Gå til innhold

åssen er det å ha gravidmage?

Anbefalte innlegg

Gjest nøffnøff

jeg bare lurer jeg:)

ser jo ut som de fleste koser seg.

er det som "oppblåst" mage eller bare litt ekstrafett? synes igrunnen begge deler virker ganske så ubehagelig å ha i 9 måneder da jeg synes det er ubehagelig bare i noen timer...hehe.....virker skikkelig snodig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222772-%C3%A5ssen-er-det-%C3%A5-ha-gravidmage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thekla84

Magen vokser jo gradvis, så man merker egentlig ikke stort til at det blir trangt egentlig, hvertfall gjorde ikke jeg det. Nå er jeg i uke 34, og først NÅ begynner jeg å merke at det blir trangt selv om babyen har vært litt større enn gjennomsnittet hele tiden. så det er egentlig ganske behagelig frem til noen uker før fødselen :)

Det er hverken som oppblåst eller tjukk mage. I begynnelsen (frem til kanskje 4 mnd) så var det vel det. Etterpå var det bare sånn at magen var stor liksom. Det var bare sånn, og helt umulig å forestille seg flat mage. Nå er det sprøtt å se på gravid-mage bilder av meg selv.

Gjest togli

Det kjennes litt som når du har stappa i deg for mye mat og du får "tromme-mage", bare at gravidemagen da blir enda større ;-)

På slutten føles det veldig "fullt" der inne. Det kjennes som det er vanskelig å puste skikkelig fordi det presser på innvoller og alt som er.. Men det er kjempekoselig å gå gravid! Jeg har allerede glemt de gangene jeg følte meg som en hvalross og nesten var på gråten fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle få en behagelig sitte- eller liggestilling i sofaen ;-)

Mannen min lurte fælt på hvordan det kjentes ut når babyen sparket i magen. En dag sparka storesøster inn i seteryggen min i bilen og det kjentes akkurat ut som babyens sparking. Så nå veit mannen min det :-)

Annonse

Det føltes som at magen ble mer og mer oppfylt. Etter hvert ble det ganske mye press oppover mot ribbeina, som gjorde at det ble tyngre å puste. Når man prøver å bøye seg forover, f.eks for å ta på sko, butter magen imot, den er for full.

Men ellers var det greit nok med selve magen. Det var artig at jeg kunne kjenne armer og bein på babyen, og se hele magen bevege seg når babyen snudde på seg.

Det var uvant å være så stor, jeg skumpet borti alt mulig fordi jeg "glemte" at magen var der..

Når magen virkelig begynner å bli gravidmage, så er det helt fantastisk! Magen er hard å kjenne på, og den kjennes ikke ut som noe annet jeg har opplevd.

Jeg har med stolthet båret mine gedigne gravidemager. Og jeg har vært utrolig glad for at magen har blitt borte når ungene har blitt født. For det er sinnsykt tungt mot slutten (og jeg har aldri gått lenger enn til uke 37+3).

Det er som å være smellfeit.

Jeg har vært både smellfeit og gravis (ikke samtidig), og det føles likt.

Jeg er jammen meg helt enig. Hyggelig med magen men resten hadde jeg gjerne stått over. Unødvendig med så mye vann og fett. Jeg spiste som en gris alle tre gangene og la på meg deretter :o(

Gjest prust

Når magen virkelig begynner å bli gravidmage, så er det helt fantastisk! Magen er hard å kjenne på, og den kjennes ikke ut som noe annet jeg har opplevd.

Jeg har med stolthet båret mine gedigne gravidemager. Og jeg har vært utrolig glad for at magen har blitt borte når ungene har blitt født. For det er sinnsykt tungt mot slutten (og jeg har aldri gått lenger enn til uke 37+3).

Tenk på meg da - som gikk FEM uker lenger enn deg de to første gangene :-)

Har forøvrig også båret magen med stolthet :-) Følte meg så fin og flott. Gikk i bikini fire dager før nummer to kom, knall brun :-)

Annonse

Tenk på meg da - som gikk FEM uker lenger enn deg de to første gangene :-)

Har forøvrig også båret magen med stolthet :-) Følte meg så fin og flott. Gikk i bikini fire dager før nummer to kom, knall brun :-)

Jeg misunner INGEN som går på overtid!!! Men en solbrun struttende mage er aldeles nydelig.

Gjest nøffnøff

Det er som å være smellfeit.

Jeg har vært både smellfeit og gravis (ikke samtidig), og det føles likt.

hhehehehehe åh uff......har selv endel fett på magen ifht resten av kroppen, og det er forsvidt helt greit bortsett fra utseende selvfølgelig:) men de gangene jeg har fått i meg for mye mat tenker jeg bare at jeg ikke kan fatte åssen folk orker det 9 måneder i strekk........puuhh!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...