Gjest Litt lei meg Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Jeg, kvinne, snart 34 år, to barn på 3 og 4 år. 28- 31 dagers syklus. Prøver å bli gravid. Hadde sex dag 10 og 16 i syklusen. Testet så vidt positivt dag 32 og litt sterkere dag 34. (også da litt svak blå strek.) Ømme bryster, småkvalm, trett og "bulende" mage. Dag 49 i syklusen, ingen graviditetssympt. Blødning. I dag, dag 50, stor blødning, og det kom ut en ganske tykk "hinne" på 3x3 cm. Spm. 1: Ble jeg befruktet dag 10 eller 16? Spm. 2: Kan en svak blå strek være en indikasjon på at noe er galt? Spm. 3: Er det normalt at det kommer ut en slik "hinnne"? Spm. 4: Kommer jeg til å blø lenger nå enn ved en vanlig mens.? Spm. 5: Skal jeg nå vente èn mens. før vi prøver igjen? Spm. 6: Hvordan kan jeg finne ut når jeg har eggløsning? (for å ha sex _før_ e.l.) Hvordan fungerer Clearplan i et slikt tilfelle? Spm. 7: Har time til ultralyd om to uker hos gynekolog.(egentlig ment for å se fosteret) Burde jeg fremskynde denne timen? Dette ble mange spørsmål, men jeg håper du tar deg tid til å svare. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22281-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt lei meg Skrevet 17. mars 2001 Del Skrevet 17. mars 2001 Jeg tok fem rtg. bilder (og gjennomlysing ?) av nakken da jeg var 5 uker på vei. Kan dette være årsaken til aborten? På forhånd takk igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22281-spontanabort/#findComment-95400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Spm. 1: Ble jeg befruktet dag 10 eller 16? Det kan man ikke svare på, men dag 10 er mer sannsynlig enn dag 16. Spm. 2: Kan en svak blå strek være en indikasjon på at noe er galt? Fargen på streken kan ikke fortelle noe. Spm. 3: Er det normalt at det kommer ut en slik "hinnne"? Du har vel hatt en tidlig abort Spm. 4: Kommer jeg til å blø lenger nå enn ved en vanlig mens.? Muligens, blør du unormalt mye er det lurt med en sjekk. Spm. 5: Skal jeg nå vente èn mens. før vi prøver igjen? Jeg synes det er tryggest å vite at alt er tilbake til det normale. Spm. 6: Hvordan kan jeg finne ut når jeg har eggløsning? (for å ha sex _før_ e.l.) Hvordan fungerer Clearplan i et slikt tilfelle? Forut for eggløsning øker mengden av hormonet LH over 24-36 timer og produksjonen er på et maksimum 12 timer før eggløsning. Eggløsningstester måler LH-utskillelsen i urinen, den taes en gang daglig. Hvis man er "heldig" fanger testen opp begynnelsen av LH-økningen og man har da ca. to dager til eggløsningen, andre ganger testes positivt sent i LH-økningen som kommer rett før eggløsning, og da har man liten tid å gå på. Clearplan viser imidlertid bare en del av den periode hvor man kan bli gravid, men den mest fruktbare. Spm. 7: Har time til ultralyd om to uker hos gynekolog.(egentlig ment for å se fosteret) Burde jeg fremskynde denne timen? Bare hvis du blør mye, ultralyd kan teste om livmoren er tømt etter den sannsynlige aborten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22281-spontanabort/#findComment-95543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.