Gjest Litt lei meg Skrevet 16. mars 2001 Skrevet 16. mars 2001 Jeg, kvinne, snart 34 år, to barn på 3 og 4 år. 28- 31 dagers syklus. Prøver å bli gravid. Hadde sex dag 10 og 16 i syklusen. Testet så vidt positivt dag 32 og litt sterkere dag 34. (også da litt svak blå strek.) Ømme bryster, småkvalm, trett og "bulende" mage. Dag 49 i syklusen, ingen graviditetssympt. Blødning. I dag, dag 50, stor blødning, og det kom ut en ganske tykk "hinne" på 3x3 cm. Spm. 1: Ble jeg befruktet dag 10 eller 16? Spm. 2: Kan en svak blå strek være en indikasjon på at noe er galt? Spm. 3: Er det normalt at det kommer ut en slik "hinnne"? Spm. 4: Kommer jeg til å blø lenger nå enn ved en vanlig mens.? Spm. 5: Skal jeg nå vente èn mens. før vi prøver igjen? Spm. 6: Hvordan kan jeg finne ut når jeg har eggløsning? (for å ha sex _før_ e.l.) Hvordan fungerer Clearplan i et slikt tilfelle? Spm. 7: Har time til ultralyd om to uker hos gynekolog.(egentlig ment for å se fosteret) Burde jeg fremskynde denne timen? Dette ble mange spørsmål, men jeg håper du tar deg tid til å svare. På forhånd takk. 0 Siter
Gjest Litt lei meg Skrevet 17. mars 2001 Skrevet 17. mars 2001 Jeg tok fem rtg. bilder (og gjennomlysing ?) av nakken da jeg var 5 uker på vei. Kan dette være årsaken til aborten? På forhånd takk igjen. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mars 2001 Skrevet 18. mars 2001 Spm. 1: Ble jeg befruktet dag 10 eller 16? Det kan man ikke svare på, men dag 10 er mer sannsynlig enn dag 16. Spm. 2: Kan en svak blå strek være en indikasjon på at noe er galt? Fargen på streken kan ikke fortelle noe. Spm. 3: Er det normalt at det kommer ut en slik "hinnne"? Du har vel hatt en tidlig abort Spm. 4: Kommer jeg til å blø lenger nå enn ved en vanlig mens.? Muligens, blør du unormalt mye er det lurt med en sjekk. Spm. 5: Skal jeg nå vente èn mens. før vi prøver igjen? Jeg synes det er tryggest å vite at alt er tilbake til det normale. Spm. 6: Hvordan kan jeg finne ut når jeg har eggløsning? (for å ha sex _før_ e.l.) Hvordan fungerer Clearplan i et slikt tilfelle? Forut for eggløsning øker mengden av hormonet LH over 24-36 timer og produksjonen er på et maksimum 12 timer før eggløsning. Eggløsningstester måler LH-utskillelsen i urinen, den taes en gang daglig. Hvis man er "heldig" fanger testen opp begynnelsen av LH-økningen og man har da ca. to dager til eggløsningen, andre ganger testes positivt sent i LH-økningen som kommer rett før eggløsning, og da har man liten tid å gå på. Clearplan viser imidlertid bare en del av den periode hvor man kan bli gravid, men den mest fruktbare. Spm. 7: Har time til ultralyd om to uker hos gynekolog.(egentlig ment for å se fosteret) Burde jeg fremskynde denne timen? Bare hvis du blør mye, ultralyd kan teste om livmoren er tømt etter den sannsynlige aborten 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.