Gå til innhold

Oppskrift havresuppe/saftsuppe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Havresuppe

1 dl havregryn, 1 dl vann, ca 1 dl saft, ca ½ dl sukker.

Kok opp vannet, dryss på grynene og kok til de er møre. Suppa kan smakes til med saft eller rester av syltetøy og sukker. Det er viktig at ikke suppa blir for sterk. Om du vil, kan du koke oppskårne epler, plommer eller rabarbra i suppa.

1 dl havregryn, 1 dl vann, ca 1 dl saft, ca ½ dl sukker.

Kok opp vannet, dryss på grynene og kok til de er møre. Suppa kan smakes til med saft eller rester av syltetøy og sukker. Det er viktig at ikke suppa blir for sterk. Om du vil, kan du koke oppskårne epler, plommer eller rabarbra i suppa.

Det der vil gi havregrøt. Når jeg koker havregrøt til poden min bruker jeg 1,5 dl gryn og 2,5 dl vann så 1 dl gryn og 2 dl væske vil bli veldig tykt vil jeg tro.

Gjest Denne er kanskje bedre

Ingredienser:

100 g stenfrie svisker,

2 dl havregryn,

5-6 dl vann,

2 ss sukker,

1 dl rispssaft,

5 dl melk.

Tilberedning:

Legg sviskene i bløt en times tid. Kok dem så i bløtleggingsvannet til de blir myke.

Bland havregrynene i vann og fløtemelk. Ha i sukker, og la suppen koke til grynene har svellet ut. Smak suppen til med saft og ha i sviskene.

Suppen kan serveres både kald og varm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...