Gå til innhold

navnetull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det sier han, som selv heter SYLFEST! ;-)

Uansett, det er klart at mye unødvendig saksbehandling går med til slikt.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det måtte blitt Solveig Ulvinnen, ingen tvil :-)

fei1365380229
Skrevet

Fei I'Vei kanskje? Tror jeg må bruke nicket som fornavn og ikke etternavn, nå er det jo også et fornavn, kinesisk på denne måten, engelsk på denne måten; Fay.

Skrevet

Jeg er helt enig med Lomheim. Sånt er barnslig tull.

Jeg vet ikke helt hva jeg skulle ha kalt meg om jeg bytta, men det måtte jo ha hatt litt swung.

Laila Lolita Lane (etternavnet selvsagt med engelsk uttale), er bra.

Blant kjente: trippel L.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Og det sier han, som selv heter SYLFEST! ;-)

Uansett, det er klart at mye unødvendig saksbehandling går med til slikt.

Men siden han antakelig var døpt Sylfest, slapp staten ekstra saksbehandling på det.

Så innmari synd at Espen Hværsågod Thoresen ikke var døpt det fra starten...

Hvis jeg får unger, skal de hete Sylvester, Rambo og Rocky.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Jeg synes Gaute Grøtta Grav har et navn med schwung og Sølve Grotmål (eller hvordan det nå skrives) er også en av mine favoritter.

Fornavnet mitt vil jeg beholde som det er, men skal jeg bytte etternavn vil jeg hete Tonysh. Det navnet har en helt spesiell historie, er spesielt og ville blitt et knakende fint navn for meg og mine døtre (min mann ville aldri byttet etternavn)!

Skrevet

Tullete, trangrævet artikkel. Bla-bla-bla før i tiden bla-bla-bla. Hvor tror han navnene (ordene som "passet" seg) kom fra? En guddommelig liste over ord som "passet seg" som navn? Er det på noen måte mer "seriøst" å hete Harald Blodøks enn Robert Rundbrenner? Bah.

"............................................."

Skrevet

Tullete, trangrævet artikkel. Bla-bla-bla før i tiden bla-bla-bla. Hvor tror han navnene (ordene som "passet" seg) kom fra? En guddommelig liste over ord som "passet seg" som navn? Er det på noen måte mer "seriøst" å hete Harald Blodøks enn Robert Rundbrenner? Bah.

PS. Det var Eirik. ;-)

Skrevet

Blodøks var jo bare et tilnavn. Han hette Eirik Haraldsson.

amerikafareren
Skrevet

Det måtte blitt Solveig Ulvinnen, ingen tvil :-)

Hvorfor ikke Solveig Lurulf?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hvorfor ikke Solveig Lurulf?

Fordi mellomperioden som jeg har kalt meg Ulvinnen Lurulf har vart så lenge at jeg vurderer å gå over til å bare kalle meg Ulvinnen.

Derfor har jeg mentalt sett begynt å fase ut Lurulf...

Skrevet

Blodøks var jo bare et tilnavn. Han hette Eirik Haraldsson.

Hørtes det veldig seriøst ut, det jeg skrev? :-)

Skrevet

PS. Det var Eirik. ;-)

Hadde jeg skrevet et helt seriøst innlegg, og brukt et seriøst eksempel, så hadde jeg selvfølgelig skrevet et ekte, historisk navn.

"............................................"

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg er helt enig med Lomheim. Sånt er barnslig tull.

Jeg vet ikke helt hva jeg skulle ha kalt meg om jeg bytta, men det måtte jo ha hatt litt swung.

Laila Lolita Lane (etternavnet selvsagt med engelsk uttale), er bra.

Blant kjente: trippel L.

Gleder meg å få hilse på deg, trippel L :-)

amerikafareren
Skrevet

Fordi mellomperioden som jeg har kalt meg Ulvinnen Lurulf har vart så lenge at jeg vurderer å gå over til å bare kalle meg Ulvinnen.

Derfor har jeg mentalt sett begynt å fase ut Lurulf...

OK;) Jeg viste ikke at du hadde kalt deg Lurulf før;), men egentlig synes jeg Solveig Lurulf hadde vært et fint navn;)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

OK;) Jeg viste ikke at du hadde kalt deg Lurulf før;), men egentlig synes jeg Solveig Lurulf hadde vært et fint navn;)

Jeg var lurulf lenge :-) (en 4-5 år) Men veldig mange tok nicket mitt for å være en mann og det gikk jeg lei av.

I sommer en gang utlyste jeg derfor en navnekonnuranse for nytt nick.

Jeg endte opp med å velge Ulvinnen, men hektet på Lurulf for å ikke risikere å bli et ukjent nick.

Men jeg syns "Ulvinnen Lurulf" er litt tungt.

Sånn, der har du hele bakgrunnen for nicket mitt :-)

Skrevet

Hadde jeg skrevet et helt seriøst innlegg, og brukt et seriøst eksempel, så hadde jeg selvfølgelig skrevet et ekte, historisk navn.

"............................................"

Ja, det har jeg fantasi til å skjønne (tror jeg). Det PS-et mitt var ment som et lite psst og ;-)-fjeset var ment som et lite hint til at jeg ikke tok det så alvorlig.

Så vi har det ikke så vondt noen av oss, tror jeg.

Skrevet

Gleder meg å få hilse på deg, trippel L :-)

I like måte, Solvinnen (måtte bare få lage et lite engangs kallenavn på deg også)!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...