merete83 Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Lurer på hvorfor jeg ikke får dekket utdanning når jeg er på attføring? Kan bare fortelle litt om min situasjon. Jeg er 23 år og har vært på attføring i over ett år. Og har planer om å søke på skole nå med start til høsten. Men Aetat sier jeg ikke får dekket utdanning fra dem p.g.a. at jeg ikke er 26år. Og dette godtok jeg som en grei grunn. Men så hørte jeg her om dagen om ei jente som var 22år da hun begynte på attføring og hun går nå på skole og får dekket tredje året med utdanning. Og det er da jeg stiller spørsmålstegn. Hvordan? Hvorfor? Og hva? Er det jeg som har misforstått? Har ikke Aetat rundt i Norge samme retningslinjer? Er det inkompetanse på Mitt lokale Aetat-kontor? Eller hva er det? Vær så snill og svar snart! På forhånd TAKK!! 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hovedregelen er at du ikke får gå på skole når du er på attføring før du har fylt 26år. Det finnes unntak for denne regelen og det er sansynligvis disse unntakene hun du kjenner har kommet under. Er ikke sikker på hvordan dette unntaket lyder, men ta et søk på trygdeetaten sine nettsider så finner du nok noe der. 0 Siter
tiliti Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Hvis det er tredje året hennes så kan det hende hun kom inn under gamle regler. Grensen var 23 før. I tillegg åpner reglene for spesialhåndtering av tilfeller der selve utdanningssituasjonen blir markant anderledes i forhold til "vanlige" studenter. (Bruker lengre tid/mye syk osv osv). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.