Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på DOL møtes de som har samme mening som henne med personangrep og sjikane - men heldigvis ikke drapstrusler...

Et modig menneske, som har forstått mye, og tør mye....

Skytset og anklagene faller til jorda.

Vi klarte å jage muslimene ut av Europa, og senere kvele den katolske kirkens makt. Må vi trå til og fjerne islam en gang til?

Det ser sånn ut. Og det ser ut som den også denne gangen må fjernes med makt.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

11

• keinstein

6

• gripp

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi kunne kuppet hele greia! :)

Jeg ser stadig at du roser venstre opp i skyene, men jeg ser ikke lite til HVORFOR du gjør det.

Skrevet

Vår lille redaktør i Magazinet har jo også mailboksen full av drapstrusler. Vi har har hatt drapsforsøk på en forlagssjef. Det samme gjelder utallige mennesker rundt i verden som våger å komme med kritikk av denne middelalderske ideologien. I Holland ble en filmskaper drept og et parlamentsmedlem leve under konstant beskyttelse.

Vi skal være takknemmelige for at noen våger å stå opp mot svineriet, selv om det medfører store, personlige belastninger.

...

Her på dol har vi ikke akkurat hatt drapstrusler, men mønsteret med å angripe, stigmatisere og skjelle ut folk som kritiserer islam er velkjente hersketeknikker fra enkelte skrivere. Også her ser vi at stadig flere tør å skrive det de mener og driter i de forsøk på sjikane de utsettes for.

Jeg synes det lysner litt, jeg, og kanskje vil vi snart få en massiv, åpen motstand mot denne svinske ideologien som kun fører til undertrykkelse, vold og fattigdom i store deler av verden.

"Jeg synes det lysner litt, jeg,"

Det syns jeg også. De som før skulle tolerere alt og bygge tillit til en ny folkegruppe som angivelig skulle komme med "berikelser", er ganske nylig blitt skeptikere.

Alle episoder og empiriske betraktninger var "bare enkeltpersoner og enkeltepisoder". Alt vi opplevde var kun unntak fra en stor mengde positive inntrykk (som stort sett ikke lot seg gjenskape under kontrollerte forhold, slik det ofte er med eventyr).

Til og med de meget sensurerte lokalavisene har begynt å belyse saker og situasjoner de før ikke turde å skrive om. F eks reelle skolesituasjoner og skoleresultater står fram i all sin gru, og haka henger på 5. knapphullet. Rart ingen tenkte over at hvis alt var så rosenrødt, hvorfor ble det bevilget så enorme summer til tiltak mot problemer som ikke eksisterte? De sa det var "preventive tiltak"! Mot hva? Det var ikke mulig å få svar på det tidligere.

Mange sentrale sensurorganer har gitt opp, det sprekker og tyter ut overalt.

Vårt naboland Sverige har gitt opp flere store sosiale prosjekter og mange områder er oppgitt som ute av kontroll. Prosjekter oppgis nå i hemmelighet også i Noge.

Skrevet

Skytset og anklagene faller til jorda.

Vi klarte å jage muslimene ut av Europa, og senere kvele den katolske kirkens makt. Må vi trå til og fjerne islam en gang til?

Det ser sånn ut. Og det ser ut som den også denne gangen må fjernes med makt.

Nytter det ikke med dialog, så er nødvendigvis makt det neste steget.

Det ER faktisk opp til muslimene å innrette seg etter vestens verdier, lover og regler - om de ønsker å bli værende her.....

Og ikke tvert om.

Skrevet

"Det var noen land som ikke ønsket åpen konnflikt med Hitler/Tyskland i sin tid - og gikk i dialog med han i stedet."

Galningen Stalin og hans skrekkregime elsket Hitlermorderbanden med sin planøkonomi og kapitalstyring som de hadde/har felles. Sovjetsoldater i tusenvis fikk opplæring i Hitlers styrker. Nazismen og kommunismen er nært beslektede, nærmere enn de nå vil innrømme.

"Nazismen og kommunismen er nært beslektede, nærmere enn de nå vil innrømme."

For ikke å snakke om islamismen....

Skrevet

Javel, så er dialog nytteløst og kommende konflikter er uungåelige.

Det er AKKURAT det du sier.

Det blir krig og vi kan like gjerne starte med en gang, for det finnes ikke noe håp.

Det er DET du sier.

Du har allerede brettet opp armene og er klar.

Nei Kari - det er ikke det jeg sier.

Men du har rett i at det er det som blir konsekvensene om man KUN vurderer dialog som eneste mulig løsning.

I Norge hadde det vært enkelt om vi fra starten av hadde satt noen KRAV og ikke bare vist (missforstått snillistisk) forståelse og tolleranse.

Vanskligere hadde det ikke vært - om vi hadde brukt vettet fra starten av.

Når det gjelder konflikten i Iran er det vanskligere - og enda alvorligere.

Derfor er det fornuftig å forsøke alle diplomatiske midler gjennom dialog - og der ikke minst Russland har vært både kreative og løsningsorienterte.

Men Iran har avvist ALLE forslag til pratiske løsninger, og alt tyder på at de ønsker å presse vesten mm. til å måtte gå til aksjoner på en eller annen måte.

Selv Russland har nå innsett dette.

Men det DU sier er at vi skal gjøre som f.eks Polen mm. forsøkte å gjøre mot Tyskland/Hitler i sin tid gjennom fullstendig urealistiske "dialoger og forhandlinger"- for så å bli tatt på senga når motparten føler at tiden er inne, og har fått bygd opp den styrken de trenger.

Skrevet

Nytter det ikke med dialog, så er nødvendigvis makt det neste steget.

Det ER faktisk opp til muslimene å innrette seg etter vestens verdier, lover og regler - om de ønsker å bli værende her.....

Og ikke tvert om.

I Danmark er de et hakk lenger, og det er mye å lære derfra.

Islamistene har nylig gitt danske myndigheter råd om hvordan danskene kan tilpasse seg islamsk kultur. Etter danskenes reaksjoner, så blir det like lite aktuelt som å at danskene skulle "la dem pisse i lommene våre".

Islamistene viser seg mer og mer helt ute av stand til å akseptere noe som helst, og trassen stiger opp som bobler og sprekker. Kravene inneholder mer og mer underkastelse og å mele muslimers kake direkte på bekostning av dansker. Tendensen går også mer og mer til koransitater og at -koranen- krever at ting skal være slik og slik. Danskene er i ferd med å få koranen i vrangstrupen.

Skrevet

"Nazismen og kommunismen er nært beslektede, nærmere enn de nå vil innrømme."

For ikke å snakke om islamismen....

Her har vi erfaring både med nasjonalsosialistisk politikk fra 40-åra og sosialisme fra 1948. Begge har en ting som er synlig for alle: manglende respekt for enkeltmennesket.

Islam mangler også det. I tillegg kommer de primitive erstatningene for samfunnsfunksjoner med fullstendig mangel på demokrati. F eks rettssystemet baserer seg kun på å skremme mest mulig, og statuere eksempler uten hensyn til eksempelets rettigheter.

Drap og tortur skal bl a få slutt på utroskap. Alle må jo skjønne bare med det ene eksempelet at dette er fullstendig galskap.

Skrevet

I Danmark er de et hakk lenger, og det er mye å lære derfra.

Islamistene har nylig gitt danske myndigheter råd om hvordan danskene kan tilpasse seg islamsk kultur. Etter danskenes reaksjoner, så blir det like lite aktuelt som å at danskene skulle "la dem pisse i lommene våre".

Islamistene viser seg mer og mer helt ute av stand til å akseptere noe som helst, og trassen stiger opp som bobler og sprekker. Kravene inneholder mer og mer underkastelse og å mele muslimers kake direkte på bekostning av dansker. Tendensen går også mer og mer til koransitater og at -koranen- krever at ting skal være slik og slik. Danskene er i ferd med å få koranen i vrangstrupen.

Det som etterhvert vil skje i Norge, får vi nok aller først et innblikk i ved å se til Danmark.

Men spørsmålet er om det finnes noen norske politikere som skjønner at det faktisk går ann å lære av andres dyrkjøpte erfaringer, i stedet for på død og liv skulle gjøre samme feil selv.....

Skrevet

Jeg ser stadig at du roser venstre opp i skyene, men jeg ser ikke lite til HVORFOR du gjør det.

Fordi det er det partiet mine meninger stemmer best overens med - De satser på individet - men har likevel en sosial samvittighet - -man kan se på Venstre som det beste fra Frp, Høyre og SV - satt sammen med et stort hjerte og stor takhøyde :)

Jeg kan gjerne flooode forumet med argumenter FOR Venstre - men jeg har fått endel kritikk for min valgkamp her før - så jeg tar det på andre fora ;)

ellers er du hjertelig velkommen til å lese vårt prinsipp-program:

http://www.venstre.no/vev/00011498-8000000B/

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men du har rett i at det er det som blir konsekvensene om man KUN vurderer dialog som eneste mulig løsning.

I Norge hadde det vært enkelt om vi fra starten av hadde satt noen KRAV og ikke bare vist (missforstått snillistisk) forståelse og tolleranse.

Derfor er det fornuftig å forsøke alle diplomatiske midler gjennom dialog - og der ikke minst Russland har vært både kreative og løsningsorienterte.

Men Iran har avvist ALLE forslag til pratiske løsninger, og alt tyder på at de ønsker å presse vesten mm. til å måtte gå til aksjoner på en eller annen måte.

Men det DU sier er at vi skal gjøre som f.eks Polen mm. forsøkte å gjøre mot Tyskland/Hitler i sin tid gjennom fullstendig urealistiske "dialoger og forhandlinger"- for så å bli tatt på senga når motparten føler at tiden er inne, og har fått bygd opp den styrken de trenger.

" Norge hadde det vært enkelt om vi fra starten av hadde satt noen KRAV og ikke bare vist (missforstått snillistisk) forståelse og tolleranse"

Ja, vi skal sette krav til at de skal lære seg norsk. Det er en klar forutsetning for å få jobb og til å forstå norske lover. Vi skal sette krav til at folk må jobbe for å brødfø seg selv. Men for å få jobb, må de kunne norsk. Før de kan norsk må de ha noe å leve av. Det sier seg selv.

Kriminalitet skal slås hardt ned på og straffes.

Har vi ikke alle vært enige i dette her?

Jeg savner fortsatt et svar på hva din "oppskrift" er fremover for å få orden på en invandringspolitikk som du mener har vært fullstendig mislykket.

Når man engasjerer seg sånn i en sak som du gjør og er lei av ordet "dialog", så regner jeg med at du også har en klar formening om hvordan det skal gjøres fremover for de som allerede er her.

Du er lei av snillisme.

Dialog er nytteløst sier du et sted. I neste innlegg sier du at det er viktig.

Jeg vet ikke helt hva du vil frem til.

Jeg ser bare at det er et spørsmål som opptar deg, uten å egentlig få tak på hva det er du egentlig vil- isteden.

Hva er løsningen. Jeg synes det skinner gjennom,( uten at du egentlig sier det) at løsningen nå er bomber og granater, for alt annet er prøvd.

Unnskyld om jeg har misoppfattet deg:)

Du skjønner det jeg ser rundt meg på min jobb er er et internasjonalt miljø, hvor vi fungerer fint sammen. Det er rådgivere, saksbehadlere, sekretaærer,vaskere osv.

Noen ødelegger for andre i dette landet og for meg virker det som om det er kun disse du ser.

Jeg ser folk rundt meg som er godt integrert og en del av miljøet og jeg synes det er skummelt at noen prøver å yppe til ufred.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er foressten så jeg snart nesten begynner å tro at jeg heter Kari:)

Skrevet

" Norge hadde det vært enkelt om vi fra starten av hadde satt noen KRAV og ikke bare vist (missforstått snillistisk) forståelse og tolleranse"

Ja, vi skal sette krav til at de skal lære seg norsk. Det er en klar forutsetning for å få jobb og til å forstå norske lover. Vi skal sette krav til at folk må jobbe for å brødfø seg selv. Men for å få jobb, må de kunne norsk. Før de kan norsk må de ha noe å leve av. Det sier seg selv.

Jeg savner fortsatt et svar på hva din "oppskrift" er fremover for å få orden på en invandringspolitikk som du mener har vært fullstendig mislykket.

Når man engasjerer seg sånn i en sak som du gjør og er lei av ordet "dialog", så regner jeg med at du også har en klar formening om hvordan det skal gjøres fremover for de som allerede er her.

Du er lei av snillisme.

Jeg ser bare at det er et spørsmål som opptar deg, uten å egentlig få tak på hva det er du egentlig vil- isteden.

Hva er løsningen. Jeg synes det skinner gjennom,( uten at du egentlig sier det) at løsningen nå er bomber og granater, for alt annet er prøvd.

Du skjønner det jeg ser rundt meg på min jobb er er et internasjonalt miljø, hvor vi fungerer fint sammen. Det er rådgivere, saksbehadlere, sekretaærer,vaskere osv.

Noen ødelegger for andre i dette landet og for meg virker det som om det er kun disse du ser.

Jeg ser folk rundt meg som er godt integrert og en del av miljøet og jeg synes det er skummelt at noen prøver å yppe til ufred.

Jeg har vel forholdsvis mange ganger skrevet at dialog er viktig og skal alltid forsøkes først, men at man også må vite at ikke alt kan løses med dialog - enten fordi "motparten" ikke har noe ønske om løsning, eller fordi dialogen ikke fører frem.

I tillegg skal det settes krav, som vi alle ser ut til åå være enige i.

For å ta Norge så mener jeg at rammene rundt en begynnelsen på en mulig løsning er en rekke små og store tiltak (selv om det begynner å bli i seneste laget - og jeg kan ikke ta alle detaljer her, for det har jeg ikke ork og tid til - så forsøk å tolke det jeg skriver uten å ha piggene ute:-).

Noen detaljer, men ikke begrenset til, følgende: Krav til språk- og sosial/samfunnsopplæring. Eksamen i kunnskapstest før man får statsborgerskap. Strengere oppfølging av de lover og muligheter vi allerede har for utvisning.

Vesentlig større kontroll av de lukkede fremmedkulturelle miljøer (vedr. omskjæring, tvangsekteskap etc). Vesentlig strengere reaksjonsformer for de som bryter med dette - der utvisning burde være regelen og ikke unntaket. Mer åpen forskning rundt de ulike konsekvenser av den innvandringen vi har hatt til nå, og hvilke ytterligere tiltak som bør settes inn - uten at dette begrenses av det som til nå har vært politisk korrekt.

Og det viktigste - tilnærmet full stopp i all familiegjenforening, men noen få unntak for de som kommer hit som reelle flyktninger.

Visst vil noe av dette være tungt for noen, men det vil bli vesentlig "tyngre" for vesentlig mange fler om det ikke gjøres....

Skrevet

Du er lei av snillisme.

Her kan du se hva jeg mener når det gjelder forskningen - og hvor lite reell den har vært til nå:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/16/460872.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...