Gå til innhold

Betaler du gebyret for uavhentede postordrepakker?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg betalte
Skrevet

Hva skjer om du ikke betaler, blir det inkasso?

200 kr er penger det også!

Gjest Diselle
Skrevet

Selvsagt gjør jeg det. Men det har bare skjedd én gang, da jeg rett og slett glemte det.

Bestiller da ikke pakker jeg ikke trenger/har planer om å hente.

Skrevet

Jeg pleier å hente pakkene mine jeg, men det var en gang jeg ikke fikk hentet noe jeg hadde bestilt fordi både jeg og ungene var syk på rekke og rad, men jeg fikk aldri noe gebyr av den grunn, er det vanlig da?

Gjest Jeg betalte
Skrevet

Selvsagt gjør jeg det. Men det har bare skjedd én gang, da jeg rett og slett glemte det.

Bestiller da ikke pakker jeg ikke trenger/har planer om å hente.

Saken var at jeg ombestemte meg en gang, og fikk for sen lønn en annen gang. Men jeg betalte gebyrene.

Skrevet

Er det avsender av pakken, postordreselskapet, som sender regning på portoen i ettertid?

Jeg betalte returporto til posten en gang for en pakke som jeg hadde sendt og som kom i retur. Det ble ikke på langt nær 200. Jeg sendte pakken på nytt og betalte en langt lavere porto. Postfunksjonæren syntes visst synd på meg, eller mente ikke at jeg skulle betale for emballasjen 3 ganger (var sendt som Norgespakke, da er både porto og emballasje med i det du betaler).

Skrevet

Nå har jeg neppe latt være å hente pakken min noen gang, så erfaring fra den siden har jeg ikke.

Derimot lager jeg hver dag fakturaer som sendes ut til kunder for uavhentede pakker. Og ja, de blir sendt til inkasso om de ikke betales. Ihvertfall etter purring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...