Gjest madagaskar Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 hei! Jeg lurer litt på hvilken sang det er i filmen "gymnaslærer pedersen". Den kommunist-sangen som klassen synger på i begynnelsen av filmen.. noen som har peiling?? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg vet ikke om den egentlig har noe navn, om den har,er det noe i retning av "sovjetisk partisansang". Stammer fra 2.verdenskrig.' (Og det var litt skivebom at de unge AKP-erne i filmen sang den, AKP'erne så på det tidspunktet på Sovjet som hovedfienden og ville aldri ha sunget den.) Men det er en vakker sang. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Den heter noe sånt noe som "Poliska pole", en russisk slager. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg vet ikke om den egentlig har noe navn, om den har,er det noe i retning av "sovjetisk partisansang". Stammer fra 2.verdenskrig.' (Og det var litt skivebom at de unge AKP-erne i filmen sang den, AKP'erne så på det tidspunktet på Sovjet som hovedfienden og ville aldri ha sunget den.) Men det er en vakker sang. Slager og slager. Det var partisanene ("gutta på skauen") som sang den under krigen. Det er - for å si det sånn - en slags blanding av hymne og kampsang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.