Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig mye kynnere, og jeg er hjemmeværende. Ligger og slapper av hele dagene p.g.a. bekkenløsning.

Trener litt på ergometersykkel for ikke å bli i for dårlig form. Nå lurer jeg på om det er så lurt å trene når jeg har så mye kynnere? Kynnerne er smertefrie, men de kommer flere ganger i timen enten jeg slapper av eller rører på meg.

Har hørt at kvinner blir sykemeldt på grunn av kynnere og får beskjed om å ta det med ro.

Har hatt kynnerne siden uke 16, er nå i uke 26. Jeg trodde ike kynnerne var farlige, men da jeg leste at noen ble sykemeldt, måtte jeg tenke meg om en gang til...

Har du svar?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22301-kynneretrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Kynnere er i utgangspunktet ikke farlig, men man må vurdere hvorvidt de er så kraftige at de kan medføre for tidlig modning av livmorhalsen. I så fall er ofte kynnerne såpass kraftige at de er vonde, som kraftige menssmerter eller ryggvondt. Bekkenløsning er ikka farlig i forhold til truende for tidlig fødsel, men er god nok grunn til å ta det med ro. Jeg er usikker på om sykling er så lurt i så henseende. Vil tro at svømming er bedre. Ved sykling belaster man veldig et bein av gangen, og det er ikke så bra. Kjenner du imidlertid at det ikke blir verre av å sykle, så får du vurdere det selv.

Hvis du er urolig i forhold til dine kynnere, synes jeg du skal få din lege/jordmor til å vurdere hvorvidt de har påvirket livmorhalsen din. Har de ikke det, skulle det ikke være noe i veien for at du kan være i normal aktivitet, hvis bekkenet ditt tillater det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22301-kynneretrening/#findComment-95304
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...