siriil Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Er det noen er inne som kan hjepe meg med hvordan jeg lager en god lammesteik og hva slags tilbehør som smaker best (poteter/grønnsaker/garnityr) steketid og tempratur etc. skal ha gjester og vil så gjerne at maten skal være perfekt :-) 0 Siter
Gjest Lammestek Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7515&mnu1=&mnu2= http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=9212&mnu1=&mnu2= Poteter, gulrøtter, løk, kålrabi og tomater er godt til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Stikk en kniv inn i lammesteika og stapp en hvitløksbåt inni hullet, gjerne 5-6 stykker rundt omkring på steika - nammis! 0 Siter
nilia Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Fløtepoteter, grønnsaker (gulrot, blomkål), saus og nyrørt tyttebær....Namnam 0 Siter
Klara Q Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Noen tips: Gni steika inn med en blanding av olje (ikke oliven), salt, pepper, hvitløk og rosmarin - i tillegg til å stikke små hull i steika og putte små hvitløkbiter i. Bruk stekesjy i sausen! Godt med rosenkål, brokkoli, blomkål, gulrot og tyttebærsyltetøy til! Steka skal stekes på 125 C i et par - tre timer. Bruk steketermometer, 70 C er rosa og 76 er gjennomstekt. Hell over ca. 1 liter vann når du setter steika inn i ovnen - pass på at det ikke koker tørt (i så fall, etterfyll), siden du skal bruke sjyen i sausen! Nammmmmmm..! 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Noen tips: Gni steika inn med en blanding av olje (ikke oliven), salt, pepper, hvitløk og rosmarin - i tillegg til å stikke små hull i steika og putte små hvitløkbiter i. Bruk stekesjy i sausen! Godt med rosenkål, brokkoli, blomkål, gulrot og tyttebærsyltetøy til! Steka skal stekes på 125 C i et par - tre timer. Bruk steketermometer, 70 C er rosa og 76 er gjennomstekt. Hell over ca. 1 liter vann når du setter steika inn i ovnen - pass på at det ikke koker tørt (i så fall, etterfyll), siden du skal bruke sjyen i sausen! Nammmmmmm..! åh du godeste....nå fikk jeg vann i munnen!! 0 Siter
Klara Q Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 åh du godeste....nå fikk jeg vann i munnen!! Jeg og! Romler i magen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.