keinstein Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Jeg innrømmer at jeg har servert ungene alkohol før de fylte 18. Men det var bare på julaften. Ingen av dem har fått problemer med alkohol. Korsfest! Korsfest! :-) Neida. Det er de generelle holdninger som må endres. Oppfatningene om at det generelt er bra for mindreårige å få alkohol er generelt feil. Mytene er genrelt feil. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Korsfest! Korsfest! :-) Neida. Det er de generelle holdninger som må endres. Oppfatningene om at det generelt er bra for mindreårige å få alkohol er generelt feil. Mytene er genrelt feil. Jeg trodde de fleste hadde fått med seg det nå, at unger som får alkohol hjemme drikker mere enn de som ikke får. Uansett så tror jeg at det er viktig å være et godt forbilde. Ungene mine har aldri sett meg drikke alkohol alene, ergo gjør ikke de det heller. Jeg har lært dem at alkohol er til festbruk, men det er min personlige mening som jeg ikke dytter på noen andre bortsett fra ungene da. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Jeg trodde de fleste hadde fått med seg det nå, at unger som får alkohol hjemme drikker mere enn de som ikke får. Uansett så tror jeg at det er viktig å være et godt forbilde. Ungene mine har aldri sett meg drikke alkohol alene, ergo gjør ikke de det heller. Jeg har lært dem at alkohol er til festbruk, men det er min personlige mening som jeg ikke dytter på noen andre bortsett fra ungene da. Men kan du forklare meg hvordan man "lærer å drikke hjemme"? Hvordan lærer man å drikke mindre? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Men kan du forklare meg hvordan man "lærer å drikke hjemme"? Hvordan lærer man å drikke mindre? Det betyr jo å skjenke ungene litt en gang i blandt. Hm, jeg drikker aldri lite og ofte, jeg drikker sjelden og mye ;o) Skikkelig Ola Dunk. Litt tequila gjør susen vet du ) 0 Siter
keinstein Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Det betyr jo å skjenke ungene litt en gang i blandt. Hm, jeg drikker aldri lite og ofte, jeg drikker sjelden og mye ;o) Skikkelig Ola Dunk. Litt tequila gjør susen vet du ) Dorthe + tequila = katastrofe? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Dorthe + tequila = katastrofe? LOL, kanskje det betyr for mange Jehovas vitne. 0 Siter
The Punisher Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Heisann.. Jeg fikk ikke alkohol hjemme. De visste jeg forska litt på området, og gjorde sitt for å forsøke å stoppe meg. Jeg mener jeg fikk det rette inntrykket. Selv så jeg aldri mine foreldre fulle. Jeg så dem brisen, men jeg opplevde det ikek traumatisk. Jeg har selv en sønn nå, og lar min sønn se at jeg drkker en øl eller to tl middag, eller en cognac, EN cognac på lørdagskvelden. At det det ikke skjer noe negativt når man NYTER alkohol. Det tror jeg er viktig. og at man kan nyte det med måte. Hva jeg gjør når kone og sønn er ute og reiser, er noe helt annet. Men det ser ikke han. Og det skjer ikke ofte. Det mener jeg.. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 LOL, kanskje det betyr for mange Jehovas vitne. De har lov å drikke litt, men ikke mye. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 De har lov å drikke litt, men ikke mye. Særlig samtidig med at de leser Bibelen. Er det rart det går rundt for en stakkar når folk sitter og snapser og leser Bibelen samtidig. 0 Siter
Soria Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Første gang jeg fikk alkohol hjemme var da jeg fikk et glass øl av moren min da jeg var 16. Hos faren min fikk jeg ikke engang det da jeg var 25. Jeg hadde min tid med mye fyll som ungdom, men i dag rører jeg sjelden alkohol. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Helt enig - det er det med signaleffekten av at ens egne foreldre driter i loven... Ellers hørte jeg et veldig bra argument: Man ser aldri ungdom bli drita på vin ute på fest - så skal man "lære" dem å drikke, så lær dem å drikke dårlig sprit :-) :-)).......heimbrent. Det er jeg enig med deg i, hvordan forsvare og forklare at man gir blaffen i loven. 0 Siter
Moraki Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Særlig samtidig med at de leser Bibelen. Er det rart det går rundt for en stakkar når folk sitter og snapser og leser Bibelen samtidig. Det kommer an på hvilket land de kommer fra. Forskjellige land - forskjellige ting er akseptert. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Det kommer an på hvilket land de kommer fra. Forskjellige land - forskjellige ting er akseptert. Siden mine er halvt greske skulle man kanskje tro at det hadde vært litt annerledes. Men de liker ikke engang Retsina ( Men her spiller nok miljø mer inn enn arv ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.