Gå til innhold

Beklagelse fra Ålesunder

Anbefalte innlegg

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Jeg vil bare si jeg er dødsflau over den pizzareklamen fra Ålesund som visest på TV2. "Veit du ka som e poppis i Ålesund?"

Grusomt å høre på denne nese-dialekta. Ikke alle prater slik her, bare så det er sagt...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

8

• Gyda

4

• MsSophie

3

• Lucretia

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ximiana
Skrevet

Jeg er også Ålesunder og har irritert meg veldig over den reklamen! Hun snakker så unaturlig sakte også. Ordet poppis er jo noe jeg aldri har blitt hørt brukt, og som trådstarter sier så snakker lagt fra alle i Ålesund gjennom nesen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Synes ikke det høres ut som sunnmørs-dialekt en gang, jeg..

Gjest tintintin
Skrevet

Hehe, er ikke fra Ålebyen selv, har en helt annen dialekt, men denne reklamen har jeg også reagert på. Det høres så teit ut med ordet "poppis" som blir nevnt av flere her, trodde at dette var et mye brukt ord i Ålesund pga. denne filmen:-)

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Hehe, er ikke fra Ålebyen selv, har en helt annen dialekt, men denne reklamen har jeg også reagert på. Det høres så teit ut med ordet "poppis" som blir nevnt av flere her, trodde at dette var et mye brukt ord i Ålesund pga. denne filmen:-)

Jeg bruker aldri ordet poppis!!!!!!!!! Det er bare utrolig teit.

Skrevet

Hehe, synes ålesundsdialekten er utrolig tilgjort og forpena, men den reklamen er rett og slett fæl. Resten av sunnmøre snakker fin dialekt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg får helt noia av de laaange kunstpausene hun tar på de mest unaturlige steder i setningene.

*grøsser*

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Hehe, synes ålesundsdialekten er utrolig tilgjort og forpena, men den reklamen er rett og slett fæl. Resten av sunnmøre snakker fin dialekt.

Takker for det. Den reklamen hadde vært en super markedsføring av Ålesund, hadde det ikke vært for den grusomme stemmen. Håper den forsvinner fra Tv snart. Kan ikke forstå de for solgt noe pitzza.

Gjest steinvågramp
Skrevet

Hold kjæften på de,bone! E du fra Emblem eller nåkke?

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Hold kjæften på de,bone! E du fra Emblem eller nåkke?

Nei Hessa :-)

Gjest *pirke*
Skrevet

Takker for det. Den reklamen hadde vært en super markedsføring av Ålesund, hadde det ikke vært for den grusomme stemmen. Håper den forsvinner fra Tv snart. Kan ikke forstå de for solgt noe pitzza.

....hva er pitzza?

Gjest flau ålesunder
Skrevet

....hva er pitzza?

Det er pizza

Gjest steinvågramp
Skrevet

Nei Hessa :-)

Men då vet du at ækte ålsundera snakka litt i nesa. Dissa poppis-greiene e'kje nåkke som ho jenta har funne på, men sikkært dissa reklamefolka. Det er kjæmpeflott at det e nåkken som snakka skikkeli ålesunder på tv og ikkje bare bønder som gir se ut for å vær' fra byen. Men hessabona har no mer te fælles med dei fra Giske å Langevågen å sånn. Tænk å skrive stygt om byen sin på nætte da. Dakje :-)

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Men då vet du at ækte ålsundera snakka litt i nesa. Dissa poppis-greiene e'kje nåkke som ho jenta har funne på, men sikkært dissa reklamefolka. Det er kjæmpeflott at det e nåkken som snakka skikkeli ålesunder på tv og ikkje bare bønder som gir se ut for å vær' fra byen. Men hessabona har no mer te fælles med dei fra Giske å Langevågen å sånn. Tænk å skrive stygt om byen sin på nætte da. Dakje :-)

E snakka ikke stygt om byen, men om reklama. Var på en fest i Oslo for ikke så lenge siden, og da blei e mobba på grunn av dinna reklama. Dei spurte me ka som e poppis i Ålesund.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Norges j*vligste dialekt. Banna bein!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er det ikke reklame for kalkunpølser, da? Men dialekten er uansett et turn off, uansett produkt.

Gjest flau ålesunder
Skrevet

Er det ikke reklame for kalkunpølser, da? Men dialekten er uansett et turn off, uansett produkt.

Når du sir det så er det kanskje kalkunpølser. Men det er nok en bevis på at dialekten ødelegger hele reklamen :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Når du sir det så er det kanskje kalkunpølser. Men det er nok en bevis på at dialekten ødelegger hele reklamen :-)

Ja, at det er reklame for kalkunpølser i stedet for pizza er ikke formildende, hehe.

Gjest steinvågramp
Skrevet

Norges j*vligste dialekt. Banna bein!

Knip igjen, hævletes kveitetryne. Vi snakka om verdens vakreste dialekt og verdens vakreste sted. Slike så de bruka vi å kaste på have.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...