Gå til innhold

Det ene brystet vokser...

Anbefalte innlegg

Gjest senpubertet..??

For to år siden (28år) oppdaget jeg at det ene brystet mitt begynte å vokse.

Det ble tatt en mammografi som ikke viste noe mistenkelig, foruten at vevet var tett og kjertlene ujevnt fordelt.

Året etter ble det tatt en kontroll mammografi som ikke viste forandringer.

Men den siste tiden nå synes jeg brystet er blitt enda større, jeg ser en tydelig forskjell mellom de to, og jeg har en følelse av at det er noe der. Et slags trykk.

Tidligere var brystene mine like. Jeg er nå 31.

Legen min mener dette er slikt som kan oppstå uten at man finner noen forklaring på det.

Har andre hatt erfaring med dette? At kun det ene brystet vokser?

Jeg skal på ny ultralyd kontroll nå. Er litt nervøs...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222785-det-ene-brystet-vokser/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest senpubertet..??

For de som evt lurte hvordan det gikk..

Ultralyd viste ingenting. Ingen cyster, ingen forkalkninger eller noe suspekt overhodet. Og i det området jeg har vondt, så alt helt fint ut!

Nå kommer en spesialist med en forklaring ingen ser ut til å ha tenkt på før. Årsaken til ulik størrelse, er fett. I perioden brystet ble større, la jeg noe på meg, kanskje 3-5 kg. Dette mente hun, kunne være nok til å gi økning i størrelsen. Et par år før det tok jeg av meg ganske mye, og da jeg la på meg igjen, er det mulig at fettet er blitt asymmetrisk fordelt.

Smertene kan skyldes spenninger, da brystene mine ser ut til å være meget følsomme for hormonal påvirkning. Smertene kan også komme fra muskulaturen mellom ribbena, noe som selvfølgelig kan være forklaring ved stress.

Vel, slik var den saken altså.

Ingenting galt å se.

Takk Gud!!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...