Gå til innhold

Tips mot såre brystvorter mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ordens skyld: Jeg ammer ikke, jeg løper. Mye og ofte. Dette fører i perioder til problemer med såre brystvorter som svir skikkelig og i verste fall blør noen dråper.

Jeg er svært takknemlig for tips om:

1. Salver som lindrer og forebygger

2. Noe jeg kan putte i sportsBHen for å minske friksjonen. Går det f. eks. an å klippe til truseinnlegg eller noe og putte i, tro? Vil bomull funke når det blir svettevått, eller blir det bare kliss og loing?

På forhånd takk.

Gjest Gnagsåret
Skrevet

Gnagsårplaster over nipplene når du løper?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du har naturligvis en sportsbh som er stram nok?

Da jeg ammet brukte jeg ammeinnlegg av ull, siden de holdt på varmen også når de ble våte. Det kan kanskje hjelpe deg også?

Det er ikke akkurat sexy, men så er jo ikke sportbh'er sexy heller, så det spiller vel ingen rolle?

Gjest lilleminus
Skrevet

Prøv noen av de selvklebende ammeinnleggene som er i handelen ?

Skrevet

Lanolinsalve er veldig OK på brystvortene. Kanskje du kan kjøpe ammeinnlegg og bruke dem under trening, for å minske friksjonen på selve vorta?

Skrevet

Du har naturligvis en sportsbh som er stram nok?

Da jeg ammet brukte jeg ammeinnlegg av ull, siden de holdt på varmen også når de ble våte. Det kan kanskje hjelpe deg også?

Det er ikke akkurat sexy, men så er jo ikke sportbh'er sexy heller, så det spiller vel ingen rolle?

De har jeg faktisk prøvd, og det føltes fint, men jeg synes de lukter så rart når de blir våte. Takk likevel.

Sexy? Hehe, med slim og guffe a la Bjørndalen over hele undertrynet ser jeg uansett ikke særlig delikat ut når jeg trener.

Skrevet

Lanolinsalve er veldig OK på brystvortene. Kanskje du kan kjøpe ammeinnlegg og bruke dem under trening, for å minske friksjonen på selve vorta?

Heter det rett og slett lanolinsalve?

Jeg bruker en salve som heter Repair, og den er ganske bra, men jeg leter etter en bedre. Kanskje noe i stiftform, som holder lenge.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

De har jeg faktisk prøvd, og det føltes fint, men jeg synes de lukter så rart når de blir våte. Takk likevel.

Sexy? Hehe, med slim og guffe a la Bjørndalen over hele undertrynet ser jeg uansett ikke særlig delikat ut når jeg trener.

"Hehe, med slim og guffe a la Bjørndalen over hele undertrynet ser jeg uansett ikke særlig delikat ut når jeg trener."

Ikke si sånt da! Nå ødelegger du det bildet jeg har av deg. Jeg har sett deg for meg som ei flott, selvstendig og frittalende dame med veldreid kropp. Slim passer slett ikke inn her!

Skrevet

Det er et godt tips. Det må prøves, takk.

Om sommeren vet jeg om mannlige løpere som klipper hull i overdelen. Det er noen som har det enkelt, ja.

Skrevet

"Hehe, med slim og guffe a la Bjørndalen over hele undertrynet ser jeg uansett ikke særlig delikat ut når jeg trener."

Ikke si sånt da! Nå ødelegger du det bildet jeg har av deg. Jeg har sett deg for meg som ei flott, selvstendig og frittalende dame med veldreid kropp. Slim passer slett ikke inn her!

*logre, logre*

Snørr, slim, svette...

Er det riktig kaldt ute, fryser slimet til hvite istapper som dingler fra haka. Tøft!

Skrevet

Om sommeren vet jeg om mannlige løpere som klipper hull i overdelen. Det er noen som har det enkelt, ja.

Sant!? Jeg hadde dødd av latterkrampe hadde jeg sett en mann med hull til brystvortene! Garantert!

Skrevet

Kjøp sånne engangs-ammeinnlegg i bomull på dagligvarebutikken. Og så hjelper det kanskje hvis du bruker to sportsbh`er, uten sømmer, oppå hverandre. Slik at puppene får så mye støtte at de ligger i ro, og ikke får rørt så veldig på seg.

Skrevet

Sant!? Jeg hadde dødd av latterkrampe hadde jeg sett en mann med hull til brystvortene! Garantert!

Det forekommer, ja. Men hullene er så små at du neppe legger merke til det i forbifarten.

Skrevet

Heter det rett og slett lanolinsalve?

Jeg bruker en salve som heter Repair, og den er ganske bra, men jeg leter etter en bedre. Kanskje noe i stiftform, som holder lenge.

Den heter lanolinsalve, mener jeg. I bitteliten tube på apoteket. Den er veldig drøy!

Jeg liker repair også, men holder en knapp på Lanolinsalven.

Skrevet

Tror jeg ville gått for dette tipset hvis jeg var Babette. Høres ut som noe som kan funke:-)

Skrevet

Kan ikke du gjøre det samme - og så tipse meg om hvor og når du løper?

Hadde hatt godt av en riktig god latter....og er "interessant" syn:-)

Men jeg tror faktisk at gnagesårplaster kan være en god ide.

Skrevet

Kjøp sånne engangs-ammeinnlegg i bomull på dagligvarebutikken. Og så hjelper det kanskje hvis du bruker to sportsbh`er, uten sømmer, oppå hverandre. Slik at puppene får så mye støtte at de ligger i ro, og ikke får rørt så veldig på seg.

Takk! Ja, det er engangsinnlegg jeg er ute etter. Fant det ikke på apoteket, skal sjekke i butikken.

Skrevet

Kan ikke du gjøre det samme - og så tipse meg om hvor og når du løper?

Hadde hatt godt av en riktig god latter....og er "interessant" syn:-)

Men jeg tror faktisk at gnagesårplaster kan være en god ide.

Kunne jeg godt ha gjort, men det er litt verre å klippe hull i en dyr sportsBH enn ei gammel, slaskete T-skjorte!

Skrevet

Kunne jeg godt ha gjort, men det er litt verre å klippe hull i en dyr sportsBH enn ei gammel, slaskete T-skjorte!

Ikke noe verre hvis det virker - OG du forteller meg hvor du løper:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...