Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er det få timer til jeg skal levere en semesteroppgave i Exphil. Den skulle være på 2800-3200 ord. Og det var selvsagt et høyt relevanskrav og alt det der, så kan ikke preike svada for å fylle ut med ord. Jeg har bare klart å skrive såvidt over 2000 ord, og jeg klarer ikke mer. Jeg har sittet i flere timer og bare lest, og tenkt, uten å komme på noe. Jeg føler at jeg har fått med alt som er viktig. Jeg er ikke flink til å skrive i det vide og det brede, liker å redegjøre kort og greit for ting. Har vært hos veileder to ganger i forbindelse med oppgaven, og selv om jeg ikke var ferdig med oppgaven da, sa han at det så veldig bra ut det jeg hadde skrevet. Har jobbet med den lenge.

Noen som vet hvor strenge de er med sånn?

Karakteren på denne vil bli karakteren jeg får i faget (da avsluttende eksamen kun er bestått/ikke bestått). Hvis ikke dette er bra nok, så blir jeg nesten nødt til å trekke meg fra seminarvarianten, og ta selvstudiumseksamen. Burde gå greit det også, altså, men hadde håpet at jeg kunne fått til denne oppgaven!

Gjest staedtler
Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at du stryker på det der. Du vil neppe få toppkarakter, heller, men om du har skrevet konsist og fått med poengene som skal med, så bør du klare deg sånn noenlunde.

Det er en stund sia jeg tok ex.phil., og da på "gamlemåten", men det er ofte muligheter for å trekke inn mer pensum. Sjøl om ikke oppgaven eksplisitt ber om det, kan det være lurt å trekke inn ytterligere en filosof fra pensum og drøfte likheter og forskjeller. Om du f.eks. skriver om Descartes, kan du skrive 500 ord om Hume og Kant, og drøfte likheter og forskjeller mellom disse.

Så lenge det er på pensum... Pensum... Pensum...

Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at du stryker på det der. Du vil neppe få toppkarakter, heller, men om du har skrevet konsist og fått med poengene som skal med, så bør du klare deg sånn noenlunde.

Det er en stund sia jeg tok ex.phil., og da på "gamlemåten", men det er ofte muligheter for å trekke inn mer pensum. Sjøl om ikke oppgaven eksplisitt ber om det, kan det være lurt å trekke inn ytterligere en filosof fra pensum og drøfte likheter og forskjeller. Om du f.eks. skriver om Descartes, kan du skrive 500 ord om Hume og Kant, og drøfte likheter og forskjeller mellom disse.

Så lenge det er på pensum... Pensum... Pensum...

Akkurat de jeg skreiv om jo. Hehe. Kant var hoved-"tema". Skulle sammenligne hans erkjennelsesteori med Hume og Decartes. Fikk det ikke særlig mye lengre enn 2000 likevel. Men nå løper fristen ut, må stikke nå. Får rådføre meg med veileder eller noe sånn :) Takk for svar!

Skrevet

Hvis det er en god sensor, så vil du ikke stryke på det. Men som noen nevner under her, så vil du selvfølgelig ikke kunne oppnå de høyeste karakterene. Men hvis en oppgave skal være på 3000 ord, så er det faktisk bedre å skrive 2000 enn 4000.

"............................................."

Skrevet

Hvis det er en god sensor, så vil du ikke stryke på det. Men som noen nevner under her, så vil du selvfølgelig ikke kunne oppnå de høyeste karakterene. Men hvis en oppgave skal være på 3000 ord, så er det faktisk bedre å skrive 2000 enn 4000.

"............................................."

Håper det går bra, da. Det ble til slutt 2123 ord :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...