Gjest skitthater Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hvilken såpe bruker dere til å vaske benkene med som er desinfiserende? Zalo er kanskje ikke godt nok? 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Tja, Zalo antibakteriell tar vel endel - men jeg synes ikke Zalo er egnet til annet enn oppvask. Hjemme bruker vi stort sett Jif Kjøkken til vanlig renhold på benker/etc. 0 Siter
siriil Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Når jeg har storvask på kjøkkenet har jeg en god slump salmiakk oppi bøtta i tillegg til annet vaskemiddel, det løser fett og smuss tilfredstillende syns jeg. :-) også den gode følelsen når slike arbeid er gjort da, da er jeg virkelig førnøyd med meg selv. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Jif kjøkken holder nok. Man skal ikke ta knekken på alt av bakterier heller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hvorfor skal du desinfisere benken? Et miljø uten bakterier er mye farligere for menneskene enn et miljø med bakterier. 0 Siter
Gjest Zalo-bruker Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Tja, Zalo antibakteriell tar vel endel - men jeg synes ikke Zalo er egnet til annet enn oppvask. Hjemme bruker vi stort sett Jif Kjøkken til vanlig renhold på benker/etc. Zalo kan brukes til alt Hjemme brukes Zalo og salmiakk til gulvvask, rundvask, støvtørking o.l. Kun Zalo brukes til oppvask av kjeler (har oppvaskmaksin), benke og bordvask. 0 Siter
Elbereth Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Rengjør kjøkkenvaskene og slukene med Domestos, tørker over benkene innimellom med Domestos-oppløsning. Desinfiserer oppvaskbørste/evt.klut i Domestos også i blant, ellers går sånt direkte i henholdsvis oppvaskmasin og vaskemaskin... Ellers bruker jeg bare microfiber-kluter 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Zalo kan brukes til alt Hjemme brukes Zalo og salmiakk til gulvvask, rundvask, støvtørking o.l. Kun Zalo brukes til oppvask av kjeler (har oppvaskmaksin), benke og bordvask. Du må jobbe hos produsenten.... ;-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Jeg bruker ikke desinfiserende midler. Jeg syns det holder med såpe og vann, f.eks jif eller zalo. 0 Siter
Piraye Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Desinfisering????????? Holder meg som regel til zalooppløsning.........er det litt xtra skittent og fettete bruker jeg de der kjøkkensprayene..... 0 Siter
Gjest skitthater Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hvorfor skal du desinfisere benken? Et miljø uten bakterier er mye farligere for menneskene enn et miljø med bakterier. Jeg kikket litt på den testen om hygiene som var tråd i går, og der stod det at man skal desifisere benken. Ser nå at de fleste vasker med vanlige vaskemidler som meg. 0 Siter
Gjest skitthater Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Takk for svar. Jeg ser at det ikke er mange som gjør som meg. Den testen om kjøøkenhygiene viste at man skal desinfisere benker etter hver gangs bruk. Jeg stusset...Zalo og vanlige kjøkkensprayer er nok mener jeg. 0 Siter
citygirl Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Det stod riktignok det i den testen jeg la ut i går, men det stod som kommentar (etter hukommelsen min hvertfall) at hvis man holdt maten på skjærefjøler som vaskes etter bruk i oppvaskemaskina, trenger man ikke desinfisere benken. Jeg har aldri desinfisert benken min, men skiller nøye mellom helt rent og "bruktsrent". Alt mulig slenger rundt på benken når jeg lager mat, men selve maten (når emballasjen er av) ligger kun på skjærefjøl eller på tallerken. Det er naturlig med bakterier i våre omgivelser, og jeg ser ingen grunn til å drepe "husbakteriene". Derimot kokvasker jeg kjøkkenklutene og alle skjærefjølene etter bruk - for de skal være helt rene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.