Gå til innhold

Hvem innvilger keisersnitt pga fødselsangst?

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan jeg forvente?

Jeg har i samråd med min jordmor kommet fram til at keisersnitt er den beste løsningen for meg totalt sett.

Jeg er henvist til fødselsangstjordmødrene ved sykehuset mitt og skal til samtale med en jordmor.

Kan hun på samtalen innvilge mitt ønske eller må det via en lege? Kan hun formidle eller må jeg evt til ny samtale med lege? Er spent på hva som venter meg.

Fortsetter under...

Synes du virkelig det er værre å tenke på at ungen skal komme ut der det er naturlig, enn at noen skal skjære opp magen din og plukke ut ungen?

Regnet med at det måtte komme noe om det. Det er bare en så utrolig tåpelig måte å svare på.

Ja, for meg er det bedre å tenke på. Og jordmor mener også at det er den beste løsningen.

Jeg ønsker ikke å dele alt dette med deg, men det dreier seg om bl.a. seksuelle overgrep og to traumatiske naturlige fødsler tidligere.

Gjest mor for to

Regnet med at det måtte komme noe om det. Det er bare en så utrolig tåpelig måte å svare på.

Ja, for meg er det bedre å tenke på. Og jordmor mener også at det er den beste løsningen.

Jeg ønsker ikke å dele alt dette med deg, men det dreier seg om bl.a. seksuelle overgrep og to traumatiske naturlige fødsler tidligere.

Jamen det var jo bra svar på det. Problematiske fødsle før er jo en fin grunn.

Jeg tror at jordmor og lege sammen innvilger keisersnitt. Legen må nok godkjenne det etter en grundig undersøkelse av deg og barnet og etter forsikring om at KS ikke innebærer noen risiko for dere.

Så flott at du har en jordmor som tar angsten din på alvor! :-) Drit i flåsete svar... Lykke til!

Annonse

Jeg tror at jordmor og lege sammen innvilger keisersnitt. Legen må nok godkjenne det etter en grundig undersøkelse av deg og barnet og etter forsikring om at KS ikke innebærer noen risiko for dere.

Så flott at du har en jordmor som tar angsten din på alvor! :-) Drit i flåsete svar... Lykke til!

Tusen takk for skikkelig svar. Vet du om saken da går gjennom jordmor og til legen eller om jeg selv må til legen?

Jeg vet at jeg ikke er i en risikogruppe hva angår keisersnitt, men det er en stor risiko for min psykiske tilstand å føde vaginalt.

Hun jordmoren er fantastisk :-)

mariaflyfly

Du kommer til å gå til en eller flere samtaler med jordmor på sykehuset. Dersom du tror det kan være en mulighet for at du kan klare å føde vaginalt, vil dette sikkert bli drøftet med deg, og du vil sikkert få presentert ulike muligheter de kan følge deg opp på.

Du må også til en samtale med en lege, sansynligvis på svangerskapspoliklinikken, som på en nøktern måte forklarer deg om de ulempene og komplikasjonene som kan oppstå ved et keisersnitt. Det er ikke slik at KS er en lettvint måte å få barn på - snarere tvert imot. Det er en ganske stor operasjon, og du er ganske redusert etterpå.

Samtidig som du prater med legen, får du muligheten til å stille de spørsmålene du måtte ha.Hvis det er slik at du skal ha keisersnitt, vil du nok få en dato får når du skal bli mamma. :)

Lykke til! Jeg har vært gjennom akkurat det samme som deg.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jamen det var jo bra svar på det. Problematiske fødsle før er jo en fin grunn.

Hennes grunn til å ønske keisersnitt er veldig forståelig.

Men det er ikke din måte å stille spørsmålet på! Hun trengte ikke å rettferdiggjøre seg for deg.

Du derimot, bør bli litt mer ydmyk og avstå fra slike unødvendige formuleringer som du brukte.

mariaflyfly

Hennes grunn til å ønske keisersnitt er veldig forståelig.

Men det er ikke din måte å stille spørsmålet på! Hun trengte ikke å rettferdiggjøre seg for deg.

Du derimot, bør bli litt mer ydmyk og avstå fra slike unødvendige formuleringer som du brukte.

Amen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...