Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips/reiseråd...

Planlegger en tur til vinteren igjen, har alltid hatt lyst til og se cuba men vet lite om hva som er bra/dårlig, eventuellt hva man bør være oppmerksom på. Reiser med gutt på 14 og jente på 16, minstemann blir hjemme hos bestemor:-)

Har noen av dere gode reiseråd?

The Punisher
Skrevet

hvis dere er sykelig opptatt av å drkke dagens dose med melk, ligger dere tynt ant.. finnes ikke.. .Men ellers er Cuba dritkult.. obs.. har ikek vært der... men vil...

Skrevet

hvis dere er sykelig opptatt av å drkke dagens dose med melk, ligger dere tynt ant.. finnes ikke.. .Men ellers er Cuba dritkult.. obs.. har ikek vært der... men vil...

hehe neida, melk er ikke så viktig da:-)

tenkte mer på tips angående severdigheter etc, samt negative/positive erfaringer:-)

Skrevet

Var på Cuba i høst. Startet med vel en uke i Varadero. Det er strand og sol og bare det. Det er flott der, men mange "all inclusive" hoteller, maten er ikke helt bra alle steder. Jeg ble sjuk etter å ha spist middag på hotellet.

Trinidad er veldig spesiell by. Liten sjarmerende. Her kan man bo privat, lurt å bestille på forhånd, vannvittig mange folk på busstasjonen som hiver seg over turistene. Plagsomt. Ta en tur til Casa de musica i 9-tiden på kvelden så får du se den mest fantastiske salsaen jeg har sett hvertfall.

Vinales-dalen nord for Havanna er flott. Reis inn til Vinales, ligger et fabelaktig flott hotell like utenfor sentrum. Her er fint for å gå fotturer, rideturer, sightseeing, klatre eller ligge ved bassenget med fin utsikt.

Havanna må dere få med dere. Spesielt gamlebyen syntes jeg var sjarmerende.

Ellers går det jo an å reise lengre sørover eller ut på øyer rundt omkring øya. Flott øy, flotte mennesker og en fantastisk kultur. Mennene flørter sinnsykt mye, bare så du vet det. God tur.

Skrevet

Var på Cuba i høst. Startet med vel en uke i Varadero. Det er strand og sol og bare det. Det er flott der, men mange "all inclusive" hoteller, maten er ikke helt bra alle steder. Jeg ble sjuk etter å ha spist middag på hotellet.

Trinidad er veldig spesiell by. Liten sjarmerende. Her kan man bo privat, lurt å bestille på forhånd, vannvittig mange folk på busstasjonen som hiver seg over turistene. Plagsomt. Ta en tur til Casa de musica i 9-tiden på kvelden så får du se den mest fantastiske salsaen jeg har sett hvertfall.

Vinales-dalen nord for Havanna er flott. Reis inn til Vinales, ligger et fabelaktig flott hotell like utenfor sentrum. Her er fint for å gå fotturer, rideturer, sightseeing, klatre eller ligge ved bassenget med fin utsikt.

Havanna må dere få med dere. Spesielt gamlebyen syntes jeg var sjarmerende.

Ellers går det jo an å reise lengre sørover eller ut på øyer rundt omkring øya. Flott øy, flotte mennesker og en fantastisk kultur. Mennene flørter sinnsykt mye, bare så du vet det. God tur.

Tusen takk for svar:-)

veldig informativt... hva med kriminalitet osv???verre enn andre plasser??

Skal forøvrig oppleve både trinidad, havana og salsaen "helt sikkert!!"

Skrevet

Reis heller til naboøya, Den Dominikanske Republikk.

Da får du det originale Karibia, uten masse horer.

Skrevet

Reis heller til naboøya, Den Dominikanske Republikk.

Da får du det originale Karibia, uten masse horer.

?? har du vært på cuba?

Skrevet

?? har du vært på cuba?

Ja, en gang. Men fire ganger på DDR.

Skrevet

Ja, en gang. Men fire ganger på DDR.

tenkte litt på havana og trinidad jeg da... har du erfaringer?

Skrevet

tenkte litt på havana og trinidad jeg da... har du erfaringer?

Hvis mine anbefalinger ikke faller i smak, så ville jeg valgt Jamaica, og Kingston Town. Har vært der en gang. Mye kriminalitet, men det er det verdt...;o)

...håper du ikke forbinder Trinidad med Cuba? Trinidad er en egen øy. Du skrev på en måte som var lett å misforstå.

Henriette1365380130
Skrevet

Kan dessverre ikke svare deg, men skal til Cuba om en måned, så da kan jeg forhåpentligvis svare deg i massevis ;-)

Skrevet

Hvis mine anbefalinger ikke faller i smak, så ville jeg valgt Jamaica, og Kingston Town. Har vært der en gang. Mye kriminalitet, men det er det verdt...;o)

...håper du ikke forbinder Trinidad med Cuba? Trinidad er en egen øy. Du skrev på en måte som var lett å misforstå.

Trinidad er også en by på Cuba.

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

veldig informativt... hva med kriminalitet osv???verre enn andre plasser??

Skal forøvrig oppleve både trinidad, havana og salsaen "helt sikkert!!"

Lite kriminalitet. Men Cubanerene er lure, lett å bli lurt for noen kroner her og der i vekslepenger. Jeg ga ikke til tiggere, har hørt at de ofte tjener bedre enn folk som er i jobb. Skal du veksle penger der borte er det bedre å ha med euro enn dollar, blir billigere å veksle. Lite minibanker og dyrt å ta ut. Ta med lommelykt til Trinidad, der går strømmen rett som det er.

Gjest falaffel
Skrevet

Prøv å spis på private restauranter og gjerne hjemme der du bor hvis dere bor privat. Da er maten MYE bedre, de offentlige restaurantene er kjedelige. Kjøp med kaffebønner hjem (kjempegode!). Jeg likte Havanna best, reiser dit gjerne igjen.

Skrevet

Trur det er lurt å ta med dopapir og såpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...