Gå til innhold

Hæh... så lite i attføringspenger??

Anbefalte innlegg

Gjest kan en leve på dette da?
Skrevet

Er det noen kloke hoder her inne som vet hva som er minste utbetalingen en kan få i attføring?

Jeg trodde jeg skulle få hjelp og svar på aetat, men da tok jeg visst feil.

Jeg får maks ca 6600 kr i måneden. Kan en leve på dette? Føler på meg at det er noen feil med dette her.

Gjest nesten blakk student
Skrevet

Vel, jeg lever på 6000 i måneden, så til det siste spørsmålet ditt: ja det går an...nesten...

Gjest blame
Skrevet

Det skal være en prosentandel av hva du har tjent tidligere, dersom du f.eks har vært student og ikke har hatt så stor inntekt, vil vel minstebeløpet du da har krav på være 1,8 G per år. Tidligere mener jeg iallfall at det var slik.

Gjest Slik er det
Skrevet

Kan og kan. Må man, så må man.

Skrevet

Hva kan du få på sosialkontoret i tillegg?

Skrevet

Minstebeløpet ved rehabiliteringspenger er 1,8 G per år. Evt tillegg for barn.

1 G var 1.mai 2005 60 699 kroner.

Og så kommer jo skatt og sånt da....

Gjest Ikke akkurat nå
Skrevet

Er du sikker på at det er 6600 i måneden og ikke pr 14.dag?

På attføring får du jo ikke utbetalt penger bare en gang i måneden, men annenhver uke.

Gjest korgirl
Skrevet

Er du sikker på at det er 6600 i måneden og ikke pr 14.dag?

På attføring får du jo ikke utbetalt penger bare en gang i måneden, men annenhver uke.

Da får h*n jo mer enn jeg har i full jobb.

Skrevet

Hva kan du få på sosialkontoret i tillegg?

Man får ikke noe fra sosialkontoret når man får så mye som 6000 i mnd.

De har en grunnstønad på ca 4500 for en voksen person. Som skal holde til alle utgifter i mnd

Skrevet

Kan nok stemme dette...

Å gå på attføring er jo ikke akkurat noen luskus ordning er det vel?

Men der finst tilskudd du kan søke, om du har barn å forsørge, selv om dette ikke er all verden.

Men dog, sånn er det å leve på trygd i norge.

Og ja, det går å leve på det, det går å leve på mindre faktisk:) det er bare det at somme vaner må legges om. Man må prioritere annerledes, men dette lærer du etterhvert:)

Skrevet

Man får ikke noe fra sosialkontoret når man får så mye som 6000 i mnd.

De har en grunnstønad på ca 4500 for en voksen person. Som skal holde til alle utgifter i mnd

Men husleie er 4-5000?

Skrevet

Men husleie er 4-5000?

Man får til husleie og strøm også. Livsoppholdet er på rundt 4000 for en enslig. Ca 6-7000 for et ektepar.

Skrevet

Men husleie er 4-5000?

Man må desverre rette seg etter det man får:( og om dette betyr at man må flytte o.l tar ikke aetat/trygdekontor hensyn til:(

Har selv gått noen år på attføring, og ser tilbake på denne tiden med gru. Man setter seg i gjeld, man har ikke råd til mer enn det absolutt nødvendige om ikke det engang for å si det sånn. MEN det er mange som klarer det selv om det blir masse trekk i lønningen den dag man kommer seg utav sykdommen og kan jobbe normalt igjen, men sånn er det å bli syk i dustenorge idag, desverre:(

Skrevet

Man får til husleie og strøm også. Livsoppholdet er på rundt 4000 for en enslig. Ca 6-7000 for et ektepar.

Da jeg mottok attføring for noen år siden var husleie og strømm endel av attførings pengene jeg mottok. Jeg hadde ikke rett på ekstra for husleie og strøm så lenge jeg ikke var i tiltak som kurs eller praksisjobb. Jeg og mange andre ble "kastet" utav ordningen fordi vi ikke kom under en eller annen av de 1000 regler som finnest:)

En av grunnene til at jeg ba aeat "glemme" meg... Dog de nekta å stoppe utbetalingene før etter et år etter jeg ba om at jeg ikke ville være på attføring lenger og ville prøve å fikse meg jobb og skolegang uten deres hjelp:) noe jeg forøvrig nå har klart:)

Gjest skulgil
Skrevet

Vel, jeg lever på 6000 i måneden, så til det siste spørsmålet ditt: ja det går an...nesten...

Er nok dessverre riktig det. - Går selv på attføring og får utbetalt akkurat 3300 pr 14.dag.Ergo sosialklienter får mer, da de får dekket husleie i tillegg til de 4000 et eller annet som skal dekke alt annet.

Hadde ikke hatt sjans i havet å klare meg selv uten samboers lønn.

Gjest hmmm, sier du d ja...
Skrevet

Hmmm, det var lite ja, men som det sies lenger ned her kommer det nok litt an på hva du har gjort før!

Jeg får 6500 utbetalt i 14.dagene, og jeg synes det er lite...

Men skal ikke klage nå ser jeg...

Skrevet

Er nok dessverre riktig det. - Går selv på attføring og får utbetalt akkurat 3300 pr 14.dag.Ergo sosialklienter får mer, da de får dekket husleie i tillegg til de 4000 et eller annet som skal dekke alt annet.

Hadde ikke hatt sjans i havet å klare meg selv uten samboers lønn.

Hadde du ikke hatt samboer med inntekt så ville du hatt rett på sosialhjelp, da..

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg overlever fint på 6000,- i mnd, må man så må man.

Gjest skulgil
Skrevet

Hadde du ikke hatt samboer med inntekt så ville du hatt rett på sosialhjelp, da..

Ja, men det er jo litt stigmatiserende da... Sosialhjelp i 1,5 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...