Gå til innhold

Hvor opptatt er dere av andres hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest tjobingi
Skrevet

Hei!

Jeg er selv veldig opptatt av hjemmet mitt,og er veldig stolt over det!

Er jeg hos noen som har det fint, legger jeg ikke skjul på det, men skryter over hvor fint de har det.

Men langt fra alle er slik. Noen mennesker hadde ikke gitt deg skryt uansett hva de hadde sett. Det bunner vel i sjalusi vil jeg tro.

Jeg mener at vi kan godt si fra om man synes noe er flott, og hvis ikke tier man.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gullfisk

3

• jubalong70

2

• Mary Poppins

2

• kaffepiken

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest liede
Skrevet

Det er vel omtrent som med klær. Kommenterer det hvis det er noe nytt, veldig fint, uvanlig eller noe jeg ser vedkommende har lagt sjelen sin i.

Mary Poppins
Skrevet

For meg er det en helt klar selvfølge å kommentere andres hjem når jeg er der for første gang. Det hender at jeg må lyve litt, men det er en hvit løgn som jeg synes er helt greit. Jeg forventer også at andre kommenterer mitt hjem.

Artig at du spurte faktisk for igår snakket jeg om dette med min vennine. Hun hadde nemlig hatt en bekjent på besøk (i sin forholdsvis nye leilighet) og reagerte veldig på at vedkommende ikke sa et pip da hun kom inn. Hun gikk til og med og så seg opp (inn på soverommet og badet osv), og enda sa hun ingenting. Både jeg og venninen min synes dette var ganske uhøflig.

Gjest tjobingi
Skrevet

Jeg sier i fra hvis jeg synes det er spesielt koselig eller fint. MEn jeg er absolutt ikke opptatt av hvordan andre har det, mer av om vi koser oss der.

Du hadde gjerne ikke kost deg så veldig om det var møkkete og alt var slitt rundt deg, da tror jeg "kosefølelsen" hadde vært rimelig laber.

Gjest Mom33
Skrevet

For meg er det en helt klar selvfølge å kommentere andres hjem når jeg er der for første gang. Det hender at jeg må lyve litt, men det er en hvit løgn som jeg synes er helt greit. Jeg forventer også at andre kommenterer mitt hjem.

Artig at du spurte faktisk for igår snakket jeg om dette med min vennine. Hun hadde nemlig hatt en bekjent på besøk (i sin forholdsvis nye leilighet) og reagerte veldig på at vedkommende ikke sa et pip da hun kom inn. Hun gikk til og med og så seg opp (inn på soverommet og badet osv), og enda sa hun ingenting. Både jeg og venninen min synes dette var ganske uhøflig.

Får man guidet tour er man forpliktet til å si noe!

Er enig i at det var uhøflig gjort av gjesten.

Mary Poppins
Skrevet

Får man guidet tour er man forpliktet til å si noe!

Er enig i at det var uhøflig gjort av gjesten.

"Får man guidet tour er man forpliktet til å si noe!2

Ja ikkesant? Venninnen min ble skikkelig sjokkert, spesielt siden leiligheten er ny og helt nyinnredet.

Skrevet

Jeg har noen bekjente som aldri koemmenterer noe som helst. Det være seg gardiner, fine blomster, god lukt, rent og ryddig osv. Det er som regel folk som ikke spør hvordan det går med meg sånn privat heller.

Har endel venner og familiemedlemmer som er veldig oppmerksomme. "Du har det SÅ pent hjemme, så koselig å se hvordan du har ordnet det til!" "Oi, så mange spesielle ting du har, de var jammen fine!" (Har endel spesielle duppeditter fra utlandet, ikoner, kalerier osv)

Det er veldig koselig å høre at andre synes jeg har det pent hjemme. Hadde de sagt det motsatte, hadde jeg nok blitt litt lei meg.

Jeg kommenterer som regel andres hjem når jeg synes det er fint, men holder meg for god til å kritisere det.

Gjest Mom33
Skrevet

"Får man guidet tour er man forpliktet til å si noe!2

Ja ikkesant? Venninnen min ble skikkelig sjokkert, spesielt siden leiligheten er ny og helt nyinnredet.

Slikt kalles vel gjerne "manglende sosiale antenner". Alternativt misunnelse.

Skrevet

Du hadde gjerne ikke kost deg så veldig om det var møkkete og alt var slitt rundt deg, da tror jeg "kosefølelsen" hadde vært rimelig laber.

Det kommer jo ann på hvor møkkete. Men er selskapet koselig bryr jeg meg mindre om hvordan det ser ut.

Gjest Mom33
Skrevet

Det kommer jo ann på hvor møkkete. Men er selskapet koselig bryr jeg meg mindre om hvordan det ser ut.

Møkkete og møkkete er to forskjellige ting.

Gammel møkk i do, nedspruta vask og speil på badet samt brødfjøl som bærer preg av å ikke ha blitt vasket siden forrige verdenskrig - da er det vanskelig å være på besøk.

Litt spindelvev i krokene, flekker på gulvet (som i dråpeflekker) og grånende vinduer er normalt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er ikke redd for å strø om meg med ros, når det er noe jeg liker.

Det kan være alt fra venners barn, innredning, klær som jeg liker, hårfrisyre, kunnskaper osv.

Og så hender det jeg tar i litt ekstra når jeg merker at noen har ekstra behov for ros og hvor selvtilliten ikke er så høy.

Det er noen som aldri kommenterer noe, og det har nok med egen lave selvtillit å gjøre.

Jeg synes ikke det er noe å bry seg om. Det viktigste er at man selv er fornøyd.

Skrevet

Jeg legger veldig lite merke til detaljer så folk må ommøblere helt om jeg skal legge merke til det fra gang til gang.

Det eneste er om folk har det veldig rotete. Da får jeg lyst til å rydde :)

Skrevet

Klart jeg gjør! Vel og merke hvis jeg synes det er et fint hjem. _Noe_ positivt klarer man vel å lire av seg om man nå skulle synes at hjemmet ikke var noe fint også;-) Det er vanlig folkeskikk å kommentere andres hjem første gang man er der. De som ikke gjør det bryter en uskreven regel. Hvis noen ikke har en eneste kommentar å komme med når jeg ber dem hjem går jeg ut fra at de synes hjemmet mitt er helt grusomt.

Ble litt snurt på ei dame som var her for noen dager siden. Det eneste hun kom på å si var at huset vårt virket jammen mye større når man var inne i det enn det så ut fra utsiden. Hmmfh! Og så vi som har et _så_ koselig og spesielt hjem! Makan. Sikkert bare misunnelig;-)

Skrevet

Møkkete og slitt bryr jeg meg ikke om hvis selskapet og maten er bra. Et rent og stilig hjem bidrar ingen ting til kos, verken posetivt eller negativt for min del.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er jeg ikke enig i.

Vi har et vennepar hvor du omtrent må måke deg frem for å komme inn. Det er fryktelig nedslitt der også.

Men jo vi koser oss virkelig når vi er der, for de er så herlig avslappa og gjestfrie og byr på seg selv.

Skrevet

Jeg legger ikke merke til gardiner, støv og møbler, men er veldig interessert i bøkene i bokhylla. Samt eventuelle husdyr. Ikke hybelkaniner, men hunder og katter.

Gjest dobba
Skrevet

Møkkete og møkkete er to forskjellige ting.

Gammel møkk i do, nedspruta vask og speil på badet samt brødfjøl som bærer preg av å ikke ha blitt vasket siden forrige verdenskrig - da er det vanskelig å være på besøk.

Litt spindelvev i krokene, flekker på gulvet (som i dråpeflekker) og grånende vinduer er normalt.

Hos oss så er badet bestandig svart. Kan egentlig vaske der flere ganger om dagen.

Ungene spruter alltid på speilet når de pusser tennene.Mannen spruter også rundt seg når han vasker seg under armene etter jobb.

Vasken blir møkkete av hår etter hårbørsting og spytting av tannkrem.

Og har unger vært på do og gjort sitt fornødne så er det ofte litt igjen langsmed kantene nedi doen.

Klarer du virkelig å holde badet ryddig og rent hele dagen?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skryter av andres hjem når jeg liker det.

Nå har jeg selv fått mye ros, har akkurat flyttet inn i nytt hus, og det meste er nye ting, og har en gjennomført stil.

Blir jo glad da når andre roser min stil :o)

Men jeg er veldig obs på at alle har forskjellig smak, og jeg synes ofte at stilen til andre er veldig fin, men passer ikke meg.

Da sier jeg jo så klart at jeg synes det er stilig.

Gjest pekka
Skrevet

Hvis jeg kommer til andre å får se litt rot, så gleder det meg faktisk! hehe. Jeg er lite flink til å se detaljer hos folk, og lite opptatt av at de ser ting hos meg.

Men liker å ha det på stella. Vil også helst bare ha besøk jeg vet skal komme, ikke uanmeldt...

Gjest Mom33
Skrevet

Hos oss så er badet bestandig svart. Kan egentlig vaske der flere ganger om dagen.

Ungene spruter alltid på speilet når de pusser tennene.Mannen spruter også rundt seg når han vasker seg under armene etter jobb.

Vasken blir møkkete av hår etter hårbørsting og spytting av tannkrem.

Og har unger vært på do og gjort sitt fornødne så er det ofte litt igjen langsmed kantene nedi doen.

Klarer du virkelig å holde badet ryddig og rent hele dagen?

Ja, badet klarer jeg/vi - utrolig nok. Men jeg har ingen av de problemene dere har - bortsett fra spruting på speilet ved tannpuss. Har vent meg til å dra over med en klut hver kveld, så da blir det helt OK. Litt tannkremsprut er jo ikke ille, det er når hele speilet blir prikkete det er fælt.

Stua, derimot... Sukk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...