Gå til innhold

Hvor opptatt er dere av andres hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest reinol
Skrevet

Jeg lurer litt på om folk flest er veldig opptatt av hvordan andre har det i hjemmet sitt.

Er det f.eks. vanlig å kommentere hvordan andre har det? f.eks å skryte av hvor koselig og fint og stilig det er når man kommer inn hos andre?

Eller er det heller uvanlig,og at man ikke får noen komentarer om hvordan det ser ut.

Får dere masse skryt av hjemmet deres?

Og kommenterer dere andres hjem?

Og ikke minst skryter dere selv?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gullfisk

3

• jubalong70

2

• Mary Poppins

2

• kaffepiken

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rent viktigst
Skrevet

Vi får ikke så mye skryt. Mye som skulle vært oppusset her.

Jeg pleier å gi litt ros første gangen jeg er hos noen. Føler nesten det er uhøflig og ikke gjøre det.

Jeg legger ikke så mye merke til hvordan andre har det. Jeg er nok mest nøyen på om det ser litt rent ut, rot bryr jeg meg ikke noe om. Har en veninne jeg pleier å planlegge korte besøk hos fordi doen alltid er så skitten. Vasken er full av såperester og doen har alltid vært møkkete, og brunt nedi toalettskålen. Ikke noe ordentlig såpe å vaske seg på. Brekker meg (desverre) nesten hver gang jeg må inn der, derfor korte besøk.

Gjest reinol
Skrevet

Vi får ikke så mye skryt. Mye som skulle vært oppusset her.

Jeg pleier å gi litt ros første gangen jeg er hos noen. Føler nesten det er uhøflig og ikke gjøre det.

Jeg legger ikke så mye merke til hvordan andre har det. Jeg er nok mest nøyen på om det ser litt rent ut, rot bryr jeg meg ikke noe om. Har en veninne jeg pleier å planlegge korte besøk hos fordi doen alltid er så skitten. Vasken er full av såperester og doen har alltid vært møkkete, og brunt nedi toalettskålen. Ikke noe ordentlig såpe å vaske seg på. Brekker meg (desverre) nesten hver gang jeg må inn der, derfor korte besøk.

Blir du litt skuffet hvis du ikke får noe skryt første gang noen er hos deg?

Skrevet

Jeg pleier å kommentere hvordan det ser ut og gi komplementer. Hvis det ikke er så pent, sier jeg kanskje noe om utsikten eller planløsning, praktisk innrettet eller noe sånt.. Hvis det ikke finnes noe positivt å si, sier jeg heller ikke noe. Da finner jeg noe annet å snakke om. Men som regel kan man alltid finne noe positivt å si. Jeg besøkte en venninne her om dagen, i ny bolig som så helt grusom ut. Da kunne jeg si "men det må jo være deilig å bo så sentralt.."

Folk som besøker oss, sier ofte noe pent om planløsningen, hehe.. Vi har mye igjen å pusse opp.

Gjest Rent viktigst!
Skrevet

Blir du litt skuffet hvis du ikke får noe skryt første gang noen er hos deg?

Det kommer vel litt ann på hvem det er. Hvis jeg ikke kjenner de eller vet at dette er personer som ikke er typen til å skryte så bryr jeg meg ikke om det. Er det derimot noen jeg vet pleier å rose så blir jeg litt skuffet.

Skrevet

Jeg sier i fra hvis jeg synes det er spesielt koselig eller fint. MEn jeg er absolutt ikke opptatt av hvordan andre har det, mer av om vi koser oss der.

Gjest reinol
Skrevet

Jeg pleier å kommentere hvordan det ser ut og gi komplementer. Hvis det ikke er så pent, sier jeg kanskje noe om utsikten eller planløsning, praktisk innrettet eller noe sånt.. Hvis det ikke finnes noe positivt å si, sier jeg heller ikke noe. Da finner jeg noe annet å snakke om. Men som regel kan man alltid finne noe positivt å si. Jeg besøkte en venninne her om dagen, i ny bolig som så helt grusom ut. Da kunne jeg si "men det må jo være deilig å bo så sentralt.."

Folk som besøker oss, sier ofte noe pent om planløsningen, hehe.. Vi har mye igjen å pusse opp.

Så det er vanlig folkeskikk å prøve å finne noe positivt om andres hjem?

Jeg var usikker på om dette har noen betydning med tanke på hva som er høflig og ikke.

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av det i den forstand at jeg sjelden snakker om hvordan andre har det. Men jeg registrerer jo hvordan det ser ut, og jeg gir alltid komplementer for ett eller annet når jeg kommer på besøk første gangen. Ikke fordi jeg synes jeg MÅ, men fordi jeg enda ikke har opplevd å besøke noen som ikke har noe positivt over boligen sin.

Vel, min søster bor i et skikkelig "rottereir", da, men jeg husker at jeg komplementerte beliggenheten (usannsynlig sentralt) og den nymalte veggen i stua (som hadde en veldig fin farge som sto godt til møblene).

Vi får veldig mange komplementer, og alle kommer på kjøkkenet. Det er helt vanvittig flott, om jeg kan si det selv. Og utsikten blir alltid kommentert av de som kommer i dagslys.

Gjest reinol
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av det i den forstand at jeg sjelden snakker om hvordan andre har det. Men jeg registrerer jo hvordan det ser ut, og jeg gir alltid komplementer for ett eller annet når jeg kommer på besøk første gangen. Ikke fordi jeg synes jeg MÅ, men fordi jeg enda ikke har opplevd å besøke noen som ikke har noe positivt over boligen sin.

Vel, min søster bor i et skikkelig "rottereir", da, men jeg husker at jeg komplementerte beliggenheten (usannsynlig sentralt) og den nymalte veggen i stua (som hadde en veldig fin farge som sto godt til møblene).

Vi får veldig mange komplementer, og alle kommer på kjøkkenet. Det er helt vanvittig flott, om jeg kan si det selv. Og utsikten blir alltid kommentert av de som kommer i dagslys.

Så heldig dere er da.

Skrevet

Dersom det er første gang jeg er hos noen, så gir jeg ofte komplimenter til hjemmet, dersom jeg liker det. Også dersom noen nettopp har pussa opp OL. Ikke hver gang jeg er hos noen, dog.

Jeg opplever at folk som besøker meg har samme "policy" :-)

Jeg skryter ikke av hjemmet mitt, for selv om vi trives og har det koselig, så er det ikke noe "utenom det vanlige". Mulig jeg kommer til å skryte av kjøkkenet når vi får pussa det opp :-)

Gjest nosigns
Skrevet

Det der er iallefall helt klart ei damegreie! Det er få mannfolk som er så interessert i innredning at de kommenterer slikt.

Er en hos noen første gangen er det nok vanlig å finne noe hyggelig å si.Som en annen nevnte her, NOE positivt er det i alle hjem som en kan kommentere.

Jeg blir glad hvis noen kommenterer at jeg har det koselig. Men BARE hvis jeg hører de mener det. Skryt bare for å være høflig er teit.

Ellers så synes jeg alle andre har det så veldig koselig jeg! hehe... Og de synes ofte det samme hos meg. Så det har vel mye med at alt som er nytt og annerledes er mer spennende enn det som er hjemme. Forøvrig synes jeg stemningen i hjemmet er det viktigste, an en føler seg vel med menneskene der. Om møblene er slitt og fargene umoderne bryr jeg meg døyten om.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av om folk kommenterer mitt hjem, og heller ikke om hvordan andre har det, selvom jeg gir komplimenter hvis noen akkurat har flyttet inn. Aller minst er jeg opptatt av om det er vanlig eller ikke å være opptatt av om andre er opptatt av mitt og andres hjem.

Generelt er nordmenn veldig oppattt av hus og interiør, da jeg bodde i utlandet ble jeg overrasket over hvor lite folk brydde seg om slikt overhodet.

Gjest raggo
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av om folk kommenterer mitt hjem, og heller ikke om hvordan andre har det, selvom jeg gir komplimenter hvis noen akkurat har flyttet inn. Aller minst er jeg opptatt av om det er vanlig eller ikke å være opptatt av om andre er opptatt av mitt og andres hjem.

Generelt er nordmenn veldig oppattt av hus og interiør, da jeg bodde i utlandet ble jeg overrasket over hvor lite folk brydde seg om slikt overhodet.

Hjemmet gjenspeiler litt av en selv,det sier en hel masse om folkene som bor der.

Akkurat som npr du har kjøpt deg en ny genser ,fått ny hårfisyre e.l.

Du må vel innrømme at du synest det er morsom å få komplimenter ?

Gjest :)smil;)i dag
Skrevet

Slapp heller av og kos deg med besøket, lag god kaffe;) og ikke vær så opptatt av det materielle. Så lenge det er hyggelig hos dere ,så er det vel ikke viktig hvordan det ser ut.

Skrevet

Jeg skryter nok litt når det er noe jeg synes er fint. Men om det "bare" er vanlig, så sier jeg ingenting.

Skrevet

Slapp heller av og kos deg med besøket, lag god kaffe;) og ikke vær så opptatt av det materielle. Så lenge det er hyggelig hos dere ,så er det vel ikke viktig hvordan det ser ut.

Jeg har vært en del på besøk hos i mange forskjellige sammenhnger.

Hvor temaet har vært huset,beliggenhet,utsikt, hovr pent og hyggelig det er ,historien på huset,oppusing,omvisning o.s.v

Det er tydelig at folk er opptatt av dette.

Noen besøk har vært omtrent som en visning.

Gjest mihio
Skrevet

Folk pleier ikke å være veldig opptatt av hvordan andre har det, men familie og venner pleier å kommentere om det er noe nytt. Vel og merke hvis man liker det.

Gjest tiddeli di
Skrevet

Jeg har vært en del på besøk hos i mange forskjellige sammenhnger.

Hvor temaet har vært huset,beliggenhet,utsikt, hovr pent og hyggelig det er ,historien på huset,oppusing,omvisning o.s.v

Det er tydelig at folk er opptatt av dette.

Noen besøk har vært omtrent som en visning.

NOen er opptatt av å vise fram huset sitt spesielt hvis det er nybygd eller nyopppusset. Det er hyggelig med kommentarer, men det viktigste er likevel om det er hyggelig der og om det er rent.

Åsså er det viktig med god hjemmelaget kake og god kaffe;)

Skrevet

Hjemmet gjenspeiler litt av en selv,det sier en hel masse om folkene som bor der.

Akkurat som npr du har kjøpt deg en ny genser ,fått ny hårfisyre e.l.

Du må vel innrømme at du synest det er morsom å få komplimenter ?

Ja, komplimenter er fint, men jeg vil like gjerne få dem for hårfrisyre eller mat. Endeløse samtaler om møbler og oppussing hver gang man møtes er kjedelig + at jeg får litt prestasjonsangst. Kjøkkenet vårt er helt ok, men det kunne vært skikkelig stilig hvis vi hadde gjort det helt om, men det orker/vil vi ikke. Noen ganger føler jeg vi "burde", og at det er viktig å ha det trendy og nyoppusset til en hver tid. Uansett hva man har av nye ting (f.eks. en lampe) blir det kommentert, og det gjør lampekjøp til en viktig avgjørelse, enda jeg egentlig synes å få bedre lys er poenget. Vi har kjøpt en del kunst, og det er det få som ser eller kommenterer (våre venner/familie er ikke så opptatt av kunst), mens Ikea-lamper får oppmerksomhet uansett.

Gjest Mom33
Skrevet

Så heldig dere er da.

Joa, men nå har vi solgt huset og skal flytte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...