Gå til innhold

Hvor lenge vikar før fast jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest nikkos
Skrevet

Nå har jeg vært vikar snart i 4 år og enda ikke fått noe fast ansettelse.

Jeg har jobbet som oppringningsvikar og på kontrakter.

Ingen kontrakt har vart lengre enn 8 måneder bortsett fra i år da jeg har kontrakt på noen dager i uka hele året.

Hvor lenge har de lov å ha meg sånn før de må ansette meg?

Dette er kommunal jobb.

Gjest Aimabel
Skrevet

vet ikke helt hvordan de reglene er for øyeblikket, men det provoserer meg veldig at enkelte politikere jobber for flere midlertidig ansettelser.

Det er jo en håpløs situasjon å være i, du får ikke lån osv..

Jeg ville sett meg om etter fast jobb. Dersom du fikk et jobbtilbud ville jeg presset på firmaet jeg var ansatt i, (dersom jeg trivdes og ville bli) For å få fast ansettelse.

Skrevet

Finnes ingen grenser hvor lenge de kan holde på med denne svært personaluvennlige måten å ansette folk på så lenge de bytter med hvem sitt vikariat du går i.

Det vil si - er du vikar for kun en person - og kun vikar for h*m, kan du kun gå sånn i en begrenste periode, 2 år? Litt usikker.

De fleste arbeidsgivere snor seg unna med at flere vikarer bytter seg i mellom på hvilken stilling de dekker opp.

Lovlig - ja. Dårlig - ja.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til sjefen og spurt om du kunne prioriteres til en fast stilling. Man har veldig få rettigheter når man kun går vikariater. Stå på!

Skrevet

I Trondheim kommune har man i alle fall krav på å få fast ansettelse, dersom man går i samme vikariat i seks måneder i strekk. Kanskje derfor de bare skriver kontrakter for tre måneder i slengen?

Skrevet

jeg fikk min første kontrakt, forhåpentlig en som vil forlenges, i et stort og anerkjent mediekonsern. der er det vanlig at folk går på fire-månederskontrakter i ganske så lang tid. det lengste jeg har hørt om er 8 år. tror slikt kan variere. jeg vet ikke om jeg hadde holdt ut 4 år med midlertidlig ansettelse. som nevnt tidligere:man får jo ikke lån på slikt, og en gang i tida har jeg faktisk tenkt å få et hus som har plass til barn og kanskje en bil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...