Gå til innhold

Ikke betalt lisens, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,jeg må vel kanskje det;) Får man bot da?

Hvor lang tid kan det ta før de kommer?

Har bodd på samme adresse i 3 år nå!

De som kommer på døra har ikke krav på å få vite noe, til og med politiet og offentlige tjenstemenn har ikke rett til å kreve annet enn vanlige personalia. Andre folk kan ikke kreve det en gang, kontrollørene har ikke status som annet enn ansatt og NRK er ikke en offentlig myndighet. Du kan nekte alt, og de kan ikke gjøre noe.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Dorthe

7

• Goliath

2

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest --extras
Skrevet

De som kommer på døra har ikke krav på å få vite noe, til og med politiet og offentlige tjenstemenn har ikke rett til å kreve annet enn vanlige personalia. Andre folk kan ikke kreve det en gang, kontrollørene har ikke status som annet enn ansatt og NRK er ikke en offentlig myndighet. Du kan nekte alt, og de kan ikke gjøre noe.

Såpass.. Men hvis jeg bare nekter,kan de altså ikke gjøre noe i det hele tatt?

Hvordan kan de da i det hele tatt finne ut om jeg har tv? Hvis jeg ikke har kjøpt i mitt navn.

Og hvis jeg blir tatt en dag, så kan de heller ikke kreve lisens for alle de årene jeg ikke har betalt? For de kan jo umulig vite hvor lenge jeg har hatt tv!

Interessant dette må jeg si...;)

Skrevet

Såpass.. Men hvis jeg bare nekter,kan de altså ikke gjøre noe i det hele tatt?

Hvordan kan de da i det hele tatt finne ut om jeg har tv? Hvis jeg ikke har kjøpt i mitt navn.

Og hvis jeg blir tatt en dag, så kan de heller ikke kreve lisens for alle de årene jeg ikke har betalt? For de kan jo umulig vite hvor lenge jeg har hatt tv!

Interessant dette må jeg si...;)

Spørsmål: bor du her?

Svar: Du har ikke noe med hvem som leier, eier eller bor her.

Sp: Er TV lisens betalt for i år?

Sv: Det har ikke du noe med.

Osv.

Men så modige er ikke ærlige norske borgere.

Vi tør ikke så å smelle døra.

Det er i realiteten nesten umulig å spore en TV, dvs hvor den befinner seg. I en blokk er det komplett umulig. Den derre søkeantenna er bare bløff. Den er i praksis helt ubrukelig. Det må krysspeiles, og det er meget vanskelig når du ikke kan gå tvers gjennom hus, opp på taker, tvers gjennom vegger og over eiendommer som de vil.

Gjest kattrina
Skrevet

Du får ågerrentegebyrstraff på flere hundre kroner.

De krevet meg for 6 øre i rente fordi jeg glemte desimalene i innbetalingen i fjor.

250 kr i rente for noen dager er mange tusen prosent rente. Men ingen stiller spørmål om det er rett og rimelig. Det er dyrt å være fattig, og staten lar de svakeste får unngjelde. Gebyrene for tvangsinndrivelse i Norge er ti ganger så store som våre naboland. Myndighetene mener det skal anspore folk til å betale, men det bare gjør sakene verre for de svake. De som blir flådd er nesten utelukkende de svakeste.

FYFAENNNNNNNNNN!!!!!!!! jævlig lett å ha over 1000 kr tilgjengelig på dagen for en plutselig regning når du lever på rehabiliteringspenger!!!! 250kr er mat for ganske mange dager!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

FYFAENNNNNNNNNN!!!!!!!! jævlig lett å ha over 1000 kr tilgjengelig på dagen for en plutselig regning når du lever på rehabiliteringspenger!!!! 250kr er mat for ganske mange dager!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg mener du må kunne sende brev og skrive at du dessverre ikke har råd til både å reparere TVen og betale lisens, og legge med en kvittering fra TV-butikken hvor de kvitterer for et defekt TV for resirkulering. Jeg kan ikke skjønne hvordan de skal kunne kreve deg da. Det er ikke en individskatt. På samme måte må du ikke betale luksusskatt for bil når du ikke har bil.

Skrevet

Du får ågerrentegebyrstraff på flere hundre kroner.

De krevet meg for 6 øre i rente fordi jeg glemte desimalene i innbetalingen i fjor.

250 kr i rente for noen dager er mange tusen prosent rente. Men ingen stiller spørmål om det er rett og rimelig. Det er dyrt å være fattig, og staten lar de svakeste får unngjelde. Gebyrene for tvangsinndrivelse i Norge er ti ganger så store som våre naboland. Myndighetene mener det skal anspore folk til å betale, men det bare gjør sakene verre for de svake. De som blir flådd er nesten utelukkende de svakeste.

Jeg fikk også 6 øre i tillegg, men jeg har ikke orket sjekke regning og betaling fra i fjor.

Skrevet

Jeg fikk også 6 øre i tillegg, men jeg har ikke orket sjekke regning og betaling fra i fjor.

Du har glemt desimalene, helt sikkert.

For å skape litt mer arbeid, kan du sende inn uten KID. Ingen kan ta deg for det heller. Skriv litt utydelig. Hvis alle gjør det, så må de ansette enda fler folk. De blir bare glade om du gjør det. Men det koster flesk. Same-TV koster 160 000 000 kr pr år. De har nettopp fått nytt bygg til kr 50 000 000 og har 70 ansatte. Et enormt pengesluk.

Skrevet

Så så,ikke bli så irritert fordi jeg slipper unna!

De fleste misliker denne avgiften, føler at den er urettferdig, så jeg snyter med gullende ren samvittighet jeg!

Nasking derimot, sånt ville jeg aldri funnet på!

Jeg kjenner ei hvor de tok tven og så måtte hun betale 8000 kr i lisens for de siste årene.

Jeg har hatt besøk av kontrollør to ganger og kjenner flere andre som har hatt det så en dag blir du tatt.

Skrevet

Hvorfor må jeg betale veiavgiften da? Jeg eier ikke noen bil, jeg bare låner den fra Rikstrygdeverket.

Jeg slipper å skatte av den da.

Gjest vioola
Skrevet

Hvorfor må jeg betale veiavgiften da? Jeg eier ikke noen bil, jeg bare låner den fra Rikstrygdeverket.

du får jo penger til drift av bil da , veiavgiften regnes vel inn under dette

Skrevet

Start en folkeaksjon.

Trygdede betaler skatt og moms også.

Skrevet

du får jo penger til drift av bil da , veiavgiften regnes vel inn under dette

Det holder jo kun til bensin da, ikke driften.

Skrevet

Start en folkeaksjon.

Trygdede betaler skatt og moms også.

Selvfølgelig gjør vi det. Til og med trygdeavgift.

Skrevet

Selvfølgelig gjør vi det. Til og med trygdeavgift.

En som tjener 10 000 brutto i mnd, betaler 2 700 i skatt, mens en uføretrygdet får 10 000 utbetalt. Det er heller ikke rettferdig. De har omtrent like mye i sykdomsutgifter.

Skrevet

En som tjener 10 000 brutto i mnd, betaler 2 700 i skatt, mens en uføretrygdet får 10 000 utbetalt. Det er heller ikke rettferdig. De har omtrent like mye i sykdomsutgifter.

Det er mange urettferdige regler. Jeg synes de er dårlig uttenkt.

Men sykdomsutgifter kan trekkes av på skatten og tjener man bare 10 000 kr kan man søke på skattelette for liten skatteevne.

Jeg trodde du kunne slike regler jeg ;o)

Skrevet

Det er mange urettferdige regler. Jeg synes de er dårlig uttenkt.

Men sykdomsutgifter kan trekkes av på skatten og tjener man bare 10 000 kr kan man søke på skattelette for liten skatteevne.

Jeg trodde du kunne slike regler jeg ;o)

120 000 i året brutto er akkurat over grensen, dessuten må det være varig nedsatt. Disse trinnene i inntekt og fradarg er lite logiske. Hvis du mangler 2 kr i inntekt et år, kan du gå glipp av 40 000 neste år.

Med firkanta briller hos myndigheter så gjør det enorme utslag for de som ligger på vippen for grenser og frister.

Skrevet

120 000 i året brutto er akkurat over grensen, dessuten må det være varig nedsatt. Disse trinnene i inntekt og fradarg er lite logiske. Hvis du mangler 2 kr i inntekt et år, kan du gå glipp av 40 000 neste år.

Med firkanta briller hos myndigheter så gjør det enorme utslag for de som ligger på vippen for grenser og frister.

Jeg tror at i år er første året jeg kommer under 120 000 i inntekt. Men jeg har litt andre grenser pga unger.

Gjest Madagaskar
Skrevet

Om du ikke bor i samme hus son dem, nytter ikke det.

hehe..vel det har fungert i 7 år iallefall..

Jeg ser ikke på nrk engang..så hvorfor betale for lisens for en kanal jeg ikke ser på? ikke min feil at den kommer inn her. Synes ikke d er så ille..og vet flere som gjør det samme. aldri hørt eller sett noe til noe kontrollør her .. Kanskje bare ute på bygda d er slik..hehe..

Skrevet

Jeg tror at i år er første året jeg kommer under 120 000 i inntekt. Men jeg har litt andre grenser pga unger.

Post 3.4 Alminnelig inntekt er det som gjelder. Pluss en haug parametre for husstandsmedlemmer, formue, gjeld osv.

Skrevet

Post 3.4 Alminnelig inntekt er det som gjelder. Pluss en haug parametre for husstandsmedlemmer, formue, gjeld osv.

Men jeg foretrekker faktisk firkanta regler framfor slike regler som trygdekontoret har som går på saksbehandlers skjønn. Når du vet det er noe du har rett på og så får du avslag hvor det står at etter trygdekontorets skjønn så blablabla. Særlig når du da har en dustete saksbehandler som antagelig burde ha gått av med pensjon for flere år sida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...