Gå til innhold

kjøkkenvasking

Anbefalte innlegg

Gjest skitthater
Skrevet

Hvilken såpe bruker dere til å vaske benkene med som er desinfiserende? Zalo er kanskje ikke godt nok?

Ørkenvandreren
Skrevet

Tja, Zalo antibakteriell tar vel endel - men jeg synes ikke Zalo er egnet til annet enn oppvask. Hjemme bruker vi stort sett Jif Kjøkken til vanlig renhold på benker/etc.

Skrevet

Når jeg har storvask på kjøkkenet har jeg en god slump salmiakk oppi bøtta i tillegg til annet vaskemiddel, det løser fett og smuss tilfredstillende syns jeg.

:-) også den gode følelsen når slike arbeid er gjort da, da er jeg virkelig førnøyd med meg selv.

Skrevet

Jif kjøkken holder nok. Man skal ikke ta knekken på alt av bakterier heller.

Skrevet

Hvorfor skal du desinfisere benken? Et miljø uten bakterier er mye farligere for menneskene enn et miljø med bakterier.

Gjest Zalo-bruker
Skrevet

Tja, Zalo antibakteriell tar vel endel - men jeg synes ikke Zalo er egnet til annet enn oppvask. Hjemme bruker vi stort sett Jif Kjøkken til vanlig renhold på benker/etc.

Zalo kan brukes til alt :)

Hjemme brukes Zalo og salmiakk til gulvvask, rundvask, støvtørking o.l.

Kun Zalo brukes til oppvask av kjeler (har oppvaskmaksin), benke og bordvask.

Skrevet

Rengjør kjøkkenvaskene og slukene med Domestos, tørker over benkene innimellom med Domestos-oppløsning.

Desinfiserer oppvaskbørste/evt.klut i Domestos også i blant, ellers går sånt direkte i henholdsvis oppvaskmasin og vaskemaskin...

Ellers bruker jeg bare microfiber-kluter :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Zalo kan brukes til alt :)

Hjemme brukes Zalo og salmiakk til gulvvask, rundvask, støvtørking o.l.

Kun Zalo brukes til oppvask av kjeler (har oppvaskmaksin), benke og bordvask.

Du må jobbe hos produsenten.... ;-)

Skrevet

Jeg bruker ikke desinfiserende midler. Jeg syns det holder med såpe og vann, f.eks jif eller zalo.

Skrevet

Desinfisering?????????

Holder meg som regel til zalooppløsning.........er det litt xtra skittent og fettete bruker jeg de der kjøkkensprayene.....

Gjest skitthater
Skrevet

Hvorfor skal du desinfisere benken? Et miljø uten bakterier er mye farligere for menneskene enn et miljø med bakterier.

Jeg kikket litt på den testen om hygiene som var tråd i går, og der stod det at man skal desifisere benken. Ser nå at de fleste vasker med vanlige vaskemidler som meg.

Gjest skitthater
Skrevet

Takk for svar. Jeg ser at det ikke er mange som gjør som meg. Den testen om kjøøkenhygiene viste at man skal desinfisere benker etter hver gangs bruk. Jeg stusset...Zalo og vanlige kjøkkensprayer er nok mener jeg.

Skrevet

Det stod riktignok det i den testen jeg la ut i går, men det stod som kommentar (etter hukommelsen min hvertfall) at hvis man holdt maten på skjærefjøler som vaskes etter bruk i oppvaskemaskina, trenger man ikke desinfisere benken.

Jeg har aldri desinfisert benken min, men skiller nøye mellom helt rent og "bruktsrent". Alt mulig slenger rundt på benken når jeg lager mat, men selve maten (når emballasjen er av) ligger kun på skjærefjøl eller på tallerken.

Det er naturlig med bakterier i våre omgivelser, og jeg ser ingen grunn til å drepe "husbakteriene".

Derimot kokvasker jeg kjøkkenklutene og alle skjærefjølene etter bruk - for de skal være helt rene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...