Gå til innhold

Søskenkjærlighet???

Anbefalte innlegg

Gjest Lionesse
Skrevet

Da jeg traff min mann for 14 år siden,hadde han en datter på 3 år og en eks som han hadde avsluttet forholdet til to år tidligere. Eksen og søsteren hans var venninner.

Forholdet til eksen ble gradvis verre ettersom hun ikke tålte at han hadde funnet seg en ny, og brukte datteren for å ramme han hele tiden. Nektet samvær osv. Hun truet også meg på livet da jeg hadde født vårt første barn. Innen vi hadde fått andremann og var gift hadde hun truet oss alle på de verst tenkelige måter. Livet var blitt et mareritt på grunn av henne...

Da deres felles datter ville flytte til oss da hun var 13 år, var vi overlykkelig! Men lykken var kortvarig,vi merket etter kort tid at hun var sin mors datter. Uten at vi visste det, slo og plaget hun sine halvsøsken, og løgner serverte hun oss rett opp i ansiktet.(Dette er blitt oss fortalt av naboer)Hun ville bla at vi skulle kontakte barnevernet, og få barna til moren fjernet fra henne. Kunne fortsatt i det uendelige om hvordan hun var,men etter ett år flyttet hun tilbake til sin mor etter at min mann sa klart i fra til henne at sånn oppførsel tolererte vi ikke i dette huset.

Alt dette har vår nærmeste familie og venner vært vitne til, og vi har fått ubetinget støtte bortsett fra min manns søster. Da datteren hennes skulle konfirmeres,sa vi fra at vi ikke kunne komme dersom min manns datter kom. Hun valgte å invitere henne istedet for oss. Min mann sa kraftig ifra til henne og hun ble dødelig fornærmet og ville ikke snakke med ham siden.

Etterhvert som tiden gikk, ble det litt bedre, de kunne i alle fall være i samme rom... Men så får vi bryllupsinvitasjon fra henne! Så vi tenker at nå kan ting ordne seg igjen. Vi takker for invitasjonen,men spør om datteren er invitert... Svaret vi får er at både eksen og datteren deres er invitert!

Er det vi som overreagerer, eller kan man gjøre slikt mot sin bror,svigerinne,niese og nevø? Vi føler oss mildt sagt tråkket på...

Håper noen vil si sin mening om dette, og kanskje noen gode råd? På forhånd takk!

Gjest Diselle
Skrevet

Hæ? Dette er faktisk barnet til mannen din! Nekter dere å dra i samme selskap/bryllup som henne for ting hun sa og gjorde da hun var 13 år?

Ærlig talt, her er det dere som dummer dere loddrett ut!

Skrevet

Det er alltid vanskelig med slike familiekonflikter, men man må også prøve å tenke på at det er vanskelig for de andre i familien også.

Som for din manns søster, man vil jo ikke ekskludere noen.

I min familie er eksen til søsteren min fortsatt en god venn av familien, selv om det er 8 år siden de skilte lag, og hele familien vår ble bedt og var i bryllupet til han og hans nye kone.

Selv om dere er i samme selskap så behøver man ikke gjøre en stor sak av det denne dagen.

Dere setter din manns søster i ett stort dillemma ved å forlange at noen ikke kan komme for at dere skal komme.

Å gifte seg er en stor begivenhet, og din svigerinne vil tydeligvis at dere skal være en del av denne :)

Skrevet

Oppfattet jeg det riktig, dere kunne ikke gå i konfirmasjon fordi din manns datter skulle dit? Har han slått hånden av sitt eget barn og gitt henne helt opp?

Ellers syns vel jeg at man kan invitere hvem man vil i bryllup, men at det er realt å fortelle det til de inviterte hvis man vet at noen av gjestene ikke "tåler" hverandre. Så får gjestene vurdere om de vil komme eller ikke, og de blir i hvert fall ikke "tatt på senga".

Skrevet

Håper jeg harforstått dette rett nå. Det gikk litt i surr med alle som var sure på hverandre og hvorfor...

Jeg synes det høres helt vanvittig ut at dere nekter å komme i selskap der din manns datter er invitert, det må jeg si. Det er jo hans _datter_. Like mye hans barn som de to du har sammen med ham. Hun var jo bare en unge når alt dette skjedde!

Hvis eksen er en venninne av henne er det vel ikke så rart at hun har valgt å invitere henne? Jeg synes hun gjør rett i å invitere hele gjengen. Hun forventer vel bare at voksne mennesker skal klare å oppføre seg voksent.

Skrevet

Det virker som din manns søster er et mye rausere og inkuderende menneske enn dere, som ikke kan gå i en konfirmasjon pga din manns DATTER, og deretter ikke snakker med sin søster fordi hun er på talefot med niesen/datteren.

Gode råd: Takk pent ja til invitasjonen og si unnskyld og at dere er glade for å skrinlegge konflikten, still opp i bryllup, hils pent på eks. og hold dere ellers unna henne den dagen. Ring datteren hans i dag og be henne på besøk. Fortell henne at dere aldri skal la tåpelige konflikter gå ut over henne igjen, at dere ikke kommer til å bli venner med moren hennes, men at det selvsagt aldri skal gå ut over forholdet dere har til henne og som både hun og dere har til resten av familien. Ring konfirmasjonsbarnet og si unnskyld. Lær dere å omgås folk dere ikke liker. Gjør alt dere kan for at bruden og brudkom med gjester får en fantastisk dag uten konfriontasjoner av noe slag.

skorpionfisken
Skrevet

Dere nekter altså å ha kontakt med en som oppførte seg som en vanskelig og uttestende tenåring da hun var tenåring?

Da kan dere bare holde dere borte fra selskapene synes jeg. Jeg vet ikke engang om jeg ville invitert dere i første omgang.

Det er klart at en vil invitere både sin niese og sin bror. Hvis en av dem velger å ikke komme så det dennes tap.

Synes det er raust av tante å ville ha med niesa selv om hun vet at det blir bråk med en vanskelig bror og hans like vanskelige kone.

Hvis dine barn blir vanskelig i tenårene, hva gjør dere da? Kontakter profesjonell hjelp, eller kaster dere dem ut like godt med det samme?

Gjest Vinteren
Skrevet

Dere nekter altså å ha kontakt med en som oppførte seg som en vanskelig og uttestende tenåring da hun var tenåring?

Da kan dere bare holde dere borte fra selskapene synes jeg. Jeg vet ikke engang om jeg ville invitert dere i første omgang.

Det er klart at en vil invitere både sin niese og sin bror. Hvis en av dem velger å ikke komme så det dennes tap.

Synes det er raust av tante å ville ha med niesa selv om hun vet at det blir bråk med en vanskelig bror og hans like vanskelige kone.

Hvis dine barn blir vanskelig i tenårene, hva gjør dere da? Kontakter profesjonell hjelp, eller kaster dere dem ut like godt med det samme?

Kanskje jeg ikke leste innlegget godt nok og har misforstått noe. Men hvordan i alle dager kan eg far si at han ikke kommer i konfirmasjon eller bryllup dersom hans egen datter komme!?

skorpionfisken
Skrevet

Kanskje jeg ikke leste innlegget godt nok og har misforstått noe. Men hvordan i alle dager kan eg far si at han ikke kommer i konfirmasjon eller bryllup dersom hans egen datter komme!?

Det er jo det jeg ikke skjønner da. Tenk å nekte å komme i samme selskap som sin egen datter. Ifølge Lionesse fordi hun oppførte seg som en vanskelig løgner når hun var tenåring. Løsningen ble at tenåringen flyttet fordi de sa fra at de ikke tålte sånn oppførsel. Ikke noe om å søke hjelp for den vanskelige datteren.

Jeg mener nå likevel at når man nekter å møte sitt eget barn så er det ikke barnet som har problemer, men den som nekter å møte barnet.

Synes tanta er raus som vil ha alle med, og jentas far og stemor er sære som lager bråk og blir uvenner med søstera si fordi søstra vil at alle skal være venner eller i alle fall tålerere hverandre i en konfirmasjon og et bryllup. Mange må svelge kameler i sånne tilstelninger. Ofte møtes exer og familier som skjelden ser hverandre da, og da får man gjøre det beste ut av det.

fuji1365380447
Skrevet

Det virker som dere straffer dattera til din mann fordi hun har ei håpløs mor... Uansett hva galt eksen til din mann har gjordt, så er jo det ikke datteras feil!

Dere nekter å være sammen med dattera til din mann fordi hun var en fæl 13 åring!? Stemmer dette????

I så fall så er det dere som virkelig må ta dere sammen!

Makan,

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Jeg må si at du og din mann høres veldig umodne ut. Kan dere ikke oppføre dere som voksne folk og klare å omgås i et par selskaper i det minste?!

Skrevet

"kan man gjøre slikt mot sin bror,svigerinne,niese og nevø? Vi føler oss mildt sagt tråkket på..."

De hun inviterer i tillegg til dere er jo også hennes svigerinne(riktignok eks, men likevel) og niese...

Synes dere høres temmelig umodne ut som lar en tenårings nykker gå sånn inn på dere at dere ikke utstår å se deres eget barn/stebarn, og i tillegg kutter kontakten med andre familiemedlemmer fordi de fortsatt holder kontakten med datteren/stedatteren deres. Og denne fryktelig datteren er ikke mer enn 17 år en gang.

Logitechmusa
Skrevet

"Er det vi som overreagerer, eller kan man gjøre slikt mot sin bror,svigerinne,niese og nevø?"

Kjære vene, det er jo nettopp det *dere* har gjort!Slått hånden av hans egen datter og nektet å gå i sammes elskap som henne, sånt går bare ikke an!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er nesten så jeg lurer på hvem som har størst pubertale problemer av dere og hans datter.

Tror dette må være et tulleinnlegg.

Skrevet

Vil din mann heller ikke gå i bryllupet, eller er det bare du?

Min bror har en samboer som ikke vil gå i noe festlig samvær (f.eks konfirmasjon) dersom også eksen til min bror er invitert. Han går da alene; noen ganger dukker eksen opp med eller uten sin nye mann!

Jeg synes din mann bør gå da det er hans slekt. Foretrekker du å sitte hjemme, kan du vel gjøre det.

Skrevet

Helt ærlig, jeg tror aldri jeg kunne hatet barnet mitt så mye at jeg ikke ville møtt opp i bryllupet.

Dette er en merkelig problemstilling. Er det et troll ute og går igjen?

Gjest Lionesse
Skrevet

Hæ? Dette er faktisk barnet til mannen din! Nekter dere å dra i samme selskap/bryllup som henne for ting hun sa og gjorde da hun var 13 år?

Ærlig talt, her er det dere som dummer dere loddrett ut!

Takk til alle som svarte, jeg setter stor pris på ærligheten og meningene deres! Ser ut for at vi må sette oss i tankeboksen...

Logitechmusa
Skrevet

Takk til alle som svarte, jeg setter stor pris på ærligheten og meningene deres! Ser ut for at vi må sette oss i tankeboksen...

At dere i det hele tatt trenger gå i tenkeboksen sier jo ganske mye om modenhetsnivået. Kamp mot en tenåring som attpåtil er datter til mannen din. *grøss og gru*

Gjest lionesse
Skrevet

At dere i det hele tatt trenger gå i tenkeboksen sier jo ganske mye om modenhetsnivået. Kamp mot en tenåring som attpåtil er datter til mannen din. *grøss og gru*

Mulig jeg har fremstilt problemet vårt på en feil måte?

Begynner å lure... Er det noen som fikk med seg at vi er blitt truet på livet - altså drapstrusler??? At moren har brukt barnet mot oss - nektet samvær??? Vold mot mindre søsken??? Selvfølgelig er det episoder jeg ikke har tatt med, men kan nevne at i den tiden datteren bodde hos oss,hentet ikke moren henne mer enn 1 gang. Da sa hun at hadde hun visst det var Idol på tv da hadde hun ikke gidda å hente henne. I motsetning har vi hentet henne alle helgene vi fikk "lov" å ha henne, uten unntak.

Jeg kan love at vi har kjempet for denne jenta! Men tro ikke at alle barn er like "snille", det trodde nemlig vi og fikk svi for det...

Prøver ikke på noen måte å unndra oss vårt ansvar, men les nå hele innlegget og prøv å sett deg i samme situasjon, ingen mennesker med normal forståelse for andre kunne klart det på noen annen måte.

Det finnes en grense for hvor mye et menneske kan tåle, så man må prøve å legge det bak seg og prøve å få et så godt liv som mulig.

Kan også si, med fare for å bli gjenkjent, at søsteren til min mann har kontakt med eksen fordi hun er kjendis.... Alltid greit å sole seg i andres glans....

Logitechmusa
Skrevet

Mulig jeg har fremstilt problemet vårt på en feil måte?

Begynner å lure... Er det noen som fikk med seg at vi er blitt truet på livet - altså drapstrusler??? At moren har brukt barnet mot oss - nektet samvær??? Vold mot mindre søsken??? Selvfølgelig er det episoder jeg ikke har tatt med, men kan nevne at i den tiden datteren bodde hos oss,hentet ikke moren henne mer enn 1 gang. Da sa hun at hadde hun visst det var Idol på tv da hadde hun ikke gidda å hente henne. I motsetning har vi hentet henne alle helgene vi fikk "lov" å ha henne, uten unntak.

Jeg kan love at vi har kjempet for denne jenta! Men tro ikke at alle barn er like "snille", det trodde nemlig vi og fikk svi for det...

Prøver ikke på noen måte å unndra oss vårt ansvar, men les nå hele innlegget og prøv å sett deg i samme situasjon, ingen mennesker med normal forståelse for andre kunne klart det på noen annen måte.

Det finnes en grense for hvor mye et menneske kan tåle, så man må prøve å legge det bak seg og prøve å få et så godt liv som mulig.

Kan også si, med fare for å bli gjenkjent, at søsteren til min mann har kontakt med eksen fordi hun er kjendis.... Alltid greit å sole seg i andres glans....

Du snakker om en (da) 13 år gammel jente som fremstilles som faen sjøl. Om så var har dere feilet stygt som ikke fikk profesjonell hjelp til henne. I stedet dømmer dere henne som "sin mors datter"! Uansett så er hun sin fars datter også, og hun fortjener tydeligvis bedre enn det noen av foreldrene m/familie er i stand til å gi henne.

Å dra frem kjendiseri som et argument viser igjen umodenhet, det blir bare for dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...