Gå til innhold

Hvordan få opp øynene på ham....?

Anbefalte innlegg

Gjest Lisan12

Jeg trenger noen gode råd på hvordan jeg kan få opp øynene på kjæresten min.

Jeg er nemlig redd for helsen hans, sånn på lang sikt.....

Han er 33 år, og har lagt på seg 10kg. de siste to årene. sånn utseende messig spiller det ingen rolle for han var utrolig lang og tynn. Men disse kiloene er så og si bare skikkelig usunne vaner.

Han dytter i seg godteri og brus så og si hver dag, og han er relativt "lat". Hver kveld tilbringes på sofaen foran TV`en. Han beveger seg fast en gang i uken, når han og gutta spiller innebandy. Ellers så er det litt i helgene om vi er og går eller står på ski osv.

Hans far hadde hjerteinnfarkt i en alder av 49 første gang og 60 andre gang, og har fått diabetes, høyt kolestrol og hele pakka etter det, så min kjære har nok dette arvelig i seg vil jeg tro.

Jeg har forsøkt å si det til ham, at jeg rett og slett er redd fordi jeg syns han tar så lite vare på seg selv. Men det bare ler ham bort.

Han får lite frisk luft, beveger seg lite og spiser skikkelig usunt (foretrekker fet mat og spiser godterier hver dag). Jeg forsøker å lage normale middager uten alt for mye fett, men han liker å fete de opp litt, og ikke minst helle over et lass med salt før han spiser.

Hva i alle dager kan jeg gjøre for å få ham til å se at han bør tenke litt på fremtiden sin?

Fortsetter under...

Gjest ....been there done that

Ikke så greit det der.

Jeg var sammen med ei jente som var bekymret for min helse. I løpet av de 4 årene vi var sammen la jeg på meg hele 25 kg. Jeg prøvde å slanke meg men det ble til at jeg "snek" til meg usunn mat slik at hun ikke så det.

Nå får måneder etterpå har jeg tatt dette på alvor, men det skjedde altså ikke før det ble slutt mellom oss.

Nå er jeg 20 kg lettere på få måneder og har lagt om hele livsstilen.

Mitt råd er vel å stille ultimatum, men uansett han må VILLE det NOK selv.

Lykke til!

Ikke så greit det der.

Jeg var sammen med ei jente som var bekymret for min helse. I løpet av de 4 årene vi var sammen la jeg på meg hele 25 kg. Jeg prøvde å slanke meg men det ble til at jeg "snek" til meg usunn mat slik at hun ikke så det.

Nå får måneder etterpå har jeg tatt dette på alvor, men det skjedde altså ikke før det ble slutt mellom oss.

Nå er jeg 20 kg lettere på få måneder og har lagt om hele livsstilen.

Mitt råd er vel å stille ultimatum, men uansett han må VILLE det NOK selv.

Lykke til!

Først og fremst: Du er ei skikkelig go'jente som bryr deg tilsynelatende så mye om din kjære som du gjør! Vekt har vært -og vil alltid være et issue for mange...men jeg skjønner det slik at du er genuint opptatt av din kjæres helse, og derfor ikke fokuserer på selve vekten. Bra! Vel, det eneste som slår meg inn, er at du må ta en skikkelig alvorsprat med han typen der..hehe. Da mener jeg av typen slå av TV, og fang hans oppmerksomhet på en slik måte at han er nødt til å skjønne at du mener alvor! Sikkert ikke lett, men det må ofte sterke virkemidler til for å vekke gutter! Fortell ham hvor glad du er i ham, og at du ser frem til mange gode år i tiden som kommer, men at du er litt bekymret for om dette lar seg gjøre med tanke på helsa hans! I slike tilfeller kan tilogmed dådyrøyne ha en viss effekt. Uansett, det er skikkelig bra at du bryr deg på den måten du gjør! Lykke til videre!

Gjest sarah bernard

Reagerer litt på at du skriver at du har prøvd å si i fra. Prater du da mellom linjene, eller sier du det rett ut? Kan det være en form for trøstespising? Hvordan er humøret hans? Hvorfor begynte det for to år siden, skjedde det noe forut for dette?

Kan du prøve å endre vanene hans ved å få ham med på ting som dere liker begge to, og som gjerne krever _litt_ aktivitet? Alt fra å gå til kinosalen (uten å hive i seg mye snacks der), se en film og gå hjem, en gang i uka. Gå til og fra svigers når dere skal på besøk. Fysisk aktivitet innebære ofte at man får lyst på mer fys. aktivitet og mindre lyst på snop og usunne greier. Sykkeltur sammen hver lørdag og søndag formiddag. Sex istedet for tv-tid på søndag kveld. Slike ting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...