Gå til innhold

Plagsom type på jobb!

Anbefalte innlegg

Gjest Besser Wisser=Blæh
Skrevet

Jeg har nå fått den ære å omgås en vice-ass, om jeg kan si det sånn.

Jeg jobber og gjør det jeg skal, mens han bare MÅ kommentere ting jeg gjør, klærne mine og diverse andre ting så og si hele tiden.

Jeg prøver å ignorere ham så godt jeg kan, men klarer godt å glefse tilbake om jeg vil det.

Jeg er redd det er dette som kommer til å skje, at jeg får et raseriutbrudd som ikke ligner grisen snart. Kanskje allerede i morgen..eh..idag.

Er det noen som har noen gode kommentarer å gi ham, så jeg kan klare å sette ham på plass og unngå dette utbruddet?

Jeg har forøvrig mange argumenter på lager, men kunne godt tenke meg å høre hva dere ville sagt.

Skrevet

"Vettu, har du ikke noe fornuftig å si er det like greit å holde kjeft!"

Hadde jeg sagt...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Har egentlig litt tro på ignorering, jeg. Det har funka før, i hvert fall...

Kanskje du kan trene på å heve øyenbrynene litt, kanskje gi et lite underfundig smil, kanskje avspore og snakke om noe helt annet, kanskje bare kaste et blikk ut av vinduet...

Noe som det i hvert fall kan være verdt å investere energien sin i, er sin egen indre dialog.

Si til deg selv at du er bedre enn ham, for du driver i det minste ikke med drittslenging.

Si til deg selv at det er synd på ham, for han er en liten mark.

Og si også til deg selv at det er så utrolig mye han ikke vet om deg... Og neimen om du tror det er verdt å dele det med ham, heller.

Og liknende ting... Tillat deg å være litt overlegen. Det å hugge tilbake kan fort bli til at man havner på defensiven.

På den annen side: Hvis du klarer å gi tilbake noen kommentarer på en humoristisk måte, kan det ligge utrolig mye god overlegenhet i det!! Kan fort bli vanskelig for ham å svare på humor.

Uansett: Det kan ligge krefter i det å heve seg over det. Stol også på at andre gjør seg opp sin selvstendige mening, og ikke automatisk hører på hans greier. I det minste har du rett til å forvente såpass mye av folk.

Gjest Besser Wisser=Blæh
Skrevet

Har egentlig litt tro på ignorering, jeg. Det har funka før, i hvert fall...

Kanskje du kan trene på å heve øyenbrynene litt, kanskje gi et lite underfundig smil, kanskje avspore og snakke om noe helt annet, kanskje bare kaste et blikk ut av vinduet...

Noe som det i hvert fall kan være verdt å investere energien sin i, er sin egen indre dialog.

Si til deg selv at du er bedre enn ham, for du driver i det minste ikke med drittslenging.

Si til deg selv at det er synd på ham, for han er en liten mark.

Og si også til deg selv at det er så utrolig mye han ikke vet om deg... Og neimen om du tror det er verdt å dele det med ham, heller.

Og liknende ting... Tillat deg å være litt overlegen. Det å hugge tilbake kan fort bli til at man havner på defensiven.

På den annen side: Hvis du klarer å gi tilbake noen kommentarer på en humoristisk måte, kan det ligge utrolig mye god overlegenhet i det!! Kan fort bli vanskelig for ham å svare på humor.

Uansett: Det kan ligge krefter i det å heve seg over det. Stol også på at andre gjør seg opp sin selvstendige mening, og ikke automatisk hører på hans greier. I det minste har du rett til å forvente såpass mye av folk.

Takk for svar frøkner :-)

Han prøver å være morsom hele tiden, på min bekostning, og når han ikke får det til engang blir dette veldig slitsomt og tragisk å høre på. Og så har han et ekkelt blekt ansikt...stygg OG tåpelig.

Lenger på arbeidsplassen enn ham har jeg vært også. Er ei anna dame som syns han er rar også, heldigvis, så er det ikke bare meg.

Men men, jeg får se åssen det går... But I can only be pushed so far.

;-p

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Takk for svar frøkner :-)

Han prøver å være morsom hele tiden, på min bekostning, og når han ikke får det til engang blir dette veldig slitsomt og tragisk å høre på. Og så har han et ekkelt blekt ansikt...stygg OG tåpelig.

Lenger på arbeidsplassen enn ham har jeg vært også. Er ei anna dame som syns han er rar også, heldigvis, så er det ikke bare meg.

Men men, jeg får se åssen det går... But I can only be pushed so far.

;-p

Ja, slitsomt med sånne typer. Antakelig er det utrolig synd på fyren som har så dårlige antenner, men like fullt kan det være veldig plagsomt.

Lykke til da, håper du klarer å sette de grensene som er nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...