Gå til innhold

I ferd med å bli deprimert......

Anbefalte innlegg

Gjest deppetryne
Skrevet

Vi har null penger...begge to er uten jobb for tiden. Huslån og billån sies opp og vi mister snart alt. Orker ikke spise og får ikke sove. fader for et rot :-((( Midt oppi dette har vi to små unger som trenger en mamma og en pappa som fungerer.

Hvordan kommer man utav sånt?

Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg, er å gå på sosialkontoret og spørre om å få økonomisk rådgiving. Rådgiveren jeg fikk der var flink men jeg vet at de kan være litt ymse.

Han fikk satt ned boligrenta mi og fant den billigste bilforsikringa og det hjalp mye. Det er noen år siden men han fikk økonomien min på rett kjøl og uten at jeg fikk sosialhjelp.

Skrevet

Næringslivet SKRIKER etter arbeidskraft. Skjønner ikke at dere begge er uten jobb.

Skrevet

Man fortsetter å gjøre en kjempeinnsats for å få jobb - samme hva det er. Det er bedre å ha en jobb og så søke seg videre, enn å være arbeidsledig.

Så tar dere kontakt med sosialkontoret og forklarer situasjonen.

En tur til fastlegen kan være greit. Ikke nødvendigvis for å få medisiner, men for å få snakke med noen som kanskje kan råde litt i forhold til det medisinske.

Ikke spise mye sukker og enkle karbohydrater - det virker veldig negativt på den mentale helsen.

Få i seg nok fettsyrer - det er gunstig for den mentale helsen.

Prøve å tenke positivt! Jeg vet det er lettere sagt en gjort, men bare prøv!

Lykke til videre!

Gjest Nuang
Skrevet

Dere slutter å være kresen og tar hvilken som helst jobb. Vaskejobb, i kassa på rimi, hva som helst.

petter smart
Skrevet

Næringslivet SKRIKER etter arbeidskraft. Skjønner ikke at dere begge er uten jobb.

Da er det mye du ikke skjønner.

Veldig mye av arbeidskraften det søkes etter er spesialisert. Da nytter det ikke å komme inn fra gata.

Det hjelper heller ikke om man er overkvalifisert. Da regner de med at du forsvinner så fort noe bedre dukker opp. Og gjerne at du fort vil føle at jobben er "under deg".

Ikke alle kan flytte på seg til dit jobbene er heller.

Og med barn kan en ikke ta alle typer jobber, jobbing om natta, offshore osv. blir da vanskelig/uaktuelt.

petter smart
Skrevet

Dere slutter å være kresen og tar hvilken som helst jobb. Vaskejobb, i kassa på rimi, hva som helst.

Hvorfor tror så mange at folk ikke får slike jobber fordi de er kresne?

Da jeg var ferdig utdannet var arbeidsmarket meget dårlig.

Jeg søkte på ALLE ledige jobber innen en radius av 3 timer fra der jeg bodde, som jeg var kvalifisert for.

Jeg fikk ingen napp, jeg spurte noen om hvorfor. Og de sa mer eller mindre rett ut at jeg var overkvalifisert. Jeg hadde en god utdannelse og de regnet med at jeg ville slutte så fort noe bedre dukket opp. Evt at jeg ville kjede meg og si opp etter kort tid.

Gjest Mom33
Skrevet

For det første: Hvorfor er dere arbeidsledige begge to? Har det vært slik lenge?

Jobb må ha førsteprioritet, det er der dere må lete grundigst. Søk på finn.no, søk på aetat og oppsøk arbeidsformidlingen.

Ta et møte med banken, og forklar situasjonen. Banken er ALDRI uvillige til å snakke med dere, de er alltid villige til å finne løsninger. De vil heller ha igjen pengene sine enn å få et hus, for å si det slik.

Er dere arbeidsledige og har krav på a-trygd, har dere noe inntekt. Legg fram tallene for banken, og be om å få betale så mye dere klarer i en overgangsperiode.

Snakk også med sosialkontoret, både for å få hjelp til å få kontroll over økonomien, og for evt. å søke om sosialstønad.

Hvis dere bor slik til at arbeidsmarkedet er håpløst, kan det være en løsning å flytte. Man mister kanskje sitt familiære nettverk ved å flytte, men hvis alternativet er sosialstønad og leid leilighet, kan flytting være en bedre løsning. Nytt vennenettverk klarer man å bygge seg opp, særlig om man har små barn.

Lykke til! Og husk - det er i motbakke det går oppover!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...