Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bjitte
Skrevet

Spiser dere det i disse dager? alt med "kjøttdeig" har jeg litt angst for...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Bare tenk på dette: ecoli-infisert kjøttdeig med fugleinfluensa???

Ville ikke tatt sjansen hvis den sier kvekk-kvekk, i hvert fall...

Gjest Bjitte
Skrevet

Bare tenk på dette: ecoli-infisert kjøttdeig med fugleinfluensa???

Ville ikke tatt sjansen hvis den sier kvekk-kvekk, i hvert fall...

ikke si sånn da!! :o

Skrevet

Den sikreste tiden å kjøpe kjøttdeig på er NÅ! - Det er NÅ det er skikkelig fokus på renslighet, kontroller, etc. på steder hvor det lages kjøttdeig.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

ikke si sånn da!! :o

He-he-he...

Men det går sikkert bra. Jeg for min del spiser all slags mat så lenge ikke vi får noen konkrete advarsler.

Fx er jeg litt skeptisk til Gilde for tida, må jeg innrømme...

Men kylling er helt sikkert safe. Her går jo alle inne. Tenk på de stakkars franske fuglebøndene - de måtte slakte millioner av fugl fordi det var utbrudd et sted. Tror nok det passes rimelig godt på.

Men hvis du likevel er usikker, vil jeg anbefale deg å steke maten ekstra lenge - det som er ordentlig gjennomstekt burde uansett ikke være farlig.

(Med mindre de har munn- og klovsyke, da...)

(neida, bare fleiper, jeg-!)

Skrevet

He-he-he...

Men det går sikkert bra. Jeg for min del spiser all slags mat så lenge ikke vi får noen konkrete advarsler.

Fx er jeg litt skeptisk til Gilde for tida, må jeg innrømme...

Men kylling er helt sikkert safe. Her går jo alle inne. Tenk på de stakkars franske fuglebøndene - de måtte slakte millioner av fugl fordi det var utbrudd et sted. Tror nok det passes rimelig godt på.

Men hvis du likevel er usikker, vil jeg anbefale deg å steke maten ekstra lenge - det som er ordentlig gjennomstekt burde uansett ikke være farlig.

(Med mindre de har munn- og klovsyke, da...)

(neida, bare fleiper, jeg-!)

Kylling har aldri vært safe. Er det noe jeg er nøye med, så er det kyllingkjøtt.

Men varmebehandler man skikkelig, og holder rått kjøtt unna ferdiglaget mat (inkludert å ikke blande redskaper og skjærefjeler), så er det ikke noe problem verken med kylling eller vanlig kjøttdeig.

Skrevet

Kylling har aldri vært safe. Er det noe jeg er nøye med, så er det kyllingkjøtt.

Men varmebehandler man skikkelig, og holder rått kjøtt unna ferdiglaget mat (inkludert å ikke blande redskaper og skjærefjeler), så er det ikke noe problem verken med kylling eller vanlig kjøttdeig.

Mm. Jeg er ekstra nøye med kylling- og svinekjøtt.

Gjest mittet
Skrevet

Jeg har spist mer kjøttdeig nå enn på lenge.

Har spist spagetti og pizza annenværdag tror jeg.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det som kan være en risiko med kylling, er jo salmonella. Men det har nesten aldri vært noe problem i Norge - da må man gjerne lenger syd.

Skrevet

Det som kan være en risiko med kylling, er jo salmonella. Men det har nesten aldri vært noe problem i Norge - da må man gjerne lenger syd.

Vet det.

Men e.coli har også "nesten aldri" vært noe problem i Norge.

Og nå mister mange hodet fullstendig. Jeg spiser både kylling og kjøttdeig. Fortsatt. Poenget er bare å behandle maten riktig.

Gjest Hanneline
Skrevet

Kyllingkjøttdeig har jeg alltid spist.

Men når jeg og sambo skal spise kjøttdeig sammen, så må han ha vanlig kjøttdeig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...