Gå til innhold

Advarsel: Syteinnlegg (men tar gjerne i mot råd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bare en sønn på syv måneder, så ikke synes så alt for synd på oss ;)

Men det betyr selvfølgelig nattevåk. Og han våkner alltid en tre-fire ganger før vi legger oss også, så det gjør en voksen-kveld vanskelig.

Vi er unge (23 og 26) og ingen av vennene våre er i nærheten av å få barn. De er derfor ikke sikre nok på seg selv til å sitte barnevakt, med null erfaring med babyer.

Er du sikker på at ingen av vennene dine vil være barnevakt? En baby på 7 måned kan passes også av folk som ikke selv har barn; de fleste har vel i det minste sett en baby fra tid til annen...*s*

Kanskje folk vil passe knøttet dersom de har inntrykk at du stoler på at de klarer det:-)

Alternativt kan du kanskje bytte tjenester med noen på jobben.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Mange har glede av å prøve rosenrot. Men jeg vet ikke om det vil gå over i melka hvis du fortsatt ammer...

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke egentlig råd, vil bare si jeg forstår deg.

Ikke lett å få kombinasjonen begrenset lyst og manglende søvn til å klaffe med færre anledninger til utfoldelse og stadige forstyrrelser.

Skrevet

Mange har glede av å prøve rosenrot. Men jeg vet ikke om det vil gå over i melka hvis du fortsatt ammer...

Jeg ammer ikke, så det kan være verdt et forsøk. Noe spesielt firma/produsent som er best?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg ammer ikke, så det kan være verdt et forsøk. Noe spesielt firma/produsent som er best?

Det vet jeg dessverre ikke. Jeg tar det ikke selv, men har flere venninner som har skrytt veldig.

Skrevet

Er du sikker på at ingen av vennene dine vil være barnevakt? En baby på 7 måned kan passes også av folk som ikke selv har barn; de fleste har vel i det minste sett en baby fra tid til annen...*s*

Kanskje folk vil passe knøttet dersom de har inntrykk at du stoler på at de klarer det:-)

Alternativt kan du kanskje bytte tjenester med noen på jobben.

Vi er ikke gniene på babyen vår, så jeg tror ikke det er oss det står på :) Men synes jo at de som eventuelt skal passe han en kveld/natt bør ha sett han en del ganger først. Vi driver og trener opp noen venner som bor like ved, da. De er ganske nervøse, så vi spør de helt spontant om de kan ha han mens vi går på butikken og slikt. Og for hver gang det går fint, så blir de litt tryggere og vil kanskje si ja til en hel kveld :)

Skrevet

Tja, du kan jo ta saken litt i egne hender når lysten banker på. Som regel hjelper det på lysten å "bruke" det du har.

Skrevet

Tja, du kan jo ta saken litt i egne hender når lysten banker på. Som regel hjelper det på lysten å "bruke" det du har.

Hm. Det er sant. Er smart å utnytte den lysten man har, så kommer det kanskje mer av den ;)

Skrevet

Vi er ikke gniene på babyen vår, så jeg tror ikke det er oss det står på :) Men synes jo at de som eventuelt skal passe han en kveld/natt bør ha sett han en del ganger først. Vi driver og trener opp noen venner som bor like ved, da. De er ganske nervøse, så vi spør de helt spontant om de kan ha han mens vi går på butikken og slikt. Og for hver gang det går fint, så blir de litt tryggere og vil kanskje si ja til en hel kveld :)

De høres litt pinglete ut, så du får fortsette treningen!

Men er enig i at de bør ha sett gutten noen ganger først.

Noen steder har frivillighetssentralene opplegg for å koble foreldrepar som trenger utveksling av barnevakttjenester, kanskje du kunne hatt flaks og truffet noen ok folk gjennom det.

Uansett hva du finner på, så tror jeg det er viktig å ha en eller annen barnevaktløsning på sikt.

Innser forøvrig hvor "bortskjemte" mine brødre er som alltid har hatt et helt korps av tanter og besteforeldre som rykker ut på kort varsel for å være sammen med yndlingene....*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...