Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man vil importere og selge produkter via internet, hvilken type webside ville dere brukt for å reklamere for produktet? Jeg er ikke så dreven på websider, så det må være noe enkelt.

Og, hva koster det omtrent med markedsføring av websiden, slik at linker til den vises rundt om kring på nettet? Hvordan går jeg frem for å gjøre alt dette?

Skrevet

Da trenger du profesjonell hjelp.

F eks Mamut har noe greier som pleier gjøre susen. Litt dyrt, men det funker og du får hjelp når du trenger. Tror jeg.

Så du kan vie all din oppmerksomhet til å handle.

Skrevet

F eks Mamut har noe greier som pleier gjøre susen. Litt dyrt, men det funker og du får hjelp når du trenger. Tror jeg.

ok takk!

Jeg holder nå på å laste ned en gratis "prøve" fra den Mamut siden.

Men hva er egentlig dette, en veiledning for hvordan man lager webside, eller? Noen som vet akkurat hvordan det fungerer?

Skrevet

ok takk!

Jeg holder nå på å laste ned en gratis "prøve" fra den Mamut siden.

Men hva er egentlig dette, en veiledning for hvordan man lager webside, eller? Noen som vet akkurat hvordan det fungerer?

Når du ikke kan det, og må lære fra grunnen, da blir det for tidkrevende samtidig å skulle handle. Litt surt når sidene slår seg vrange og du ikke får inn ordre. Bortkastet tid.

Skrevet

Jeg ville nok brukt www.oscommerce.com men det krever at du har litt peiling.

Skrevet

Når du ikke kan det, og må lære fra grunnen, da blir det for tidkrevende samtidig å skulle handle. Litt surt når sidene slår seg vrange og du ikke får inn ordre. Bortkastet tid.

Så hva anbefaler du, å droppe det?

Eller kanskje samarbeide med noen som kan med websider!

ikke fast nick
Skrevet

Gå ut på nettet, gjerne på news, (no.annonser.jobb.tilbys eller hva den heter) og annonser etter en som studerer webdesign og som er på jakt etter jobb. De som ennå ikke er ferdig utdannet webdesignere (eller er nyutdannet og akkurat har startet for seg selv), kan ofte gjøre en like god jobb som de dyrere designerne, og det for en rimeligere penge.

Skrevet

Mammut for å lage en webside for produktene du importerer/selger? Gi deg - det er å sprenge spurv med atombombe.

"............................................"

Skrevet

Finn et firma som lager websider/websystemer. Jeg kunne gitt deg ett, men det ville blitt egenreklame :-)

"..........................................."

Skrevet

Mammut for å lage en webside for produktene du importerer/selger? Gi deg - det er å sprenge spurv med atombombe.

"............................................"

Nå begynner du igjen.

"Med Mamut får du all den funksjonaliteten som skal til for å opprette et profesjonelt nettsted med komplett handlekurv"

- PC World Express

Det amatører trenger er profesjonell hjelp. OG for enkle oppgaver er Mamut grei nok, selv om det koster for mye.

http://www.mamut.com/no/web/

Skrevet

Finn en som kan jobbe med et av de åpne systemene, slik at det finnes noen som kan overta om noe skjer.

F eks

OS-commerce

Åpen kildekode og gratis. Mange i Norge som behersker det. Norsk versjon finnes.

Skrevet

Nå begynner du igjen.

"Med Mamut får du all den funksjonaliteten som skal til for å opprette et profesjonelt nettsted med komplett handlekurv"

- PC World Express

Det amatører trenger er profesjonell hjelp. OG for enkle oppgaver er Mamut grei nok, selv om det koster for mye.

http://www.mamut.com/no/web/

Ah, men jeg oppfattet det som om vedkommende skulle ha en webside for å reklamere for produktene - ikke en webshop. Og hvis så er tilfelle, så snakker vi om en helt ordinær webside - ikke en mammut business løsning.

"..............................................."

Skrevet

Ah, men jeg oppfattet det som om vedkommende skulle ha en webside for å reklamere for produktene - ikke en webshop. Og hvis så er tilfelle, så snakker vi om en helt ordinær webside - ikke en mammut business løsning.

"..............................................."

Mamutpakka inneholder også direkte koblinger til fakturering, reskontro og ordresystem, betalingsløsninger og litt av hvert. Mye viktigere enn sidene, som bare er en liten del av det hele.

Skrevet

Mamutpakka inneholder også direkte koblinger til fakturering, reskontro og ordresystem, betalingsløsninger og litt av hvert. Mye viktigere enn sidene, som bare er en liten del av det hele.

Det er likevel et komplett system, og noe helt annet enn en webside.

Skrevet

Det er likevel et komplett system, og noe helt annet enn en webside.

Javisst.

Men det kan være vanskelig å se at fakturering, ordre, regnskap, mva oppgjør, kunderegister, reskontro, innkjøp, fortolling, retur, statistikk osv er egentlig viktigere.

Nettsidene er bare 5% av totalen.

Markedsundersøkelse, forretningsplan, fiansiering, budsjett, markedsføring, logistikk osv blir ofte glemt i rusen av salgsglede, og fører ofte til fiasko.

Der har du min vinkling. Gleden over flotte nettsider vil etterhvert drukne i ting som er mye viktigere, og har man da prioritert feil, så går det på dunken, sider eller ei.

Sier jeg.

Skrevet

Javisst.

Men det kan være vanskelig å se at fakturering, ordre, regnskap, mva oppgjør, kunderegister, reskontro, innkjøp, fortolling, retur, statistikk osv er egentlig viktigere.

Nettsidene er bare 5% av totalen.

Markedsundersøkelse, forretningsplan, fiansiering, budsjett, markedsføring, logistikk osv blir ofte glemt i rusen av salgsglede, og fører ofte til fiasko.

Der har du min vinkling. Gleden over flotte nettsider vil etterhvert drukne i ting som er mye viktigere, og har man da prioritert feil, så går det på dunken, sider eller ei.

Sier jeg.

Du snakker fortsatt fra et totalperspektiv som jeg ikke ser i spørsmålet til trådstarter.

"Men det kan være vanskelig å se at fakturering, ordre, regnskap, mva oppgjør, kunderegister, reskontro, innkjøp, fortolling, retur, statistikk osv er egentlig viktigere. Nettsidene er bare 5% av totalen."

Selvfølgelig. Men hvis det skal ha noen relevans her, så må det innebære at disse tingene ikke finnes på det nåværende tidspunkt. Det sier innlegget ingenting om. Og hvis det skulle være kun websidene som manglet, så sier det seg selv at det kun er det man trenger.

Skrevet

Du snakker fortsatt fra et totalperspektiv som jeg ikke ser i spørsmålet til trådstarter.

"Men det kan være vanskelig å se at fakturering, ordre, regnskap, mva oppgjør, kunderegister, reskontro, innkjøp, fortolling, retur, statistikk osv er egentlig viktigere. Nettsidene er bare 5% av totalen."

Selvfølgelig. Men hvis det skal ha noen relevans her, så må det innebære at disse tingene ikke finnes på det nåværende tidspunkt. Det sier innlegget ingenting om. Og hvis det skulle være kun websidene som manglet, så sier det seg selv at det kun er det man trenger.

Prøver å være framsynt.

Handel med varer fører til mange oppgaver en handelskvinne/mann ikke kommer utenom, selv om de ikke er synlig i øyeblikket.

Jeg vet f eks hvor mye jobb det er å skrive 100 pakke/adresselapper uten å bruke et moderne ordresystem fra første dag. en liten detalj, men akk så tidkrevende.

Men hvis det bare skal være svart butikk, og legges ned om noen uker/mnd, med ligningskontoret i hælene, så er det greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...