Gå til innhold

Siv Jensens aura

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun snakker og trolig tenker som en 60-årig mann. Hånfliret liker jeg heller ikke.

Men tydeligere menneske finnes knapt tror jeg.

Skrevet

Jeg kan til en viss grad sympatisere med deg i dette:-)

Men jeg husker at jeg "traff" (ble stående/sittende ved siden av i noen timer) Siv på byen for et par år siden.

Fresk dame på byen i hvert fall (tenker nå mer på oppførselen, og ikke utseendet). Ikke mye som minnet om en 60 åring der nei...:-)

Skrevet

Men jeg husker at jeg "traff" (ble stående/sittende ved siden av i noen timer) Siv på byen for et par år siden.

Fresk dame på byen i hvert fall (tenker nå mer på oppførselen, og ikke utseendet). Ikke mye som minnet om en 60 åring der nei...:-)

Fresk dame er nok ordene.

Jeg har for noen år siden snakket med henne og senere flere andre av hennes kumpaner, også et par ord og et håndtrykk med Carl, og blir egentlig imponert over utviklingen. Ingen partier satser så mye og målbevisst på opplæring og bevisstgjøring.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Synes egentlig hun er et friskt innslag i politikken og, jeg da, selv om jeg ikke nødvendigvis sympatiserer for mye med det partiet.

Hun er i hvert fall langt bedre enn sine mannlige forgjengere...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg har for noen år siden snakket med henne og senere flere andre av hennes kumpaner, også et par ord og et håndtrykk med Carl, og blir egentlig imponert over utviklingen. Ingen partier satser så mye og målbevisst på opplæring og bevisstgjøring.

Jo, de har absolutt kommet seg. Hvem vet, kanskje det partiet også blir sivilisert med tiden.

Skrevet

De har vært meget dyktige til å bygge opp organisasjonen, og det mottar de også ros for av tilnærmet alle de andre partiene.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

De har vært meget dyktige til å bygge opp organisasjonen, og det mottar de også ros for av tilnærmet alle de andre partiene.

Og siden de fortsatt har stadig sterkere medvind i innvandrerspørsmålene, siden de andre partiene knapt tør ta i den problematikken, er det vel bare et tidsspørsmål før vi har dem i regjeringslokalene.

Skrevet

Jo, de har absolutt kommet seg. Hvem vet, kanskje det partiet også blir sivilisert med tiden.

F eks så elsker motsandere å framholde politikk fra Anders Langes Parti som et eksempel.

Jeg tror alle i FRP ler like høyt som alle andre av den figuren.

Jeg skulle ønske noen skulle spille av noen av talene av unge Einar Gerhardsen eller noe av gammelstalinistene fra 50- og 60-åra som var så forelsket i Stalins skrekkregime. Hvis vi samholder det vi nå vet om forholdene i skrekkregimet Sovjet på den tida med talene som ble holdt i Norge, så er det mange som vil fryse på ryggen. Det er ikke mye å le av. I 1948 klarte gærningene nesten å få innført planøkonomi i Norge. Et par år før prøvde de å innføre trepartistyre.

Skrevet

Og siden de fortsatt har stadig sterkere medvind i innvandrerspørsmålene, siden de andre partiene knapt tør ta i den problematikken, er det vel bare et tidsspørsmål før vi har dem i regjeringslokalene.

Det er nok mange som har undervurdert Frps evne til å bygge opp en solid organisasjon, og som heller har valgt å se til fortiden og Frps spede begynnelse - og nektet å innse at de har utviklet seg raskere og bedre enn noen av de andre partiene har vært i stand til.

Og det er tungt å svelge for de fleste av disse....

De velger i stedet å argumentere mot Frp som om partiet ikke har utviklet og endret seg - også politisk.

Det må de gjerne gjøre, for det er uansett Frp som tjener på det.

Skrevet

Jeg tipper de når 40% oppslutning innen et år. Det er mange faktorer som vil eskalere.

Kritikken og angrepene fra motstandere har tydelig motsatt effekt og virkningen blir sterkere.

Kritikken vil prelle av og besvares av stadig flere godt utdannete medlemmer og politikere.

Bedre oppslutning vil engasjere de av oss som vil holde seg til den største.

Utvikling i samfunnet angående innvandring er i FRPs favør.

Skattetrykket som (nå synlig for alle) ukontrollert øker, vil gavne FRPs politikk.

En voksende og mer ineffektiv og etterhvert svært kostbar offentlig sektor er blitt mer synlig med sine budsjettkrav og inkompetanse.

Nye politikere tiltrekkes mer og mer av størrelsen på oppslutningen.

Muligheten for å være ærlige uten å miste jobben frister mer. Mange ønsker ikke lenger å tie med sine meninger og forslag.

osv.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er nok mange som har undervurdert Frps evne til å bygge opp en solid organisasjon, og som heller har valgt å se til fortiden og Frps spede begynnelse - og nektet å innse at de har utviklet seg raskere og bedre enn noen av de andre partiene har vært i stand til.

Og det er tungt å svelge for de fleste av disse....

De velger i stedet å argumentere mot Frp som om partiet ikke har utviklet og endret seg - også politisk.

Det må de gjerne gjøre, for det er uansett Frp som tjener på det.

Men det forundrer meg egentlig at de andre partiene er så defensive når det gjelder innvandringspolitikk. De trenger jo ikke lukke øynene, heller! De kunne vise en selvstendig profil gjennom handling i stedet for unnfallenhet. I stedet spiller de ballen over til motstanderen.

Noen her inne har lagt ut linker til et par artikler i aftenposten om temaet. Litt skremmende lesning, egentlig...

Skrevet

Men det forundrer meg egentlig at de andre partiene er så defensive når det gjelder innvandringspolitikk. De trenger jo ikke lukke øynene, heller! De kunne vise en selvstendig profil gjennom handling i stedet for unnfallenhet. I stedet spiller de ballen over til motstanderen.

Noen her inne har lagt ut linker til et par artikler i aftenposten om temaet. Litt skremmende lesning, egentlig...

Jeg finner det også meget merkelig - og har ingen god forklaring til hvorfor, annet enn at de er lite "tilpassningsdyktige", og ikke helt forstår at det er deres velgeres meninger og interesser de er satt til å ivareta....?

Skrevet

Hun er friske,snakker godt sånn at velgerne forstår henne,Synes stoltenberg er en mye mer dott,særlig da han blir irritert og begynner og bli litt arrogant i tonen

Skrevet

Hun er friske,snakker godt sånn at velgerne forstår henne,Synes stoltenberg er en mye mer dott,særlig da han blir irritert og begynner og bli litt arrogant i tonen

I Det Kongelige Norske Arbeiderparti er arrogansen rendyrket og utsøkt.

Debatten heter jo nå: "Vet ikke folk sitt eget beste?" "Er folket for dumme til å velge riktig parti?" "Vi må bytte ut velgerne, vi kan ikke ha slike velgere!"

Hvis det er slik demokratiet skal være, så får vi begrave det, og jeg pisser på grava.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...