Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig som jeg er så ringte jeg en spådame (www.guidingvice.org). Hun ville bare vite min fødselsdato, stjernetegn og kjønn og vips så var det i gang. Det som både forundret meg og skremte meg var at hun var så treffsikker på mye. Etter å ha bladd i kortstokken spurte hun om jeg skulle på en lengre reise. Saken er at det var meningen at jeg skulle det med kjæresten min denne uken men det ble ikke noe av pga at jeg slo opp med henne. Det var så mye annet hun kunne se ved hjelp av kortene og det var helt sykt. Hun hadde sett at et barn ville komme og det kunne stemme siden min kjæreste ikke hadde flere p-piller igjen og mensen var forsinket. Jeg ble nesten redd for at hun kunne se så mye bare ved hjelp av kortene. Altså, kan man stole på slikt? Jeg er jo fornuftig og tenker egentlig at det går ikke an men fikk noe å tenke på etter denne seansen med henne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jujuba
Skrevet

God reklame for vedkommende. Det skal du ha. ;)

Skrevet

God reklame for vedkommende. Det skal du ha. ;)

Opppsss! Var ikke meningen å annonsere på denne måten. Men ble bare så overrasket at jeg nevnte det med :-)

petter smart
Skrevet

Dette er selvfølgelig tull.

Jeg så en gang et TV-program der en såkalt synsk (det var egentlig en som jobber med å avsløre slikt) gikk inn i en klasse og spådde alle sammen hver for seg.

Så skulle de oppgi hvor godt det stemte. Alle sa det stemte godt eller meget godt. Stor var derfor overraskelsen når det viste seg at alle hadd fått samme spådom.

Det disse "synske" gjør er å bruke vanlige ting som stemmer for de fleste, enten personlig eller via venner/familie/slekt.

Dersom de spår deg personlig ser de etter ting ved deg som kan indikere ting om livet ditt, personligheten din osv.

Så et annet TV-program (Penn & Teller: Bullshit) der de sendte inn samme person til mange "synske". Men de endret klær, hår osv. for hver person. Dermed fikk vedkommende vidt forskjellige spådommer.

Dette er bare tull.

Skrevet

De kortene var jo ikke særlig oppdaterte hvis de spådde en reise som til syvende og sist aldri ville finne sted.

;-)

Skrevet

Jeg tror ikke på spåing/tarot eller lignende. Jeg tror at den som "spår" er flink å lese mottakeren, og flink å formulere "spådommene" slik at de lett kan tolkes ut fra egen situasjon.

Gjest money money
Skrevet

.... å hva betalte du for det da .... ?

Jeg vet om flere som har fått dilla på dette, alt denne personen sier "stemmer", de ringer fast en gang i måneden ..... telefonregningen sin vil de derimot ikke snakke om .....

Gjest tarott
Skrevet

Jeg har alltid ledd rått av spåing uansett tarot eller annet. Men faktum er at jeg lot meg spå i tarotkort en gang. Jeg var singel da, og hun påsto jeg kom til å treffe en med mørkt skjegg, og som jeg kjente fra før. Jeg vridde hjernen, men ingen jeg kjente fra før så slik ut som hun beskrev. Da jeg noen mndr. senere traff min nåværende (som jeg kjente fra skoledagene) hadde han forandret utseende ganske mye. Det første som slo meg var at han så ut som Tarotdamen hadde forklart.

Uansett hva det var - litt skummelt var det.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Både ja og nei. Jeg tror faktisk at enkelte mennesker har visse evner i retning av synskhet eller klarsynthet. Eller rett og slett intuisjon. Det kan arte seg på mange måter, og være i større eller mindre grad.

Og da kan slike tarotkort være et verktøy i vedkommendes leting etter vibrasjoner eller hva man skal kalle det.

Problemet er at man ikke alltid kan vite hvor seriøs en person er eller ikke. Det kan man bare evt. prøve selv, og ta stilling til på egen hånd.

En annen side av saken er at spørsmålet om hva en tror ikke alltid behøver å være avgjørende. Man kan også velge å se på det som en måte å jobbe med problemer på - så lenge en altså får noe ut av det. Har selv en god erfaring med konsultasjon hos en klarsynt.

Skrevet

Spørsmålet burde heller være om man tror på "spåing", uavhengig av tarot e.l. Tarotkort er jo ikke noe annet enn et verktøy, muligens for "spåpersonens" intuisjon etc. Jeg ser ikke noen grunn til å benekte muligheten for at enkelte har en intuisjon/sans/innsikt som overstiger folk flest.

"............................................."

Skrevet

Selvsagt kan man ikke stole på slikt. Det er like tøvete som å spå i kaffegrut.

Skrevet

Jeg tror i grunnen ingenting. Eller jeg tror (vet) at det finnes mange såkalte spådamer der ute som er utspekulerte og lurer kundene sine, uten å ha noen som helst evner. Men om det faktisk finnes noen som har slike evner, kan jeg ikke si jeg har noen som helst formening om. Derimot synes jeg det er et spennende tema, og utelukker ingenting. Hadde jeg hatt råd, skulle jeg også prøvd å bli spådd en gang. Gjerne av en astrolog. Min mor blir "spådd" av astrolog en gang i blant. Da får hun papirer med seg hjem med hele årshoroskopet. (Håndskrevet og personlig). Jeg har også lyst!!! Spent på å se hva de har å si om meg.

Skrevet

Jeg tror ikke på det, og jeg blir veldig skeptisk til mennesker som tror på dette.

Skrevet

Jeg tror ikke på det, og jeg blir veldig skeptisk til mennesker som tror på dette.

Heh-heh...skeptisk til mennesker som tror på noe du ikke tror på? Du er ikke litt vel "konkluderende", synes du?

"............................................."

Skrevet

Jeg tror ikke på spåing/tarot eller lignende. Jeg tror at den som "spår" er flink å lese mottakeren, og flink å formulere "spådommene" slik at de lett kan tolkes ut fra egen situasjon.

Den forklaringen holder ikke hvis "spådommen" er detaljert og spesifikk nok. Det finnes flere eksempler som likner på slikt, uten at jeg selv konkluderer hverken fra eller til.

"............................................"

Skrevet

Ser du har fått endel både gode og idiotiske svar her:)

Jeg selv har drevet endel med Tarot, men jeg tar ikke noen form for betaling for dette. Grunnen til det er fordi jeg er selv lært (holdt på siden jeg var 13 er idag 30) jeg bruker ikke noe form for bøker som jeg leser rett utav, jeg bruker kun kortene som et redskap for intuisjonen.

Jeg mener at de som utaler seg, kun basert på diverse dokumentarer og forsøkelser på å sverte en metode som har blitt brukt siden FØR kristendommens tid, ikke aner hva de snakker om rett og slett, og noe av det beste ved å legge tarot (jeg kaller det IKKE spåing) er å få desse til å sitte å måpe og få seg selv til å tvile:P

Jeg vet 100% hva jeg driver med, men vet også at det er mange humbuggere der ute som rett og slett ikke kan å legge, da de ikke eier intuisjon nok.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser du har fått endel både gode og idiotiske svar her:)

Jeg selv har drevet endel med Tarot, men jeg tar ikke noen form for betaling for dette. Grunnen til det er fordi jeg er selv lært (holdt på siden jeg var 13 er idag 30) jeg bruker ikke noe form for bøker som jeg leser rett utav, jeg bruker kun kortene som et redskap for intuisjonen.

Jeg mener at de som utaler seg, kun basert på diverse dokumentarer og forsøkelser på å sverte en metode som har blitt brukt siden FØR kristendommens tid, ikke aner hva de snakker om rett og slett, og noe av det beste ved å legge tarot (jeg kaller det IKKE spåing) er å få desse til å sitte å måpe og få seg selv til å tvile:P

Jeg vet 100% hva jeg driver med, men vet også at det er mange humbuggere der ute som rett og slett ikke kan å legge, da de ikke eier intuisjon nok.

Så du er synsk? Eller har overnaturlige egenskaper av en eller annen grad?

Hvis ikke er det naturligvis humbug.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...