Gå til innhold

$$$BARNEBIDRAG$$$

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglusa
Skrevet

Etter de nye reglene ble iverksatt, betaler jeg over 1000 mer i mnd enn det jeg gjorde før. Sønnen min er 16 år. Betaler nå 3200 kr mnd. Er ikke det mye? Trodde de nye reglene skulle gjøre det bedre for alle parter...

Gjest mikke lus
Skrevet

Betal ditt barnebidrag med glede, det er jo din sønn.

Skrevet

Hvordan skulle det være mulig?

Når en betaler mindre, er det en annen som får mindre, og omvendt.

Bedre for alle parter kan det umulig bli. Medmindre staten trår til med ekstra midler, og det gjør den ikke. Tvert imot, etter de nye reglene bidrar staten med mindre.

Gjest fattiglusa
Skrevet

Betal ditt barnebidrag med glede, det er jo din sønn.

Hmmm-betaler nå litt av hvert utenom bidraget for han også da...

Gjest Persille
Skrevet

Du tjener ikke så rent lite om du betaler over 3.000 for ett barn...

Gjest fattiglusa
Skrevet

Bedre for alle parter kan det umulig bli. Medmindre staten trår til med ekstra midler, og det gjør den ikke. Tvert imot, etter de nye reglene bidrar staten med mindre.

Ja det er sant...

Gjest fattiglusa
Skrevet

Du tjener ikke så rent lite om du betaler over 3.000 for ett barn...

350 000 i året. Har en arb.ledig kone og to barn med henne. Min ekskone tjener 240 000 kr i året (så jeg på ligningen).

Gjest Persille
Skrevet

350 000 i året. Har en arb.ledig kone og to barn med henne. Min ekskone tjener 240 000 kr i året (så jeg på ligningen).

Jaja, men det er ikke SÅ dårlig det.

Du har jo netto 20.000 i mnd, så det vil si at du sitter igjen med 16.600 ca til livsopphold.

Skrevet

I tillegg får du ikke trukket betalt bidrag fra inntekten lengre, så du betaler mer skatt.

Gjest fattiglusa
Skrevet

I tillegg får du ikke trukket betalt bidrag fra inntekten lengre, så du betaler mer skatt.

Ja,kan det bli bedre???

mumitrollet
Skrevet

Staten? Er det ikke foreldrenes ansvar å forsørge sine barn?

Gjest milijo
Skrevet

ei jeg kjenner får 3000 for 2 barn, og eksen hennes tjener ca 300 000. før de nye regelene kom betalte han 2800.

hun arbeider. Vet ikke hva hun tjener, men rundt 150 000.

petter smart
Skrevet

Jaja, men det er ikke SÅ dårlig det.

Du har jo netto 20.000 i mnd, så det vil si at du sitter igjen med 16.600 ca til livsopphold.

Som skal være nok til den arbeidsledige kona og de to barna. Det er ikke mye.

Skrevet

Staten? Er det ikke foreldrenes ansvar å forsørge sine barn?

Har jeg sagt noe annet?

Jeg bare påpekte at det kan ikke bli "bedre for alle" hvis det bare er penger som skal fordeles fra den ene til den andre på en annerledes måte.

Bedre for alle kan det bare bli hvis det kommer mer penger utenfra. Det har ikke skjedd, tvert imot.

Jeg uttaler meg ikke noe sted om hva som eventuelt burde ha skjedd.

Gjest Stoler ikke på noe!
Skrevet

Har funnet ut at uansett om hun tjener dobbelt så mye som deg og 3dobbelt blir ditt barnebidrag det samme. Så at der er likt fordelt er helt feil! Står jo at det skal tas hensyn til begges inntekter, men ifølge bidragsveilederen stemmer ikke det.

Likens tjener du 200.000 har du knapt bidragsevne, men tjener du 20tusen mer i året har du plutselig bidrag på 15600 i året. Det er helt sykt dette opplegget!

Tjener du 20tusen til (altså 240.000 i året) Da må du ut med 28400 i året.

Gjest fattiglusa
Skrevet

Har funnet ut at uansett om hun tjener dobbelt så mye som deg og 3dobbelt blir ditt barnebidrag det samme. Så at der er likt fordelt er helt feil! Står jo at det skal tas hensyn til begges inntekter, men ifølge bidragsveilederen stemmer ikke det.

Likens tjener du 200.000 har du knapt bidragsevne, men tjener du 20tusen mer i året har du plutselig bidrag på 15600 i året. Det er helt sykt dette opplegget!

Tjener du 20tusen til (altså 240.000 i året) Da må du ut med 28400 i året.

Ja den som har funnet ut at dette skal være en bedre løsning, må være en enslig mor... Jeg klaget gjentatte ganger skriftlig, og til slutt fikk jeg 20 kr (!) mindre å betale i mnd. Snakk om å håne folk midt oppi trynet...

Gjest fattiglusa
Skrevet

ei jeg kjenner får 3000 for 2 barn, og eksen hennes tjener ca 300 000. før de nye regelene kom betalte han 2800.

hun arbeider. Vet ikke hva hun tjener, men rundt 150 000.

Det er det jeg ikke forstår! Hvorfor er det så store forskjeller? Blir aldri klok på dette...

Gjest Persille
Skrevet

Som skal være nok til den arbeidsledige kona og de to barna. Det er ikke mye.

Åh - tenkte det var eksen som var arbeidsledig, jeg...

Nei, da er det jo ikke mye.

mumitrollet
Skrevet

Har jeg sagt noe annet?

Jeg bare påpekte at det kan ikke bli "bedre for alle" hvis det bare er penger som skal fordeles fra den ene til den andre på en annerledes måte.

Bedre for alle kan det bare bli hvis det kommer mer penger utenfra. Det har ikke skjedd, tvert imot.

Jeg uttaler meg ikke noe sted om hva som eventuelt burde ha skjedd.

Men om den ene forederen faktisk er den som kjøper inn "alt" til barnet, så er det mer rettferdig at denne får mer penger, ikke sant? På den måten blir det mer til barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...