Gå til innhold

Reise eller bli hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest familiebesøk
Skrevet

Familien til mannen min skal møtes. Det blir da en sjangse for barna våre å se søskenbarn og tanter/onkler som de sjelden ser/ikke har møtt. De viser oss ellers liten interesse, og vi synes ikke at det er vi som alltid skal ta initiativ til besøk (invitere/reise selv). Familien bor spredt, og der de nå vil møtes er langt herfra. Vi har ikke råd, men jeg føler at vi bør reise. Mannen min vil helst betale ut et lite lån vi har og som planen egentlig var bare være hjemme i sommer. Hva mener dere? Takk for svar. (Svigerforeldrene mine kommer snart på besøk, og da blir det også en ekstra utgift for oss. Når vi besøker dem betaler vi selv for mesteparten av maten.)

Skrevet

Jeg hadde ikke reist.

Skjønner godt du føler du må dra, samtidig er mannen din fornuftig som vil betale ut lånet i stedet. Viser de liten interesse ellers som du sier så ser jeg ingen grunn til at dere skal dra. Nye anledninger dukker opp og dere kan møtes en annen gang!

Gjest familiebesøk
Skrevet

Jeg hadde ikke reist.

Skjønner godt du føler du må dra, samtidig er mannen din fornuftig som vil betale ut lånet i stedet. Viser de liten interesse ellers som du sier så ser jeg ingen grunn til at dere skal dra. Nye anledninger dukker opp og dere kan møtes en annen gang!

Jeg tror nok også det er best at vi blir hjemme. En annen ting er at dette er i begynnelsen av september, og da begynner et av barna i 1. klasse. Det er en sjangse for mannen min til å møte søsken, men de ser ikke ut til å være interessert i å treffes ellers....

Skrevet

Jeg tror nok også det er best at vi blir hjemme. En annen ting er at dette er i begynnelsen av september, og da begynner et av barna i 1. klasse. Det er en sjangse for mannen min til å møte søsken, men de ser ikke ut til å være interessert i å treffes ellers....

Du må jo selvfølgelig bestemme selv. Men selv om slike ting er kostbare og man kanskje ikke gleder seg like mye bestandig, er det jo fint at barna får møtes. Har du tenkt på om du/dere sender ut signaler om at dere har lyst til å treffes utenom? Jo mindre man møtes, jo mindre blir kontakten det er min erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...