Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

11

• keinstein

6

• gripp

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vår lille redaktør i Magazinet har jo også mailboksen full av drapstrusler. Vi har har hatt drapsforsøk på en forlagssjef. Det samme gjelder utallige mennesker rundt i verden som våger å komme med kritikk av denne middelalderske ideologien. I Holland ble en filmskaper drept og et parlamentsmedlem leve under konstant beskyttelse.

Vi skal være takknemmelige for at noen våger å stå opp mot svineriet, selv om det medfører store, personlige belastninger.

...

Her på dol har vi ikke akkurat hatt drapstrusler, men mønsteret med å angripe, stigmatisere og skjelle ut folk som kritiserer islam er velkjente hersketeknikker fra enkelte skrivere. Også her ser vi at stadig flere tør å skrive det de mener og driter i de forsøk på sjikane de utsettes for.

Jeg synes det lysner litt, jeg, og kanskje vil vi snart få en massiv, åpen motstand mot denne svinske ideologien som kun fører til undertrykkelse, vold og fattigdom i store deler av verden.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Men den dama virket i hvert fall modig. Flott å få høre om de muslimene som tør å kjempe for en bedre verden, og som tar avstand fra fanatikernes voldsbruk. Den kampen tror jeg jammen er tøff...

Skrevet

Men den dama virket i hvert fall modig. Flott å få høre om de muslimene som tør å kjempe for en bedre verden, og som tar avstand fra fanatikernes voldsbruk. Den kampen tror jeg jammen er tøff...

Ja - og en dame attpåtil!

fuji1365380447
Skrevet

"Bare muslimer forsvarer sin tro ved å brenne kirker, drepe mennesker og ødelegge ambassader."

Heri ligger hovedpoenget. Det er uvesentlig om folk er kristne eller muslimer, svarte eller hvite osv. Men det er alltid uakseptabelt med vold - UANSETT!!!

Jeg finner meg ikke i at vold skal være et virkemiddel ved en uenighet, enten det kommer fra den ene eller andre siden. Og for øyeblikket er det muslimene som er mest voldelige.

Skrevet

"Bare muslimer forsvarer sin tro ved å brenne kirker, drepe mennesker og ødelegge ambassader."

Heri ligger hovedpoenget. Det er uvesentlig om folk er kristne eller muslimer, svarte eller hvite osv. Men det er alltid uakseptabelt med vold - UANSETT!!!

Jeg finner meg ikke i at vold skal være et virkemiddel ved en uenighet, enten det kommer fra den ene eller andre siden. Og for øyeblikket er det muslimene som er mest voldelige.

ja, og ta deg tid til å se videoen som ligger der:

http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=null

Se som hun blir avfeid av mannen etterhvert - når hun sier at hun er et sekulært menneske...

Skrevet

Vår lille redaktør i Magazinet har jo også mailboksen full av drapstrusler. Vi har har hatt drapsforsøk på en forlagssjef. Det samme gjelder utallige mennesker rundt i verden som våger å komme med kritikk av denne middelalderske ideologien. I Holland ble en filmskaper drept og et parlamentsmedlem leve under konstant beskyttelse.

Vi skal være takknemmelige for at noen våger å stå opp mot svineriet, selv om det medfører store, personlige belastninger.

...

Her på dol har vi ikke akkurat hatt drapstrusler, men mønsteret med å angripe, stigmatisere og skjelle ut folk som kritiserer islam er velkjente hersketeknikker fra enkelte skrivere. Også her ser vi at stadig flere tør å skrive det de mener og driter i de forsøk på sjikane de utsettes for.

Jeg synes det lysner litt, jeg, og kanskje vil vi snart få en massiv, åpen motstand mot denne svinske ideologien som kun fører til undertrykkelse, vold og fattigdom i store deler av verden.

ta deg tid til å se videoen: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=null

Skrevet

Her på DOL møtes de som har samme mening som henne med personangrep og sjikane - men heldigvis ikke drapstrusler...

Et modig menneske, som har forstått mye, og tør mye....

Gjest Jinia
Skrevet

Wow, så videoen nå. For ei tøff dame, og så rett hun har!

Skrevet

ja, og ta deg tid til å se videoen som ligger der:

http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Popup/video_480x360.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=null

Se som hun blir avfeid av mannen etterhvert - når hun sier at hun er et sekulært menneske...

Jeg ble meget imponert over hennes fremsynthet og klare måte å uttrykke det svært mange mener.

Og ikke minst hennes mot.

La oss bare håpe det etterhvert står frem mange som henne.

Skrevet

...

Sørs måte å reagere på når han møter noen som er uenig med han, er på mange måter identisk til måten silamittene reagerer på.

Den eneste forskjellen er at han har begrenset seg til verbale personangrep og verbale hets - og ikke voldstrusler.

Men sansynligvis bare fordi han ikke tør noe mer. Viljen tror jeg ikke det skorter på.....

Gjest KariKruskakli
Skrevet

...

"Her på dol har vi ikke akkurat hatt drapstrusler, men mønsteret med å angripe, stigmatisere og skjelle ut folk som kritiserer islam er velkjente hersketeknikker fra enkelte skrivere"

Men dette er det jo du og Morsk som står for.

Jeg forsøkte og ha en diskusjon med Goliat her om dagen og du og Morsk hoppet inn i tråden uten egentlig å ha noe som helst å bidra med annet enn tulliball.

Skrevet

"Her på dol har vi ikke akkurat hatt drapstrusler, men mønsteret med å angripe, stigmatisere og skjelle ut folk som kritiserer islam er velkjente hersketeknikker fra enkelte skrivere"

Men dette er det jo du og Morsk som står for.

Jeg forsøkte og ha en diskusjon med Goliat her om dagen og du og Morsk hoppet inn i tråden uten egentlig å ha noe som helst å bidra med annet enn tulliball.

Men hva synes du om det denne damen sier da?(se videoen det er linket til i et par andre innlegg her).

Er det noe "Hitlersk" ved henne også, eller er det saklighet og realisme som preger meningene hennes?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men hva synes du om det denne damen sier da?(se videoen det er linket til i et par andre innlegg her).

Er det noe "Hitlersk" ved henne også, eller er det saklighet og realisme som preger meningene hennes?

Jeg skal lese først;)

Skrevet

Jeg skal lese først;)

Ikke lese - SE videoen....:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dette er det enkelt å ha en mening om. Jeg leste ikke alt, men jeg synes selvfølgelig det er forferdelig med vold og drapstrusler.

Så du foresten debatten mellom Jens og Siv i går?

Jeg ble bare enda mer sikker på at det arbeiderpartiet jeg føler meg mest hjemme i.

Siv er flink til å snakke et enkelt språk som alle forstår, men hun vil jo rive ned hele velferdsstaten som er årsaken til at Norge er et godt land å leve i.

Jeg er enig med henne i at man ikke skal tillate søskenbarn og gifte seg og stramme inn på familiegjenforening. Slå hardt ned på tvangsekteskap.

Jeg tror Jens mener det samme, men det kommer ikke så godt frem fordi Siv roper så høyt.

Men jeg forstår ikke hvorfor de kutter i norskkurs, når det er den absolutte forutsetning for at folk skal komme ut i jobb og integreres.

Skrevet

Dette er det enkelt å ha en mening om. Jeg leste ikke alt, men jeg synes selvfølgelig det er forferdelig med vold og drapstrusler.

Så du foresten debatten mellom Jens og Siv i går?

Jeg ble bare enda mer sikker på at det arbeiderpartiet jeg føler meg mest hjemme i.

Siv er flink til å snakke et enkelt språk som alle forstår, men hun vil jo rive ned hele velferdsstaten som er årsaken til at Norge er et godt land å leve i.

Jeg er enig med henne i at man ikke skal tillate søskenbarn og gifte seg og stramme inn på familiegjenforening. Slå hardt ned på tvangsekteskap.

Jeg tror Jens mener det samme, men det kommer ikke så godt frem fordi Siv roper så høyt.

Men jeg forstår ikke hvorfor de kutter i norskkurs, når det er den absolutte forutsetning for at folk skal komme ut i jobb og integreres.

Frp ønsker ikke å kutte i norskkurs, men de ønsker å kutte i morsmålopplæringen.....

Det som skuffer meg aller mest når det gjelder Jens er hans svada om å løse integrasjons- og innvandringsproblematikken gjennom "dialog".

Hva betyr det? Er det noe annet enn det som har blitt gjort de siste 25 år - og som har feilet fullstendig?

Det er intet annet enn svada fra en som ikke har til hensikt å gjøre noe nytt....

Du finner aldri en løsning gjennom dialog med de som IKKE ønsker å integreres. Det har jo de siste 25 år så alt for godt bevist.

Når det gjelder damen som denne tråden omhandler, så bør du se videoen - og ikke kun lese teksten i artikkelen. Da får du høre det med hennes (oversatte) ord, og ikke bare det som journalisten fokuserer på.

Og det er ikke truslene hun mottar som er det interessante (for det er vi så alt for godt kjent med fra før), men innholdet i hva hun faktisk sier - og derfor hva som gjør at hun mottar disse truslene.

For det hun sier er sannheten i klartekst - og meget godt og enkelt fortalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...