Gjest flau ålesunder Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Jeg vil bare si jeg er dødsflau over den pizzareklamen fra Ålesund som visest på TV2. "Veit du ka som e poppis i Ålesund?" Grusomt å høre på denne nese-dialekta. Ikke alle prater slik her, bare så det er sagt... 0 Siter
Gjest Ximiana Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Jeg er også Ålesunder og har irritert meg veldig over den reklamen! Hun snakker så unaturlig sakte også. Ordet poppis er jo noe jeg aldri har blitt hørt brukt, og som trådstarter sier så snakker lagt fra alle i Ålesund gjennom nesen. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Synes ikke det høres ut som sunnmørs-dialekt en gang, jeg.. 0 Siter
Gjest tintintin Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Hehe, er ikke fra Ålebyen selv, har en helt annen dialekt, men denne reklamen har jeg også reagert på. Det høres så teit ut med ordet "poppis" som blir nevnt av flere her, trodde at dette var et mye brukt ord i Ålesund pga. denne filmen:-) 0 Siter
Gjest flau ålesunder Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Hehe, er ikke fra Ålebyen selv, har en helt annen dialekt, men denne reklamen har jeg også reagert på. Det høres så teit ut med ordet "poppis" som blir nevnt av flere her, trodde at dette var et mye brukt ord i Ålesund pga. denne filmen:-) Jeg bruker aldri ordet poppis!!!!!!!!! Det er bare utrolig teit. 0 Siter
EllaJo Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Hehe, synes ålesundsdialekten er utrolig tilgjort og forpena, men den reklamen er rett og slett fæl. Resten av sunnmøre snakker fin dialekt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Jeg får helt noia av de laaange kunstpausene hun tar på de mest unaturlige steder i setningene. *grøsser* 0 Siter
Gjest flau ålesunder Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Hehe, synes ålesundsdialekten er utrolig tilgjort og forpena, men den reklamen er rett og slett fæl. Resten av sunnmøre snakker fin dialekt. Takker for det. Den reklamen hadde vært en super markedsføring av Ålesund, hadde det ikke vært for den grusomme stemmen. Håper den forsvinner fra Tv snart. Kan ikke forstå de for solgt noe pitzza. 0 Siter
Gjest steinvågramp Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Hold kjæften på de,bone! E du fra Emblem eller nåkke? 0 Siter
Gjest flau ålesunder Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Hold kjæften på de,bone! E du fra Emblem eller nåkke? Nei Hessa :-) 0 Siter
Gjest *pirke* Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Takker for det. Den reklamen hadde vært en super markedsføring av Ålesund, hadde det ikke vært for den grusomme stemmen. Håper den forsvinner fra Tv snart. Kan ikke forstå de for solgt noe pitzza. ....hva er pitzza? 0 Siter
Gjest flau ålesunder Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 ....hva er pitzza? Det er pizza 0 Siter
Gjest steinvågramp Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Nei Hessa :-) Men då vet du at ækte ålsundera snakka litt i nesa. Dissa poppis-greiene e'kje nåkke som ho jenta har funne på, men sikkært dissa reklamefolka. Det er kjæmpeflott at det e nåkken som snakka skikkeli ålesunder på tv og ikkje bare bønder som gir se ut for å vær' fra byen. Men hessabona har no mer te fælles med dei fra Giske å Langevågen å sånn. Tænk å skrive stygt om byen sin på nætte da. Dakje :-) 0 Siter
Gjest flau ålesunder Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Men då vet du at ækte ålsundera snakka litt i nesa. Dissa poppis-greiene e'kje nåkke som ho jenta har funne på, men sikkært dissa reklamefolka. Det er kjæmpeflott at det e nåkken som snakka skikkeli ålesunder på tv og ikkje bare bønder som gir se ut for å vær' fra byen. Men hessabona har no mer te fælles med dei fra Giske å Langevågen å sånn. Tænk å skrive stygt om byen sin på nætte da. Dakje :-) E snakka ikke stygt om byen, men om reklama. Var på en fest i Oslo for ikke så lenge siden, og da blei e mobba på grunn av dinna reklama. Dei spurte me ka som e poppis i Ålesund. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Norges j*vligste dialekt. Banna bein! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Takker for det. Den reklamen hadde vært en super markedsføring av Ålesund, hadde det ikke vært for den grusomme stemmen. Håper den forsvinner fra Tv snart. Kan ikke forstå de for solgt noe pitzza. Er det ikke reklame for kalkunpølser, da? Men dialekten er uansett et turn off, uansett produkt. 0 Siter
Gjest flau ålesunder Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Er det ikke reklame for kalkunpølser, da? Men dialekten er uansett et turn off, uansett produkt. Når du sir det så er det kanskje kalkunpølser. Men det er nok en bevis på at dialekten ødelegger hele reklamen :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Når du sir det så er det kanskje kalkunpølser. Men det er nok en bevis på at dialekten ødelegger hele reklamen :-) Ja, at det er reklame for kalkunpølser i stedet for pizza er ikke formildende, hehe. 0 Siter
Gjest steinvågramp Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Norges j*vligste dialekt. Banna bein! Knip igjen, hævletes kveitetryne. Vi snakka om verdens vakreste dialekt og verdens vakreste sted. Slike så de bruka vi å kaste på have. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.