merk av for "Finn et sted på kartet". Så holder du musa over Smestad og velger "reis til dette stedet" i den lille ruta som kommer opp. Da kommer det automatisk opp et nytt vindu med måter å komme seg til Smestad på, tider og avgangssteder. Lykke til!! :)

Tusen takk. :)

Gjest Trikken
Skrevet

Jeg er oppvokst i Oslo Øst og vi og har alltid kalt det trikk. Men har ikke jeg tatt den på ørten år så skiltinga har jeg ikke sett :o)

Trikk? Trikken går på skinner over jorden, t-banen går under jorden.

Skrevet

Trikk? Trikken går på skinner over jorden, t-banen går under jorden.

Trikken går jo bare under bakken fra Nasjonalteateret og til Majorstua, etterpå går den jo oppå jorda. Og i min tid var de av brunt tre og verken røde t-banevogner eller blå trikker ;o)

Skrevet

Trikken går jo bare under bakken fra Nasjonalteateret og til Majorstua, etterpå går den jo oppå jorda. Og i min tid var de av brunt tre og verken røde t-banevogner eller blå trikker ;o)

T-banen mener du vel! ;)

Skrevet

T-banen mener du vel! ;)

Undergrunnen da. Hihi, det har de også blitt kalt.

For en diskusjon :o)

Skrevet

Undergrunnen da. Hihi, det har de også blitt kalt.

For en diskusjon :o)

Hihi.. Vel vel, jeg for min del trosser gjennom "T-bane" til enhver tid, prinsippfast som jeg er. De stakkars fruene, bla. på Slemdal blir "meget forvirret" når de ikke skjønner hva jeg snakker om. "T-bane? Neeij, vi tar ju TRIKKEN, skjønner De!" Til og med de små barnehagebarna "oppi der" sier trikk.. Men jeg NEKTER! ;)

Skrevet

Hihi.. Vel vel, jeg for min del trosser gjennom "T-bane" til enhver tid, prinsippfast som jeg er. De stakkars fruene, bla. på Slemdal blir "meget forvirret" når de ikke skjønner hva jeg snakker om. "T-bane? Neeij, vi tar ju TRIKKEN, skjønner De!" Til og med de små barnehagebarna "oppi der" sier trikk.. Men jeg NEKTER! ;)

Jeg har litt sånn Vestkantfobi jeg skjønner du så jeg beveger meg sjelden på den siden av byen. Hihi, jeg får angst av Majorstuen og det er ikke tull engang.

Jeg ventet utenfor MacDonalds der en gang minstemann var på bursdag, jeg lover at jeg var svett av alle som glante og sa merkelige ting til meg.

Gjest songbirdy'en
Skrevet

Jeg har litt sånn Vestkantfobi jeg skjønner du så jeg beveger meg sjelden på den siden av byen. Hihi, jeg får angst av Majorstuen og det er ikke tull engang.

Jeg ventet utenfor MacDonalds der en gang minstemann var på bursdag, jeg lover at jeg var svett av alle som glante og sa merkelige ting til meg.

Sa de merkelige ting til deg??? I alle dager. Forundrer meg stadig over hvor mye rart folk får seg til å si og gjøre. Jeg er og blir evig optimist og naiv til tusen når det gjelder mennesker, så man får seg jo noen på trynet.

Bor og jobber på vestkanten, men nekter å få disse holdningene selv, og er veldig nøye med hva som skjer med barnet mitt.. For å si det sånn, det skal mye til for at vi blir vestkantfolk for alltid. Ungdomstida blir nok et annet sted - med andre, sunnere verdier! Men det er en annen (laaang) diskusjon, og nå er det natta for denne

Skrevet

Sa de merkelige ting til deg??? I alle dager. Forundrer meg stadig over hvor mye rart folk får seg til å si og gjøre. Jeg er og blir evig optimist og naiv til tusen når det gjelder mennesker, så man får seg jo noen på trynet.

Bor og jobber på vestkanten, men nekter å få disse holdningene selv, og er veldig nøye med hva som skjer med barnet mitt.. For å si det sånn, det skal mye til for at vi blir vestkantfolk for alltid. Ungdomstida blir nok et annet sted - med andre, sunnere verdier! Men det er en annen (laaang) diskusjon, og nå er det natta for denne

Sov godt da og takk for undergrunnsdiskusjonen :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...