Gjest KariKruskakli Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jo, men det er like godt å bytte ut kjøttdeigen med karbonadedeig. Da får jeg forsøke det neste gang. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Da får jeg forsøke det neste gang. Du blir ikke skuffa. Det er bedre også. 0 Siter
flisa Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Men ennå bedre når du lager kjøttsaus av karbonadedeig da. Vi sluttet helt å bruke kjøttdeig for en stund siden, bruker kun karbonadedeig. samme her -eller kylling ) 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jo, men det er like godt å bytte ut kjøttdeigen med karbonadedeig. Karbonadedeigen ser da likedan ut, bare mørkere i fargen? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Karbonadedeigen ser da likedan ut, bare mørkere i fargen? Karbonadedeig er et mye renere kjøttprodukt. Og inneholder mye mindre fett. 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Karbonadedeig er et mye renere kjøttprodukt. Og inneholder mye mindre fett. Jo, men nå skreiv ShitDiddelyDo 'Det mest skremmende med kjøttdeigen er egentlig hvordan den ser ut'. Ville bare frem til at karbonadedeigen ikke SER så mye bedre ut enn kjøttdeigen. 0 Siter
Piraye Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 ..steke kjøttdeigen ordentlig før jeg spiser den, som jeg alltid gjør! 0 Siter
Gjest frysing hjelper ikke Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Tror jeg har spist det kjøttet jeg hadde i fryseren, noe sikkert kjøpt i den perioden. Her om dagen stod det jo at det holdt at den var fryst ned. Men jeg steker det godt da. Hei, det har aldri stått noe sted at frysing hjelper mot e-coli, e.colibakteriene dør _ikke_ av frysing. Det har stått at maten kan bli liggende i fryseren til man har funnet ut mere, nå har man funnet ut at maten bør kastes (=levers tilbake). 0 Siter
Gjest bailing Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg må bare få det ut..,. Jeg er glad jeg sluttet å spise kjøtt 1.januar 0 Siter
citygirl Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Nix. Fordi jeg kjøper kun karbonadedeig nå rjeg trenger det - jeg fryser aldri ferske kjøttvarer hvis jeg ikke må. Det hender nemlig at det som ligger i ferskvaredisken på butikken er fremstilt av råvarer som allerede har vært frosset - og ferskt kjøtt skal aldri fryses 2 ganger. Det forringer kvaliteten merkbart. Butikken er jo oppe hver eneste dag, hvorfor skal jeg fryse ned ferskvarer da:-) Men jeg har kjøpt karbonadedeig i dag - fra Gilde - og den skal vi spise i morra. Unga også. Den er ikke fra 103;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jo, men nå skreiv ShitDiddelyDo 'Det mest skremmende med kjøttdeigen er egentlig hvordan den ser ut'. Ville bare frem til at karbonadedeigen ikke SER så mye bedre ut enn kjøttdeigen. Jo, den er brunere og ser ut som kjøtt. Ikke tarmer. 0 Siter
flisa Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Nix. Fordi jeg kjøper kun karbonadedeig nå rjeg trenger det - jeg fryser aldri ferske kjøttvarer hvis jeg ikke må. Det hender nemlig at det som ligger i ferskvaredisken på butikken er fremstilt av råvarer som allerede har vært frosset - og ferskt kjøtt skal aldri fryses 2 ganger. Det forringer kvaliteten merkbart. Butikken er jo oppe hver eneste dag, hvorfor skal jeg fryse ned ferskvarer da:-) Men jeg har kjøpt karbonadedeig i dag - fra Gilde - og den skal vi spise i morra. Unga også. Den er ikke fra 103;-) det er jo ikke bare 103 lenger nå.... 0 Siter
citygirl Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 det er jo ikke bare 103 lenger nå.... Men det har alltid vært basilusker i kjøtt - særlig oppmalt. Derfor behandler jeg det som urent fram til det er gjennomstekt. God alminnelig hygiene og god kunnskap om mikrobiologi gjør at jeg ikke finnes redd for mat jeg selv tilbreder, og all kjøttdeig/karbonade steker jeg godt og blander aldri redskaper fra rått kjøtt over på andre matvarer. Dog spiser jeg sjelden på lugubre fastfoodsteder eller restauranter hvor jeg mistenkter at de ikke er så renslige. Alle disse tilfellene som har skjedd skyldes feil behandling av kjøtt!!!! Vi har glemt helt elementær kunnskap som alle lærte i husstell før i tida. Alt rått kjøtt er urent og skal behandles deretter. 0 Siter
flisa Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Men det har alltid vært basilusker i kjøtt - særlig oppmalt. Derfor behandler jeg det som urent fram til det er gjennomstekt. God alminnelig hygiene og god kunnskap om mikrobiologi gjør at jeg ikke finnes redd for mat jeg selv tilbreder, og all kjøttdeig/karbonade steker jeg godt og blander aldri redskaper fra rått kjøtt over på andre matvarer. Dog spiser jeg sjelden på lugubre fastfoodsteder eller restauranter hvor jeg mistenkter at de ikke er så renslige. Alle disse tilfellene som har skjedd skyldes feil behandling av kjøtt!!!! Vi har glemt helt elementær kunnskap som alle lærte i husstell før i tida. Alt rått kjøtt er urent og skal behandles deretter. Helt enig med deg! - jeg er nesten litt "hysterisk" på sånt jeg -fulgte nok godt med i de timene - og valgte kjemi på videregående Men McDonalds er jeg IKKE trygg på! 0 Siter
citygirl Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Helt enig med deg! - jeg er nesten litt "hysterisk" på sånt jeg -fulgte nok godt med i de timene - og valgte kjemi på videregående Men McDonalds er jeg IKKE trygg på! http://matportalen.no/Saker/1142334344.53 Sjekk her, får du 8-10 poeng så vil jeg trygt spise din mat, *S* 0 Siter
flisa Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 http://matportalen.no/Saker/1142334344.53 Sjekk her, får du 8-10 poeng så vil jeg trygt spise din mat, *S* Jeg fikk 10 poeng! Jeg har tilogmed egen kniv og fjøl for hver ting jeg - og det var ikke alternativet engang.... 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Hei, det har aldri stått noe sted at frysing hjelper mot e-coli, e.colibakteriene dør _ikke_ av frysing. Det har stått at maten kan bli liggende i fryseren til man har funnet ut mere, nå har man funnet ut at maten bør kastes (=levers tilbake). Hm, jo det stod da virkelig det... Men nå finner jeg det jo såklart ikke igjen. Husker det sågodt siden jeg skulle til og lage taco, leste på nettet om att all kjøttdeig som var produsert i en viss periode skulle fryses før bruk, så sjekket jeg den ferske jeg hadde i kjøleskapet. Dette var før de sa vi skulle kaste det. 0 Siter
citygirl Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg fikk 10 poeng! Jeg har tilogmed egen kniv og fjøl for hver ting jeg - og det var ikke alternativet engang.... Du og jeg - vi kan få 12 poeng synes jeg. Har grønn fjøl til grønne saker, gul fjøl til rått kjøtt, rød fjøl til stekte råvarer, hvit til andre ting som brød og kaker. Og et dusin skarpe kniver til en hver anledning *s* 0 Siter
kaffepiken Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Vi kastet det vi hadde i går. Det var ikke så mye kjøttdeig vi hadde uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.