Gå til innhold

Forevige roser

Gjest roser varer ikke evig

Anbefalte innlegg

Gjest roser varer ikke evig
Skrevet

Har en bukett med flotte langstilkede roser, skulle gjerne foreviget dem, noen med godt tips? Har ringt rundt til diverse blomsterhandlere, men ingen kan hjelpe meg. De sier det er slikt en gjorde før, ingen har utstyr til det lenger.

Så trist, de er bare et syn! Henge de opp ned og tørke dem, gjør de bare tørre og døde...

Skrevet

Ser for meg sånn skap av glass som de oppbevarte den rosen i, i Beauty and the Beast.

Skrevet

Ta et skikkelig bilde av dem :-) Det gjorde jeg med brudebuketten, forstørret det, tok et fint utsnitt av det og rammet det inn. Ser på det hver dag med glede!

Jeg synes det er finest hvis du tar et veldig nært bilde (buketten fyller hele søkeren), uten blits som forflater motivet (sørg likevel for god belysning!!).

Forstørr opp, og velg et pent utsnitt - ikke nødvendigvis hele, men prøv deg fram med et passepartout.

Gjest å roser varer ikke evig
Skrevet

Ser for meg sånn skap av glass som de oppbevarte den rosen i, i Beauty and the Beast.

Ja, har tatt masse bilder. Nærbilder også, sprayet vann på rosene så de ser duggfriske og nydlige ut.

50 stk. langstilkede roser som er tatt med helt fra Monaco. De betyr så mye, ville helst hatt de fysisk tilstede alltid!

Men men, bilder varer jo evig...

Skrevet

Ja, har tatt masse bilder. Nærbilder også, sprayet vann på rosene så de ser duggfriske og nydlige ut.

50 stk. langstilkede roser som er tatt med helt fra Monaco. De betyr så mye, ville helst hatt de fysisk tilstede alltid!

Men men, bilder varer jo evig...

Leste i et ukeblad en gang at en blomsterhandler på Majorstua tørker blomster og "rammer dem inn" i en slags monter med glass, som man kan henge på veggen.

Klarer ikke å huske hva denne plassen heter, bare at det var på Majorstua.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det finnes en type blå sand man kan bruke. Har hørt at man også kan bruke vaskepulver. Da kan man riktignok bare tørke selve blomsterhodet og et par cm av stilken. Da bevarer blomstene fargen og formen.Så kan man sette sammen buketten igjen med blomsterståltråd.

Det finnes også blomsterrammer hvor glasset er buet hvor man kan sette inn buketten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...