Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva satsen til kilometergodtgjørelse etter stantens reisereulativ er?

Skrevet

Det vet sikkert de andre her.

Lønnsomt er det neppe, da det koster 5-6 kroner pr km totalt, å ha en ny vanlig familiebil de første tre år.

Skrevet

Det vet sikkert de andre her.

Lønnsomt er det neppe, da det koster 5-6 kroner pr km totalt, å ha en ny vanlig familiebil de første tre år.

Vet, men har ikke noe valg siden jeg må gjennom praksis. Får igjen halvparten av kilometergodtgjørelsen, men det er likvel et stort tapsprosjekt :/

Skrevet

Vet, men har ikke noe valg siden jeg må gjennom praksis. Får igjen halvparten av kilometergodtgjørelsen, men det er likvel et stort tapsprosjekt :/

OK.

Noen ganger må vi ta en kostnad. Men det kan være greit å regne på hvor mye det koster.

I alle fall: neste gang noen påtar seg å betale halvparten av bensinpenga, så vet du at de bare betaler en brøkdel av kostnaden (10-15% av totalen eller bare en femdel av hva de burde betale).

Skrevet

Flisa har rett, det er 3 kr.

3 kr er bilig bil. Reine røverprisen. 7 kr hadde vært mer rett og riktig.

mariaflyfly
Skrevet

3 kr er bilig bil. Reine røverprisen. 7 kr hadde vært mer rett og riktig.

Der jeg jobber bruker vi 2,40 ;)

Skrevet

Der jeg jobber bruker vi 2,40 ;)

En skam. Enkelte tror også arbeidsgiver kan pålegge dem å holde bil til dumsnillpris.

mariaflyfly
Skrevet

En skam. Enkelte tror også arbeidsgiver kan pålegge dem å holde bil til dumsnillpris.

Nå er det ikke så ofte det er brukt, da. ;) Vi bruker 75 % av statens satser ellers på reiser i utlandet.

Skrevet

Fram til nyttår er maksprisen 3 pr. km. i Norge, og 2,40 i utlandet. Nå er det 3 både innenlands og utenlands.

Noen firmaer velger å betale ut under denne maksgrensen. Her i huset får vi 3,-.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...