Gå til innhold

Jeg er et unikum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så innmari tørst av pinnekjøtt. Jeg har alltid vondt i hue dagen etter og er fremdeles tørst, skrubbsår på knærne og mangler et par tenner.

Hva er det i pinnekjøtt som er så skadelig?

Mattilsynet?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du er ikke seriøs nå??

Hva drakk du til pinnekjøttet? 3 liter vann eller øl og akevitt?

Skrevet

Du er ikke seriøs nå??

Hva drakk du til pinnekjøttet? 3 liter vann eller øl og akevitt?

Kan jeg få betenkningstid?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Kan jeg få betenkningstid?

Det trenger du ikke, for jeg vet allerede svaret (!).

Neste gang velger du 3 liter vann... Hvis det er kjipt TIL maten, så tar du det ETTER maten og ølet og akevitten-!

(og husk også å vanne ut kjøttet før du koker det, da...)

Skrevet

Det trenger du ikke, for jeg vet allerede svaret (!).

Neste gang velger du 3 liter vann... Hvis det er kjipt TIL maten, så tar du det ETTER maten og ølet og akevitten-!

(og husk også å vanne ut kjøttet før du koker det, da...)

Det blir for vanskelig, jeg får heller lære å leve med ettervirkningene.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det blir for vanskelig, jeg får heller lære å leve med ettervirkningene.

Høres slitsomt ut... Men det får være ditt valg.

OK, 3 liter var kanskje en liten overdrivelse...

(he-he... Jeg liker overdrivelser, jeg...)

Men det kan i hvert fall være greit å ha i bakhodet at salt mat kan virke utrolig dehydrerende. Og særlig i kombinasjon med alkohol.

Bortsett fra det synes jeg pinnekjøtt noe av det beste som er oppfunnet innen gastronomiens verden...

Men du skal kanskje ikke spise pinnekjøtt de nærmeste månedene? Eller..?

Skrevet

Høres slitsomt ut... Men det får være ditt valg.

OK, 3 liter var kanskje en liten overdrivelse...

(he-he... Jeg liker overdrivelser, jeg...)

Men det kan i hvert fall være greit å ha i bakhodet at salt mat kan virke utrolig dehydrerende. Og særlig i kombinasjon med alkohol.

Bortsett fra det synes jeg pinnekjøtt noe av det beste som er oppfunnet innen gastronomiens verden...

Men du skal kanskje ikke spise pinnekjøtt de nærmeste månedene? Eller..?

Pinnekjøtt og vossakorv er ikke å forakte, heller ikke ellers i året. Jeg lager en variant med hvit peppersaus basert på fettet og krafta fra pinnekjøttet. I tillegg lurer jeg opp i noen dråper røykeolje.

Dette innlegget var ikke så alvorlig ment, men jeg ville bare lure ut om noen pleide sette pinnekjøtt i f m øl og akkevitt.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Pinnekjøtt og vossakorv er ikke å forakte, heller ikke ellers i året. Jeg lager en variant med hvit peppersaus basert på fettet og krafta fra pinnekjøttet. I tillegg lurer jeg opp i noen dråper røykeolje.

Dette innlegget var ikke så alvorlig ment, men jeg ville bare lure ut om noen pleide sette pinnekjøtt i f m øl og akkevitt.

Ja, jeg hadde mine mistanker om at du ikke var helt seriøs, ja!

Men å lure ut av folk om de setter øl og akevitt i forbindelse med pinnekjøtt... er ikke det litt fantasiløst, da? (ert, ert.)

Trodde ærlig talt det var en selvfølge, jeg.

Men når det gjelder dehydreringa, så tenkte jeg faktisk først og fremst på saltet.

Men du, røykolje har jeg aldri hørt om før. Er det også kødd, eller..?

Skrevet

Ja, jeg hadde mine mistanker om at du ikke var helt seriøs, ja!

Men å lure ut av folk om de setter øl og akevitt i forbindelse med pinnekjøtt... er ikke det litt fantasiløst, da? (ert, ert.)

Trodde ærlig talt det var en selvfølge, jeg.

Men når det gjelder dehydreringa, så tenkte jeg faktisk først og fremst på saltet.

Men du, røykolje har jeg aldri hørt om før. Er det også kødd, eller..?

Røykolje er konsentrert røyksmak på liten dråpeflaske. Fås i krydderbutikker og velassorterte matsjapper.

Ikke all mat som smaker røyk er røyket :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...