Gå til innhold

Begravelse

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Har vært i en del begravelser i mitt liv. Noen få ganger er det enkelte av de som følger som, i det de ankommer kirkerommet, går helt fram til benken de pårørende sitter på, og kondolerer før de finner sin plass lenger bak.

Hvor vanlig er dette? Og er det noe som stammer fra spesielle steder i landet, eller er det en gammel skikk som er i ferd med å dø ut.

Gjest Madagaskar
Skrevet

Vel..her er det vanlig.men også vanlig for folk å kondolere i selskapet etterpå..

Kan jo ikke risikere store køer i fremste rekke i kirka..;)

Skrevet

Har ikke lagt merke til det, og jeg har også vært i en del begravelser. Vanligvis skjer kondolansene ved graven etter hele greia er over, eller, f.eks. i krematoriet kommer de fram til de på første rad etter at presten er ferdig å snakke. Det har iallefall vært sånn i de fleste begravelsene jeg har vært i. Kan ikke huske at det har foregått på noen annen måte.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg veit ikke hvor vanlig det er, men noen gjør det.

De gangene jeg har sittet foran der, har jeg syntes det har vært kjipt, skulle ønske folk kunne vente til etterpå.

Skrevet

I de begravelsene jeg har vært så har noen gjort det, og noen ikke.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg har bare vært i små familiebegravelser hittil, og da blir det naturlig at resten av familien går og hilser på og kondolerer til den delen av familien som var nærmest den døde. Tror ikke jeg ville gjort det samme om det var f.eks en kollega eller en venn der jeg ikke kjente familien, da ville jeg ventet til etterpå.

Gjest prust
Skrevet

Mener å huske at i de begravelsene jeg har vært i, så har kondolansene kommet ved graven, etter at kista er lagt ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...