Gå til innhold

Fæl drøm

Anbefalte innlegg

Gjest anja marie
Skrevet

Det er sjeldent jeg husker hva jeg har drømt om. Men her en kveld sovnet jeg av på sofaen, og jeg hadde en skikkelig fæl drøm.

Jeg drømte at min 2-årige sønn ble syk og døde. Drømmen var så virkelig, og jeg husker fortsatt hvor hysterisk jeg gråt av fortvilelse og savn.

Det var i grunnen dette drømmen sluttet med, for plutselig bråvåknet jeg av et hard slag mot sofabordet. Jeg var da helt alene i stuen, midt på natten, og hadde sovet i ca 3 timer.

I ettertid har jeg undret meg på om dette slaget mot bordet (som om noen slo med en hånd) var noe som jeg virkelig hørte, eller om det også var en drøm. Hva tror dere???

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg tror du kan anta at det er en kombinasjon. Når vi drømmer, omtolkes ytre impulser til indre bilder og opplevelser.

Samtidig driver vi og bearbeider diverse opplevelser og følelser fra dagen som har gått og fra livet vårt generelt. Mye som blander seg i en salig symbolikk, gitt...

Det spennende med drømmer er at man kan bli bedre kjent med sine egne styrker og svakheter ved å tolke dem, for det vi drømmer er meldinger fra underbevisstheten.

Men nå skal jeg gå og drømme litt selv... Natta!

Gjest togli
Skrevet

Kanskje bankinga lå i underbevisstheten din? Du _ville_ våkne fra den fæle drømmen og "laget" ytre stimuli for å klare å våkne? Hvis du tror på overnaturlige krefter kan det kanskje ligge noe der...

Min eldste datter fikk feberkramper en natt når hun var rundt 1,5 år. Jeg våkna av at "noen" dunka i senga mi - tre ganger tre regelmessige dunk. Hadde det ikke vært for dunkinga er det ikke godt å si hvordan det hadde gått med datteren min.... Intuisjon eller?

Neimen ikke godt å si...

Skrevet

I tillegg til det de andre sier her så kan det jo være at du våknet av at du selv banket i bordet. Om du ble helt hysterisk i drømmen, så er det jo ikke helt usannsynlig at du sov urolig og bevegde deg i søvne og dermed kom til å slå borti bordet.

Husker en natt da jeg var ca 12 år og jeg drømte at jeg lå på soffan hos bestemor midt på sommeren. Altandøra var åpen og sola skinte, og en DIGER(prater størrelsen av en katt) veps/klegg el kom flyende inn døra. I drømmen strekker jeg ut handa og rører ved insektet, og i samme øyeblikket bråvåkner jeg og hopper nesten i senga. Jeg hadde strukket ut handa å rørt ved katta mi som lå å sov ved siden av meg i senga.

Gjest Dream on.....
Skrevet

Noen drømmer er helt grusomme, og så virkelige.

En gang for ca. 5 år siden innbilte jeg meg at jeg så en mørk skikkelse stå i soveromsdøra. Jeg kava og skulle slå på nattlampa, men den funket ikke. Jeg skjønte da at jeg drømte og tvinget meg selv til å våkne, prøvde nok en gang og slå på lampa, funket ikke.

Dette skjedde 1 eller 2 ganger til før jeg klarte å våkne og lampa endelig fungerte. Jeg kjempet som bare pokker for å få det til.

Dette var SKIKKELIG ekkelt, og noe av det verre jeg har opplevd i drømmeland.

Gjest Dream on.....
Skrevet

En gang for ca. 5 år siden innbilte jeg meg at jeg så en mørk skikkelse stå i soveromsdøra. Jeg kava og skulle slå på nattlampa, men den funket ikke. Jeg skjønte da at jeg drømte og tvinget meg selv til å våkne, prøvde nok en gang og slå på lampa, funket ikke.

Dette skjedde 1 eller 2 ganger til før jeg klarte å våkne og lampa endelig fungerte. Jeg kjempet som bare pokker for å få det til.

Jeg har også bykset opp av senga da jeg innbilte meg det jogget ei gresshoppe på to bein over dyna mi.

Skrevet

Jeg så også en mørk skikkelse i soveromsdøra en gang. Men det var døra til søstera mi sitt soverom. Og hun lå død i sengen bak ham. Drømmen fortsatte en stund, og ble eklere og merkeligere, og da jeg til slutt våknet måtte jeg stå opp og gå å se at søstera mi levde. Dette var på barneskolen en gang. Men dette er bare en av utrolig mange ekle drømmer. De fleste jeg er glad i har dødd i drømmene mine, eller de har vært døde over tid. F.eks. (også på barneskolen) drømte jeg at faren min hadde dødd i krig for noen år siden, og jeg våknet, gråt, og gikk opp for å legge meg i mamma sin seng. Og der lå pappa! Drømmen var så virkelig at jeg trodde, i våken tilstand, at faren min hadde vært død i flere år! Det var en rar følelse.

Skrevet

Er nok ingen tvil om at du enten drømte at noen slo i bordet eller at du gjorde det selv.

Det er jo den mest sannsynlige forklaringen, ikke sant?

Må ikke overtolke slike ubehagelige drømmer.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Vet du hva, jeg opplevde noe liknende en gang for mange år siden, og det var veldig ubehagelig.

Jeg lå og sløva/ dormet, mener jeg var sånn ca. i grenseland mellom drøm og våken tilstand. Så føler jeg at en mørk skygge av en person kommer inn i rommet og nærmer seg senga.

Jeg kunne absolutt ikke røre meg, måtte kjempe hardt for å klare å lee en eneste muskel. Hodet var liksom tungt og tett, som om det var fullt av bomull. Som om det suste i ørene, liksom. Kanskje litt samme følelsen som når en er dehydrert.

Etter en viss anstrengelse klarte jeg å rykke meg ut av tilstanden og våknet.

Grøss...

PS: Jeg var IKKE bakfull eller noe sånt. Det var skikkelig merkelig.

Gjest anja marie
Skrevet

I tillegg til det de andre sier her så kan det jo være at du våknet av at du selv banket i bordet. Om du ble helt hysterisk i drømmen, så er det jo ikke helt usannsynlig at du sov urolig og bevegde deg i søvne og dermed kom til å slå borti bordet.

Husker en natt da jeg var ca 12 år og jeg drømte at jeg lå på soffan hos bestemor midt på sommeren. Altandøra var åpen og sola skinte, og en DIGER(prater størrelsen av en katt) veps/klegg el kom flyende inn døra. I drømmen strekker jeg ut handa og rører ved insektet, og i samme øyeblikket bråvåkner jeg og hopper nesten i senga. Jeg hadde strukket ut handa å rørt ved katta mi som lå å sov ved siden av meg i senga.

Nei, jeg slo ikke selv. Da hadde jeg nok kjent det i hånden etterpå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...