Gå til innhold

Hvor lenge oppbevarer dere frossen mat?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har hatt en interessant diskusjon i dag - og jeg vet ikke om det er jeg eller motparten som er på jordet.

Én part mener kjøtt som har ligget i fryseren i seks mndr eller mer er uspiselig, og at det er uakseptabelt å servere det.

Den andre mener det ikke er noe problem.

Hva er deres grense for når kjøtt ikke lenger kan spises? Og er det forskjell på f.eks kjøttdeig, kylling og biff?

Forutsett normal hygiene, kjøttet er frosset på riktig måte (lufttette poser, uten krysskontaminering, etc), og at bakterier ikke vokser i fryser - dermed er det ikke det som er saken, kun at kjøttet er "gammelt".

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Kjøtt som lukter eller ser rart ut spiser vi ikke, heller ikke kjøtt som har ligget så lenge at det ser ut som det er frysetørket (sånne hvite skorpeaktige greier). Ellers spiser vi det som måtte ligge i fryseren.

Skrevet

Kan godt spise mat som er ca et halvt år. Tiden går jo så fort. Men liker ikke tanken på ting som er eldre enn det. Eldre damer sier at de bare lukter på det opptinte maten om det lukter harskt. Ellers vet jeg at mine foreldre og sikker mange andre fra den generasjonen oppbevarer ting i fryseren ihvertfall to år om ikke mer, men om de spiser det eller om det bare er en stygg uvane vites ikke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...