Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jo, men det er like godt å bytte ut kjøttdeigen med karbonadedeig.

Da får jeg forsøke det neste gang.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• flisa

5

• citygirl

5

• nilia

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da får jeg forsøke det neste gang.

Du blir ikke skuffa. Det er bedre også.

Skrevet

Men ennå bedre når du lager kjøttsaus av karbonadedeig da.

Vi sluttet helt å bruke kjøttdeig for en stund siden, bruker kun karbonadedeig.

samme her -eller kylling )

Gjest Cezalion
Skrevet

Jo, men det er like godt å bytte ut kjøttdeigen med karbonadedeig.

Karbonadedeigen ser da likedan ut, bare mørkere i fargen?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Karbonadedeigen ser da likedan ut, bare mørkere i fargen?

Karbonadedeig er et mye renere kjøttprodukt. Og inneholder mye mindre fett.

Gjest Cezalion
Skrevet

Karbonadedeig er et mye renere kjøttprodukt. Og inneholder mye mindre fett.

Jo, men nå skreiv ShitDiddelyDo 'Det mest skremmende med kjøttdeigen er egentlig hvordan den ser ut'.

Ville bare frem til at karbonadedeigen ikke SER så mye bedre ut enn kjøttdeigen. :)

Skrevet

..steke kjøttdeigen ordentlig før jeg spiser den, som jeg alltid gjør!

Gjest frysing hjelper ikke
Skrevet

Tror jeg har spist det kjøttet jeg hadde i fryseren, noe sikkert kjøpt i den perioden.

Her om dagen stod det jo at det holdt at den var fryst ned.

Men jeg steker det godt da.

Hei, det har aldri stått noe sted at frysing hjelper mot e-coli, e.colibakteriene dør _ikke_ av frysing.

Det har stått at maten kan bli liggende i fryseren til man har funnet ut mere, nå har man funnet ut at maten bør kastes (=levers tilbake).

Gjest bailing
Skrevet

Jeg må bare få det ut..,. Jeg er glad jeg sluttet å spise kjøtt 1.januar

Skrevet

Nix. Fordi jeg kjøper kun karbonadedeig nå rjeg trenger det - jeg fryser aldri ferske kjøttvarer hvis jeg ikke må. Det hender nemlig at det som ligger i ferskvaredisken på butikken er fremstilt av råvarer som allerede har vært frosset - og ferskt kjøtt skal aldri fryses 2 ganger. Det forringer kvaliteten merkbart.

Butikken er jo oppe hver eneste dag, hvorfor skal jeg fryse ned ferskvarer da:-)

Men jeg har kjøpt karbonadedeig i dag - fra Gilde - og den skal vi spise i morra.

Unga også.

Den er ikke fra 103;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, men nå skreiv ShitDiddelyDo 'Det mest skremmende med kjøttdeigen er egentlig hvordan den ser ut'.

Ville bare frem til at karbonadedeigen ikke SER så mye bedre ut enn kjøttdeigen. :)

Jo, den er brunere og ser ut som kjøtt. Ikke tarmer.

Skrevet

Nix. Fordi jeg kjøper kun karbonadedeig nå rjeg trenger det - jeg fryser aldri ferske kjøttvarer hvis jeg ikke må. Det hender nemlig at det som ligger i ferskvaredisken på butikken er fremstilt av råvarer som allerede har vært frosset - og ferskt kjøtt skal aldri fryses 2 ganger. Det forringer kvaliteten merkbart.

Butikken er jo oppe hver eneste dag, hvorfor skal jeg fryse ned ferskvarer da:-)

Men jeg har kjøpt karbonadedeig i dag - fra Gilde - og den skal vi spise i morra.

Unga også.

Den er ikke fra 103;-)

det er jo ikke bare 103 lenger nå....

Skrevet

det er jo ikke bare 103 lenger nå....

Men det har alltid vært basilusker i kjøtt - særlig oppmalt.

Derfor behandler jeg det som urent fram til det er gjennomstekt.

God alminnelig hygiene og god kunnskap om mikrobiologi gjør at jeg ikke finnes redd for mat jeg selv tilbreder, og all kjøttdeig/karbonade steker jeg godt og blander aldri redskaper fra rått kjøtt over på andre matvarer.

Dog spiser jeg sjelden på lugubre fastfoodsteder eller restauranter hvor jeg mistenkter at de ikke er så renslige.

Alle disse tilfellene som har skjedd skyldes feil behandling av kjøtt!!!!

Vi har glemt helt elementær kunnskap som alle lærte i husstell før i tida.

Alt rått kjøtt er urent og skal behandles deretter.

Skrevet

Men det har alltid vært basilusker i kjøtt - særlig oppmalt.

Derfor behandler jeg det som urent fram til det er gjennomstekt.

God alminnelig hygiene og god kunnskap om mikrobiologi gjør at jeg ikke finnes redd for mat jeg selv tilbreder, og all kjøttdeig/karbonade steker jeg godt og blander aldri redskaper fra rått kjøtt over på andre matvarer.

Dog spiser jeg sjelden på lugubre fastfoodsteder eller restauranter hvor jeg mistenkter at de ikke er så renslige.

Alle disse tilfellene som har skjedd skyldes feil behandling av kjøtt!!!!

Vi har glemt helt elementær kunnskap som alle lærte i husstell før i tida.

Alt rått kjøtt er urent og skal behandles deretter.

Helt enig med deg! - jeg er nesten litt "hysterisk" på sånt jeg -fulgte nok godt med i de timene - og valgte kjemi på videregående :)

Men McDonalds er jeg IKKE trygg på!

Skrevet

Helt enig med deg! - jeg er nesten litt "hysterisk" på sånt jeg -fulgte nok godt med i de timene - og valgte kjemi på videregående :)

Men McDonalds er jeg IKKE trygg på!

http://matportalen.no/Saker/1142334344.53

Sjekk her, får du 8-10 poeng så vil jeg trygt spise din mat, *S*

Gjest Shira12
Skrevet

Hei, det har aldri stått noe sted at frysing hjelper mot e-coli, e.colibakteriene dør _ikke_ av frysing.

Det har stått at maten kan bli liggende i fryseren til man har funnet ut mere, nå har man funnet ut at maten bør kastes (=levers tilbake).

Hm, jo det stod da virkelig det...

Men nå finner jeg det jo såklart ikke igjen.

Husker det sågodt siden jeg skulle til og lage taco, leste på nettet om att all kjøttdeig som var produsert i en viss periode skulle fryses før bruk, så sjekket jeg den ferske jeg hadde i kjøleskapet.

Dette var før de sa vi skulle kaste det.

Skrevet

Jeg fikk 10 poeng! :)

Jeg har tilogmed egen kniv og fjøl for hver ting jeg - og det var ikke alternativet engang....

Du og jeg - vi kan få 12 poeng synes jeg.

Har grønn fjøl til grønne saker,

gul fjøl til rått kjøtt, rød fjøl til stekte råvarer,

hvit til andre ting som brød og kaker.

Og et dusin skarpe kniver til en hver anledning *s*

Skrevet

Vi kastet det vi hadde i går. Det var ikke så mye kjøttdeig vi hadde uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...