Gå til innhold

Ikke betalt lisens, hva skjer?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Der jeg bodde før kom det kontrollører på døra og spurte om jeg hadde TV. Ganske ubehagelig om TV'n da står på i bakgrunnen.. selv om det selvfølgelig finnes mange fantasifulle ting man kan si.

Ja, hva kan man si?

Greit å være forberedt...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Dorthe

7

• Goliath

2

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Såpass.. Men hvis jeg bare nekter,kan de altså ikke gjøre noe i det hele tatt?

Hvordan kan de da i det hele tatt finne ut om jeg har tv? Hvis jeg ikke har kjøpt i mitt navn.

Og hvis jeg blir tatt en dag, så kan de heller ikke kreve lisens for alle de årene jeg ikke har betalt? For de kan jo umulig vite hvor lenge jeg har hatt tv!

Interessant dette må jeg si...;)

En annen variant...

Det ringer på døra di mitt under et VM (fotball, friidrett, eller liknende).

Der står det en fremmed mann eller dame som sier: "unnskyld at jeg forstyrrer - det passer kanskje litt dårlig nå?

Og du svarer: "ja - det passer dårlig, for det er midt i semifinalen i fotball VM".

Han: "Har det vært en spennende kamp på TV?"

Du: "Ja"

Han: "Da burde du kanskje ha betalt lisensen da?"

Og så sitter du i baret....:-)

Ovennevnte er ikke "fiction". Det ER slik de går frem, og de har en rekke finurlige varianter.

Umulig å si når de kommer til deg, men kommer - det gjør de.....

Gjest kattrina
Skrevet

fikk du regningen her om dagen eller i forrige mnd?

Trodde jeg hadde fått den til forfall igår, så endelig fikk jeg penger idag til å betale, men så er den sporløst forsvunnet. Men ser jeg har betalt til rikskringkastningen i februar!

Ja, her har vi kontroll!

Venninna mi har fått kontrollør på døra. Hun prata dem vekk tror jeg. Sa hun nettopp hadde flytta og ikke kommet i orden osv osv. Etter det har hun ikke betalt.

Men jeg gjør ikke slik. Bare jeg husker feil og aldri fikk noen regning så er alt bra.

Betale over 1000 kr i februar og så over 1200 kr i mars??

Skrevet

fikk du regningen her om dagen eller i forrige mnd?

Trodde jeg hadde fått den til forfall igår, så endelig fikk jeg penger idag til å betale, men så er den sporløst forsvunnet. Men ser jeg har betalt til rikskringkastningen i februar!

Ja, her har vi kontroll!

Venninna mi har fått kontrollør på døra. Hun prata dem vekk tror jeg. Sa hun nettopp hadde flytta og ikke kommet i orden osv osv. Etter det har hun ikke betalt.

Men jeg gjør ikke slik. Bare jeg husker feil og aldri fikk noen regning så er alt bra.

Betale over 1000 kr i februar og så over 1200 kr i mars??

I forrige mnd.

Det er en naturlov at det blir mer intressant å lure seg unna når det blir dyrere.

De samkjører folkeregisteret og lisensavgiftregisteret og ut kommer de som bor, men ikke har betalt lisens. De oppsøkes og kontrollørene har provisjon av hva de får inn. Kontrollørene har ingen reell makt bak seg eller hjemler for noe som helst, men satser på at motet svikter hos lettskremte beboere som ikke tør lyve.

Skrevet

Det er bare å gi melding om at du ikke har no' tv. Så slipper du hele greia.

Gjest kattrina
Skrevet

I forrige mnd.

Det er en naturlov at det blir mer intressant å lure seg unna når det blir dyrere.

De samkjører folkeregisteret og lisensavgiftregisteret og ut kommer de som bor, men ikke har betalt lisens. De oppsøkes og kontrollørene har provisjon av hva de får inn. Kontrollørene har ingen reell makt bak seg eller hjemler for noe som helst, men satser på at motet svikter hos lettskremte beboere som ikke tør lyve.

ja, er nok slik Venninna mi er tøff på språket og lar seg ikke pelle på nesen av kontrollører og husverter og slik. Hun påstod tilogmed at vi hadde vaska veggene da vi vaska ut fra forrige leiligheten da husverten kom å skreik (han var gal da) for at vi hadde kastet en pappeske i papirdunken hans. Jeg ville aldri turt å si vi hadde vaska veggene når det ikke var gjort, men hun har ingen skrupler der.

Men fornøyde var de.

Skrevet

ja, er nok slik Venninna mi er tøff på språket og lar seg ikke pelle på nesen av kontrollører og husverter og slik. Hun påstod tilogmed at vi hadde vaska veggene da vi vaska ut fra forrige leiligheten da husverten kom å skreik (han var gal da) for at vi hadde kastet en pappeske i papirdunken hans. Jeg ville aldri turt å si vi hadde vaska veggene når det ikke var gjort, men hun har ingen skrupler der.

Men fornøyde var de.

Psykisk styrke er makt.

mumitrollet
Skrevet

hehe..vel det har fungert i 7 år iallefall..

Jeg ser ikke på nrk engang..så hvorfor betale for lisens for en kanal jeg ikke ser på? ikke min feil at den kommer inn her. Synes ikke d er så ille..og vet flere som gjør det samme. aldri hørt eller sett noe til noe kontrollør her .. Kanskje bare ute på bygda d er slik..hehe..

Det er ikke NRK-lisens, men kringkastingsavgift. Altså en avgift for å kunne motta TV-signaler genrelt. Omtrent som at man må betale veiavgift selv om man kun bruker bilen på private veier.

http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...