Gå til innhold

FU: Favorittsang i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser Carnation-plata er tilgjengelig på piratebay (torrent), selv fant jeg den på emule.

Jeg er uerfaren når det kommer til torrent, men har nå lastet den ned tror jeg. Kom som en *.TP fil, og windows vet ikke hva de skal gjøre med den, og det vet ærlig talt ikke jeg heller hehe. Vet du, kanskje?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

11

• Lucretia

10

• ShitDiddelyDo

6

• hare1365380455

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har hørt på Mahalia Jackson - "Sometimes I Feel Like A Motherless Child" i hele dag. Hørte en dame synge den på det programmet om nakkeslengskadde i går. Nydelig låt :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Høres ut som om du liker mange av stemningene jeg selv setter pris på når det gjelder musikk.

Dead Soul Tribe er en gruppe du burde sjekke ut litt - da jeg får inntrykk av at du har litt sans for de mørke stemninger med de gruppene du ramset opp her.

Green Carnations nyeste "The Acoustic Verses" vil muligens også være av interesse - ihvertfall om du i tillegg til de mørke stemningene også kan være lettere henfallen til melankoli.

Du bør sjekke ut My Dying Bride og Draconian.

Deilig og stemningsfull metal. Seigt og dystert.

Skrevet

Ser Carnation-plata er tilgjengelig på piratebay (torrent), selv fant jeg den på emule.

Fant en GC låt på kazaa nå. Ikke musikk som umiddelbart vekker interesse hos meg, men vi får se etter å ha hørt litt på den. Liker du Ulver, forresten? Tenkte på dem med en gang. En jeg bodde i kollektiv med før hørt mye på de. Var i grunnen ikke så veldig likt ulver, men bare i begynnelsen av låta.

Skrevet

ligner draconian på mdb?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men er det et poeng for deg at musikken du skal like ikke har vært innom Billboard? Blir musikken som er der for enkel for deg? Er der viktig at det ikke er for kommerst? Kommersielt = dårlig? What?

Mener ikke å være frekk, altså. Bare nysgjerrig. Er inne i en "hvorfor skal alt være så forbanna sært-fase";-)

Kommersielt betyr gjerne enkelt.

Du ser jo selv hva slags musikk du finner på vg-lista. Det er ofte en imponerende samling av brystfagre blondiner med tekster så banale at det er smertefullt å høre dem stå der og kakle ut den ene banaliteten etter den andre.

For min del har det ikke noe å si om musikken er "kommers" eller ikke, men jeg har aldri likt denne typen musikk. Jeg har alltid falt for musikk man ikke finner på vg-lista. Ikke fordi den ikke er å finne på vg-lista, men fordi musikken på vg-lista er ubrukelig og ikke gir meg noe som helst.

Jeg liker musikk som setter i gang følelser hos meg, og det er ofte ikke den enkleste musikken.

Hauk og Lucretia beskriver det godt. Min musikksmak er nok ikke så ulik deres.

Skrevet

Jeg er uerfaren når det kommer til torrent, men har nå lastet den ned tror jeg. Kom som en *.TP fil, og windows vet ikke hva de skal gjøre med den, og det vet ærlig talt ikke jeg heller hehe. Vet du, kanskje?

torrent-filen er instruks til en torrentclient om hvor filen egentlig ligger.

Så da må du installere en torrentclient - og prøve på nytt.

Bruker Bittornado selv - men finnes også andre programmer som funker vel så bra.

Skrevet

Notert :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

ligner draconian på mdb?

Jeg vet ikke engang hva mdb er. :)

Men noe sier meg at du kjenner til My Dying Bride. Det er i samme gata, og de er åpenbart inspirert av dem. Men i motsetning til MDB benytter de seg av kvinnevokal i tillegg til den brutale mannlige. I motsetning til mange andre såkalte goth-/doom-band gjør de dette med stor suksess.

Albumet Arcane Rain Fell er noe av det beste jeg har hørt innen genren.

Her er en anmeldelse:

http://www.metal-norge.com/?action=omtaler&ID=962

Skrevet

Jeg vet ikke engang hva mdb er. :)

Men noe sier meg at du kjenner til My Dying Bride. Det er i samme gata, og de er åpenbart inspirert av dem. Men i motsetning til MDB benytter de seg av kvinnevokal i tillegg til den brutale mannlige. I motsetning til mange andre såkalte goth-/doom-band gjør de dette med stor suksess.

Albumet Arcane Rain Fell er noe av det beste jeg har hørt innen genren.

Her er en anmeldelse:

http://www.metal-norge.com/?action=omtaler&ID=962

Hehehe. Skjønte du hva mdb var etterhvert, eller ikke?

Du brukte jo forkortelsen senere i meldingen din selv, bare med store bokstaver ;)

Og joda jeg kjenner til MDB, så dem faktisk på inferno '04. nevnte dem i meldingen, som hawk svarte på, som du igjen svarte på...

Skrevet

torrent-filen er instruks til en torrentclient om hvor filen egentlig ligger.

Så da må du installere en torrentclient - og prøve på nytt.

Bruker Bittornado selv - men finnes også andre programmer som funker vel så bra.

Hm. Tror jeg skal prøve det en gang jeg ikke har vært våken i over 37 timer i strekk ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehehe. Skjønte du hva mdb var etterhvert, eller ikke?

Du brukte jo forkortelsen senere i meldingen din selv, bare med store bokstaver ;)

Og joda jeg kjenner til MDB, så dem faktisk på inferno '04. nevnte dem i meldingen, som hawk svarte på, som du igjen svarte på...

Hehe, litt treig i natt. :)

Jeg leste innlegget ditt feil. Trodde det sto "ligger det på mdb", og antok at mdb muligens var musikkens var på filmens imdb.

Men da svarte jeg deg vel. De er veldig inspirert av MDB.

Skrevet

Hehe, litt treig i natt. :)

Jeg leste innlegget ditt feil. Trodde det sto "ligger det på mdb", og antok at mdb muligens var musikkens var på filmens imdb.

Men da svarte jeg deg vel. De er veldig inspirert av MDB.

da går jeg på mp3 jakt!

ShitDiddelyDo
Skrevet

da går jeg på mp3 jakt!

Last ned hele Arcane Rain Fell.

Det er et slags konseptalbum (i hvert fall de første 6 låtene).

Gjør seg utrolig godt en mørk regnversdag. :)

Mary Poppins
Skrevet

Klokken er 4 om natten, MP har dratt hjem fra byen alene, så sangen som spilles akkurat nu er:

Kanye west: let me lick you up and down.

Skrevet

Klokken er 4 om natten, MP har dratt hjem fra byen alene, så sangen som spilles akkurat nu er:

Kanye west: let me lick you up and down.

Sangtittelen der kan vel tolkes som et ønske eller en forventning? ;-)

hare1365380455
Skrevet

I dag er det f.eks. en ganske ny versjon av "One night in Bangkok" som passer til både biljardkvelder med Amber og gulvmopping! Jeg må ha noe med goe gang i da, ser du...:)

hare1365380455
Skrevet

Du, men det går ikke å si bare en sang! En annen er "Pump it" med Black eyed peas. Og "My humps". I morgen er jeg nok sliten etter jobb (jeg skal straks på kveldsvakt), så da er det ingen musikk eller noe rolig.....:)

hare1365380455
Skrevet

Enda noe fra meg her.. jaja. Tenkte du kanskje ville like extol eller Dream theater (hør fatal tragedy!)?

Mary Poppins
Skrevet

Sangtittelen der kan vel tolkes som et ønske eller en forventning? ;-)

Jeg forstod ikke svaret ditt så jeg nmåtte gå inn i tråden din og se hva jeg hadde skrevet. hehe oisann! *rødmer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...