Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

11

• keinstein

6

• gripp

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke det var det hun mente i innlegget sitt flisa.

Og nei - vi har selvfølgelig aldri kommet med trusler av noe slag mot noen her på DOL:-)

jeg vet....) jeg vil bare ha opp temperaturen litt og høre hva det er hun mener - og få henne til å se videoen :)

Skrevet

jeg vet....) jeg vil bare ha opp temperaturen litt og høre hva det er hun mener - og få henne til å se videoen :)

Tenk om bare flere muslimske kvinner turte å si det de faktisk mener - og vet - om det miljøet og den kulturen de lever i.....

Skrevet

Tenk om bare flere muslimske kvinner turte å si det de faktisk mener - og vet - om det miljøet og den kulturen de lever i.....

Kanskje jeg skulle få med fler i Venstrekvinnelaget! :)

Skrevet

Kanskje jeg skulle få med fler i Venstrekvinnelaget! :)

Da hadde dere garantert fått flere stemmer:-)

Skrevet

Da hadde dere garantert fått flere stemmer:-)

Vi kunne kuppet hele greia! :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Frp ønsker ikke å kutte i norskkurs, men de ønsker å kutte i morsmålopplæringen.....

Det som skuffer meg aller mest når det gjelder Jens er hans svada om å løse integrasjons- og innvandringsproblematikken gjennom "dialog".

Hva betyr det? Er det noe annet enn det som har blitt gjort de siste 25 år - og som har feilet fullstendig?

Det er intet annet enn svada fra en som ikke har til hensikt å gjøre noe nytt....

Du finner aldri en løsning gjennom dialog med de som IKKE ønsker å integreres. Det har jo de siste 25 år så alt for godt bevist.

Når det gjelder damen som denne tråden omhandler, så bør du se videoen - og ikke kun lese teksten i artikkelen. Da får du høre det med hennes (oversatte) ord, og ikke bare det som journalisten fokuserer på.

Og det er ikke truslene hun mottar som er det interessante (for det er vi så alt for godt kjent med fra før), men innholdet i hva hun faktisk sier - og derfor hva som gjør at hun mottar disse truslene.

For det hun sier er sannheten i klartekst - og meget godt og enkelt fortalt.

Jeg skal høre på videoen når jeg kommer hjem og det blir mer ro i rundt meg. Jeg sitter på jobb og blir stadig avbrutt og greier ikke å få med med hva som blir sagt.

Du prater som Siv:)

Dialog er viktig. Hva er det du vil ha isteden?

Skrevet

Men i alle dager Flisa:o)

Jeg har da ikke sagt det!!!

*heit* :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg SKAL se videoen når jeg kommer hjem.

Jeg prøver å se her stadig vekk, men telefonen ringer i ett sett;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Det er for gæli når kritikk svares med drapstrusler"

Det er vi vel alle enige om.

Skrevet

Jeg SKAL se videoen når jeg kommer hjem.

Jeg prøver å se her stadig vekk, men telefonen ringer i ett sett;)

hihi!

Ser deg for meg at du skriker i telefonen; "JA?"

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men hva synes du om det denne damen sier da?(se videoen det er linket til i et par andre innlegg her).

Er det noe "Hitlersk" ved henne også, eller er det saklighet og realisme som preger meningene hennes?

"Er det noe "Hitlersk" ved henne også, eller er det saklighet og realisme som preger meningene hennes?"

Jeg må bare kommentere det du sa her.

Da jeg sa i den forrige tråden at "det var noe Hitlersk over det", så var det selvfølgelig både saklig og realistisk.

Skrevet

Jeg skal høre på videoen når jeg kommer hjem og det blir mer ro i rundt meg. Jeg sitter på jobb og blir stadig avbrutt og greier ikke å få med med hva som blir sagt.

Du prater som Siv:)

Dialog er viktig. Hva er det du vil ha isteden?

Visst er dialog viktig - det har det alltid vært og det vil det alltid være.

Men et godt eksempel. Det var noen land som ikke ønsket åpen konnflikt med Hitler/Tyskland i sin tid - og gikk i dialog med han i stedet. Og vi vet vel begge hvordan det gikk?

Med andre ord - man kan ikke gå i dialog med noen som ikke har til hensikt å endre seg eller sine mål.

Og for de lukkede muslimske miljøer i Norge som IKKE ØNSKER integrering og påvirkning fra vestlige verdier, så nytter det ikke med dialog - for de hører uansett ikke etter, selv om de later som de deltar i dialogen.

Vi (en del av oss i hvert fall) visste det for 20 år siden, og det er jo for lengst blitt bevist nå.

Se videre på Iran. Nå forsøker vesten, USA og Russland å nå frem med dialog. Et godt forsøk, og det skal selvfølgelig forsøkes først (som det er gjort mot de lukkede miljøer i Norge).

Men heller ikke her vil de nå frem. Og mens "dialogskuespillet" (for det er det det har vært fra Iraks side, og det er det det nå har blitt fra vestens side) fortsetter, så planlegges det samtidig hvordan tiltak skal iverksettes.

Jeg sa for mange måneder siden nå at Iran-konflikten (anrikningen av uran) vil medføre væpnede aksjoner fra vesten innen utgangen av 2006.

Jeg trodde på det da, og er enda sikrere på det nå.

For dialog er dødfødt så lenge en av partene ikke deltar oppriktig og ønsker å finne en felles løsning gjennom et kompromiss.

Det ønsker ikke Iran - og det ønsker heller ikke de lukkede muslimske miljøer i Norge, eller andre deler av verden for den saks skyld.

Og der ligger hele årsaken til at slike kommende konflikter er uungåelige....

Se videoen når du har tid (den er tekstet). Den sier noe av det samme, men med en litt annen vinkling.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

hihi!

Ser deg for meg at du skriker i telefonen; "JA?"

He he, det er det jeg er litt redd for:)

Neida, jeg forsøker og holde tunga rett i munnen og konsentere meg om hva som blir sagt i andre enden av røret:)

Skrevet

"Er det noe "Hitlersk" ved henne også, eller er det saklighet og realisme som preger meningene hennes?"

Jeg må bare kommentere det du sa her.

Da jeg sa i den forrige tråden at "det var noe Hitlersk over det", så var det selvfølgelig både saklig og realistisk.

Denne damen omtaler også jøder og muslimer (med referanse til Hitlers herjinger) - og sammenlikner deres reaksjonsformer mot de overgrep de har blitt utsatt for.

Hun spør blant annet om hvilke kirker har jødene noensinne brent i Tyskland, og hvilke jødiske selvmordsbombere har sprengt seg i luften der?

Sør som så ofte sammenlikner jødene med muslimene burde så absolutt få med seg den videoen.....

Skrevet

Vi kunne kuppet hele greia! :)

Det hadde vært en ny vinkling, og kunne fungert like bra som startegien til Carl og Siv....:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men et godt eksempel. Det var noen land som ikke ønsket åpen konnflikt med Hitler/Tyskland i sin tid - og gikk i dialog med han i stedet. Og vi vet vel begge hvordan det gikk?

Med andre ord - man kan ikke gå i dialog med noen som ikke har til hensikt å endre seg eller sine mål.

Og for de lukkede muslimske miljøer i Norge som IKKE ØNSKER integrering og påvirkning fra vestlige verdier, så nytter det ikke med dialog - for de hører uansett ikke etter, selv om de later som de deltar i dialogen.

Vi (en del av oss i hvert fall) visste det for 20 år siden, og det er jo for lengst blitt bevist nå.

Se videre på Iran. Nå forsøker vesten, USA og Russland å nå frem med dialog. Et godt forsøk, og det skal selvfølgelig forsøkes først (som det er gjort mot de lukkede miljøer i Norge).

Men heller ikke her vil de nå frem. Og mens "dialogskuespillet" (for det er det det har vært fra Iraks side, og det er det det nå har blitt fra vestens side) fortsetter, så planlegges det samtidig hvordan tiltak skal iverksettes.

Jeg sa for mange måneder siden nå at Iran-konflikten (anrikningen av uran) vil medføre væpnede aksjoner fra vesten innen utgangen av 2006.

For dialog er dødfødt så lenge en av partene ikke deltar oppriktig og ønsker å finne en felles løsning gjennom et kompromiss.

Det ønsker ikke Iran - og det ønsker heller ikke de lukkede muslimske miljøer i Norge, eller andre deler av verden for den saks skyld.

Se videoen når du har tid (den er tekstet). Den sier noe av det samme, men med en litt annen vinkling.

Javel, så er dialog nytteløst og kommende konflikter er uungåelige.

Det er AKKURAT det du sier.

Det blir krig og vi kan like gjerne starte med en gang, for det finnes ikke noe håp.

Det er DET du sier.

Du har allerede brettet opp armene og er klar.

Skrevet

"Det var noen land som ikke ønsket åpen konnflikt med Hitler/Tyskland i sin tid - og gikk i dialog med han i stedet."

Galningen Stalin og hans skrekkregime elsket Hitlermorderbanden med sin planøkonomi og kapitalstyring som de hadde/har felles. Sovjetsoldater i tusenvis fikk opplæring i Hitlers styrker. Nazismen og kommunismen er nært beslektede, nærmere enn de nå vil innrømme.

Skrevet

"Jødene har kommet seg ut av tragedien og tvunget folk til å respektere dem; med kunnskap, ikke med terror; med sitt arbeid, ikke ved å skrike og hyle."

Enig, men ikke i alt.

Alle 8 universitetene i Israel er verdensberømte for sin vitenskap. Jødene som religiøs gruppe har oppsiktsvekkende mange Nobel-priser. Israel er det landet i verden som etablerer flest teknologibedrifter utenfor Silicon Valley.

Hva har muslimer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...