Gå til innhold

Debatten mellom Siv og Jens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så den i går, og tenkte - er det virkelig vår statsminister som sitter der og lirer av seg så mye svada?

Så leser jeg Aftenposten i dag der det en professorer og en førsteamanuensis uttaler seg om hvem som "vant" debatten:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1250250.ece

Og da lurer jeg på hva de "dømmer" etter? Er det innhold eller form?

Dog kan det jo være at disse "høyt utdannede teoretiske herrer" tilhører et universitetsmiljø kraftig påvirket av venstresiden. For det er vel ikke akkurat noen bombe i norske universitetsmiljøer.

Det viser uansett hvor lite du skal stole på slike "eksperter".....

Til og med en del av mine "venstrevridde" kollegaer kom med kraftig kritikk av Jens etter hans opptreden i går. Ordentlig skuffet var de, men de lo nedlatende når de leste Aftenposten.....

Skrevet

Det blir litt meningsløst når du anklager andre for å være "venstrevridde".

Det blir like tåpelig som å høre på AKP(m-l) anklage resten av verden for å være "jævla kapitalister"!

Skrevet

Når begge to er drevne debattanter slik som i går, vil nok kåringen av "vinneren" i sterk grad styres av kommentatorens egne politiske preferanser..."ekspert" aldri så mye.

Totalt sett var det vel neppe mange som lot seg bevege som følge av debatten.

Regjeringen kan fortsatt fremholde at de kun har regjert "noen måneder" og møter nok forståelse for det. Adskillig verre blir det når tiden går og dette argumentet mister kraft. For det er selvsagt ingen tvil om at ventelistene fortsatt vil være der, gamle vil få mangelfull pleie og mange vil oppleve fattigdom...også etter to, tre år med rødt styre.

Da blir det mye morro i Holmgang.

Skrevet

Det blir like tåpelig som å høre på AKP(m-l) anklage resten av verden for å være "jævla kapitalister"!

Jeg ser at det også finnes andre som er uenige med disse universitetsherrer....

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/16/460867.html

Selv synes jeg at også Siv kunne gjort en bedre figur her, og er ikke helt enig i de høye karakterer de blir gitt.

Stortinget går for tiden på tomgang - og har gjort det siden den rødgrønne regjeringen tok over.

Men det skal vi kanskje bare være glade for.....

Skrevet

Når begge to er drevne debattanter slik som i går, vil nok kåringen av "vinneren" i sterk grad styres av kommentatorens egne politiske preferanser..."ekspert" aldri så mye.

Totalt sett var det vel neppe mange som lot seg bevege som følge av debatten.

Regjeringen kan fortsatt fremholde at de kun har regjert "noen måneder" og møter nok forståelse for det. Adskillig verre blir det når tiden går og dette argumentet mister kraft. For det er selvsagt ingen tvil om at ventelistene fortsatt vil være der, gamle vil få mangelfull pleie og mange vil oppleve fattigdom...også etter to, tre år med rødt styre.

Da blir det mye morro i Holmgang.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/16/460867.html

Merkelig høye karrakterer til en såpass slakk debatt å være. Intet nytt under solen var det, og lite eller intet nytt kom frem.

Likevel gis det både femmere og seksere - hvilket jo egentlig betyr at det bare skulle kunne bli værre....?

Skrevet

Hva er du sur for i dag da, sør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...