Gå til innhold

Ikke betalt lisens, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om de tar pant i bilen, eller er det bare TV'en?

Det er vel lurt å ha et gammelt TV de kan få når de kommer?

Må jeg da gi dem et hvert halvår?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Dorthe

7

• Goliath

2

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Du bare får en avtale med nærmeste avfallsanlegg om at de skal sende en TV til NRK hvert halvår. Vi pleier å legge to ferdigutfylte frankerte Norgespakkelapper i posten når vi leverer selvangivelsen, så vi skal huske det. Sikkert ikke krise om du glemmer det heller. Du får nok bare regning på portoen fra avfallanlegget når de har levert TV'n på Posten.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Da tar de pant i huset, og/eller bil.

Skrevet

Du bare får en avtale med nærmeste avfallsanlegg om at de skal sende en TV til NRK hvert halvår. Vi pleier å legge to ferdigutfylte frankerte Norgespakkelapper i posten når vi leverer selvangivelsen, så vi skal huske det. Sikkert ikke krise om du glemmer det heller. Du får nok bare regning på portoen fra avfallanlegget når de har levert TV'n på Posten.

Hva med en kvittering fra avfallsanlegget på en defekt TV hvert år, som bevis på at jeg ikke lenger har TV? Da kan jeg spørre på et avfallsanlegg om å få en TV, og så levere det inn på det andre mot kvittering.

TVen må stå hos meg i 14 dager for å utløse avgift, så jeg kan jo offisielt bare bytte med naboen hver 13. dag.

mil1365380270
Skrevet

Hva med en kvittering fra avfallsanlegget på en defekt TV hvert år, som bevis på at jeg ikke lenger har TV? Da kan jeg spørre på et avfallsanlegg om å få en TV, og så levere det inn på det andre mot kvittering.

TVen må stå hos meg i 14 dager for å utløse avgift, så jeg kan jo offisielt bare bytte med naboen hver 13. dag.

Duh! Så dumme vi har vært! Neste gang skal jeg spørre deg før gjør noe altså! Tusen takk! *flau*

Gjest kattrina
Skrevet

jeg har ikke penger på konto til å betale den jeg. får ikke penger før i morgen eller et par dager... Det bruker jo gå helt greit med andre regninger. Gjelder det ikke lisensen? Er det noe sær-unntat der. Nå ble jeg litt nervøs...

Gjest Madagaskar
Skrevet

Koster den lisensen mye egentlig?

Har aldri betalt lisens.. kjøper jeg tv så får jeg mamma eller noen som allerede har tv og betaler lisens, til å kjøpe d.. Så da slipper jeg den dritten;)

Skrevet

Koster den lisensen mye egentlig?

Har aldri betalt lisens.. kjøper jeg tv så får jeg mamma eller noen som allerede har tv og betaler lisens, til å kjøpe d.. Så da slipper jeg den dritten;)

Om du ikke bor i samme hus son dem, nytter ikke det.

Gjest --extras
Skrevet

Om du ikke bor i samme hus son dem, nytter ikke det.

Joda,det nytter det! Har ikke bodd hjemme på ni år, og aldri betalt ei kr i lisens;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Joda,det nytter det! Har ikke bodd hjemme på ni år, og aldri betalt ei kr i lisens;)

Men det er jo fordi du snyter, ikke fordi det er en lovlig måte å gjøre det på.

Du kan også fint klare å naske i butikker i 9 år, uten at det av den grunn er en akseptabel ting å gjøre.

Skrevet

Duh! Så dumme vi har vært! Neste gang skal jeg spørre deg før gjør noe altså! Tusen takk! *flau*

Jeg gjør alt for å lure systemer. Og det blir mer og mer lønnsomt for hver dag.

Skrevet

Da tar de pant i huset, og/eller bil.

nei, dei tar ikkje pant i nokon ting. Dei tar tvangstrekk i lønn eller trygd o.l.

Skrevet

jeg har ikke penger på konto til å betale den jeg. får ikke penger før i morgen eller et par dager... Det bruker jo gå helt greit med andre regninger. Gjelder det ikke lisensen? Er det noe sær-unntat der. Nå ble jeg litt nervøs...

Du får ågerrentegebyrstraff på flere hundre kroner.

De krevet meg for 6 øre i rente fordi jeg glemte desimalene i innbetalingen i fjor.

250 kr i rente for noen dager er mange tusen prosent rente. Men ingen stiller spørmål om det er rett og rimelig. Det er dyrt å være fattig, og staten lar de svakeste får unngjelde. Gebyrene for tvangsinndrivelse i Norge er ti ganger så store som våre naboland. Myndighetene mener det skal anspore folk til å betale, men det bare gjør sakene verre for de svake. De som blir flådd er nesten utelukkende de svakeste.

Gjest vioola
Skrevet

hvis du ikke har kjøpt tv på elkjøp eller noe å fått den registrert på deg kan du bare riste på hodet hvis nrk kommer på døra og si at du fikk tven for 14 dager siden

Gjest Elextra
Skrevet

Der jeg bodde før kom det kontrollører på døra og spurte om jeg hadde TV. Ganske ubehagelig om TV'n da står på i bakgrunnen.. selv om det selvfølgelig finnes mange fantasifulle ting man kan si.

Gjest --extras
Skrevet

Men det er jo fordi du snyter, ikke fordi det er en lovlig måte å gjøre det på.

Du kan også fint klare å naske i butikker i 9 år, uten at det av den grunn er en akseptabel ting å gjøre.

Så så,ikke bli så irritert fordi jeg slipper unna!

De fleste misliker denne avgiften, føler at den er urettferdig, så jeg snyter med gullende ren samvittighet jeg!

Nasking derimot, sånt ville jeg aldri funnet på!

Skrevet

De fleste misliker denne avgiften, føler at den er urettferdig, så jeg snyter med gullende ren samvittighet jeg!

Det ER nasking å ikke betale lisens (på samme måte som å jobbe svart etc.).

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

"De fleste misliker denne avgiften, føler at den er urettferdig,"

Det er mye jeg misliker og syns er urettferdig, men jeg kan da ikke droppe å betale det for det!

Årsavgifter, kommunale avgifter, skatt, høy pris på bensin...

Om vi bare betaler det vi mener er rettferdig, så blir det lettere kaotisk her!

Skrevet

Hvis du bor i egen leilighet med egen adresse uten å være registrert som lisensbetaler, så vil du før eller senere få besøk av en kontrollør.

Så det er bare å forberede deg på hvordan du skal håndtere det besøket:-)

Gjest --extras
Skrevet

Hvis du bor i egen leilighet med egen adresse uten å være registrert som lisensbetaler, så vil du før eller senere få besøk av en kontrollør.

Så det er bare å forberede deg på hvordan du skal håndtere det besøket:-)

Ja,jeg må vel kanskje det;) Får man bot da?

Hvor lang tid kan det ta før de kommer?

Har bodd på samme adresse i 3 år nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...